Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør naboene dine som irriterer deg? Bråker? Forsøpler? Plager deg på andre måter?

Naboene her kjører sånn radiostyrt bil konstant, nesten alle kvelder i uka og hele helgen. Hører den ekle lyden hele tida. Det er irriterende,

Anonymous poster hash: 85ff6...181

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De synes søndagen er den perfekte dag for oppussing. Og de synes oppussing er noe som bør foregå kontinuerlig. Kanskje det er en erstatning for den høylytte sexen de pleide ha fire ganger om dagen.

Anonymous poster hash: cda34...e48
  • Liker 6
Skrevet

Naboene her kjører sånn radiostyrt bil konstant, nesten alle kvelder i uka og hele helgen. Hører den ekle lyden hele tida. Det er irriterende,

Hadde forresten også en sånn nabo en gang i tiden. Jeg tenkte gå bort og ta en prat om ikke sønnen deres kunne begrense seg litt. Men så var det selveste far i huset som holdt på, gitt.

Anonymous poster hash: cda34...e48

• Liker 3
Skrevet

Der vi bodde før var det VELDIG tynne vegger, og naboene var som kaniner i tillegg til at damen var screamer :fnise: Etterhvert ble det ikke bare kleint (tenk å ha foreldre/svigers på besøk når de begynner!!! :sjokkert: ), men også veldig plagsomt å våkne kl. 5 om morgenen på en søndag fordi de drev på. Gjennomsnittlig var de vell "in action" 4-5 ganger daglig. Det vi gjorde var å rope og banke i veggene for å prøve å vise at "det er ganske lytt her altså!", men til slutt når vi begynte å bli mektig leie ringte vi politiet noen ganger og sa vi trodde hun ble mishandlet. Skrev dem også et brev som vi la i postkassa om de venligst kunne holde lydnivået nede ettersom det var ubehagelig. Ingenting hjalp, men vi flyttet uansett ut derfra 10 mnd etter innflytting pga andre årsaker.

Nå er det invandrerbarna i bakgården som sparker ball og skater rett utenfor vinduet vårt, samt roper og skriker i inngangsporten som gir høylytt ekko i hele bygården. Slitsomt, men levelig i motsettning til det vi opplevde før :P

• Liker 1
Skrevet

Naboen her følger med på alt alle gjør, og kommenterer! Det er veldig lytt her vi bor og vi bor temmelig tett i eneboliger/tomannsbolig på et tun. I sommer har de pusset politiet på ene naboen som har kjøpt seg jaccuzi på verandaen fordi de satt å hygget seg med noen glass/musikk... -3 ganger!! Politiet bare snudde og dro.."er det HER det er meldt om bråk??"-liksom...

Ikke nok med det. Den andre naboen har også kjøpt seg jacuzzi og den er relativt lite brukt. Men denne sure naboen har tilatt seg å spørre om han kan SKRU AV bassenget for det bråker sånn.. (det summer/bobler jo automatisk hele 4 ganger i døgnet)!! Jeg bor like nærme og har aldri brydd meg om å tenke over at det kan kalles bråk en gang....

Skrevet

Klipper gresset flere ganger om dagen. Unger som skriker dagen lang i helgene før klokken 8, slik at hele nabolaget våkner.

To av naboene har også unger som kjenner hverandre, og når de besøker hverandre roper foreldrene for full hals for å kommunisere med dem i stedet for å bare gå 100 meter :glare:

Gjest Blomsterert
Skrevet

Der vi bodde før var det VELDIG tynne vegger, og naboene var som kaniner i tillegg til at damen var screamer :fnise: Etterhvert ble det ikke bare kleint (tenk å ha foreldre/svigers på besøk når de begynner!!! :sjokkert: ), men også veldig plagsomt å våkne kl. 5 om morgenen på en søndag fordi de drev på. Gjennomsnittlig var de vell "in action" 4-5 ganger daglig. Det vi gjorde var å rope og banke i veggene for å prøve å vise at "det er ganske lytt her altså!", men til slutt når vi begynte å bli mektig leie ringte vi politiet noen ganger og sa vi trodde hun ble mishandlet. Skrev dem også et brev som vi la i postkassa om de venligst kunne holde lydnivået nede ettersom det var ubehagelig. Ingenting hjalp, men vi flyttet uansett ut derfra 10 mnd etter innflytting pga andre årsaker.

Nå er det invandrerbarna i bakgården som sparker ball og skater rett utenfor vinduet vårt, samt roper og skriker i inngangsporten som gir høylytt ekko i hele bygården. Slitsomt, men levelig i motsettning til det vi opplevde før :P

Dukket politiet opp da?

Og hva svarte de neste gang dere ringte ? Kom de da (også)?

Men syns nå det var litt drøyt av dere å si til politiet at dere trodde hun ble mishandlet.

Skrevet

Bagateller med bråk på dagtid.

Her er det krangling, kjefting, hyling og grining, ting og tang som smeller i gulvet mellom midnatt og klokken 04.00 på natta. To voksne som herjer om natta og sover til langt ut på ettermiddagen.

Anonymous poster hash: 311be...8f5

• Liker 1
Skrevet

Festing til 2-3-4-5 tida. Vi går gjerne opp og sier fra(bor rett under dem i leilighet), men de nekter å skrue ned musikken. ikke akkurat koselig når man skal på jobb 7.30 (jobber turnus).

Regelen i borettslaget er 7.00 til 23.00.

Har forsåvidt en annen nabo som venter på dom for å selge narkotika. han driver å slipper inn "kunder" i garasjeanlegget, som ikke klarer å styre seg fra stjeling og rasering. Herlig! =) Han er heldigvis satt til tvangssalg.

Anonymous poster hash: e0024...b86
Skrevet

Festing til 2-3-4-5 tida. Vi går gjerne opp og sier fra(bor rett under dem i leilighet), men de nekter å skrue ned musikken. ikke akkurat koselig når man skal på jobb 7.30 (jobber turnus).

Regelen i borettslaget er 7.00 til 23.00.

Har forsåvidt en annen nabo som venter på dom for å selge narkotika. han driver å slipper inn "kunder" i garasjeanlegget, som ikke klarer å styre seg fra stjeling og rasering. Herlig! =) Han er heldigvis satt til tvangssalg.

Anonymous poster hash: e0024...b86

Det er bare å sende klage til styret da. Dersom dette gjentar og gjentar seg er det jo ikke greitt, de bryter jo reglene som borettslaget har. Det er gyldig grunn for utkastelse.

Skrevet

Dukket politiet opp da?

Og hva svarte de neste gang dere ringte ? Kom de da (også)?

Men syns nå det var litt drøyt av dere å si til politiet at dere trodde hun ble mishandlet.

Det hørtes jo sånn ut! Hørtes jo faktisk ut som om hun fikk bank... Så hva vet jeg, kanskje hun fikk det. Ringte inn bekymringsmelding ja, fikk alltid svar om at de skulle sjekke det ut om de hadde tid. Vet ikke om de dukket opp noen gang.

Skal sies at det var i et ganske belastet strøk, så det er faktisk mulig at hun ble slått i tillegg til å være ekstremt høylytt i sengen. Hørtes definitivt sånn ut - var mye skriking og krangling i tillegg.

Det er uansett grunn til å ringe når en gjentatte ganger ber om at de skal dempe lydnivået, og de aldri gjør det. Skal jo være ro mellom kl. 23 og 6/7(?) og da er det kjedelig å våkne flere ganger om natten av skriking. Så det å ringe inn bekymringsmelding/klage på bråk er ikke akkurat uberettiget.

Dessuten er det utrolig ubehagelig å bli påtvunget andre menneskers sexliv på den måten.

• Liker 5
Gjest Blomsterert
Skrevet

Det hørtes jo sånn ut! Hørtes jo faktisk ut som om hun fikk bank... Så hva vet jeg, kanskje hun fikk det. Ringte inn bekymringsmelding ja, fikk alltid svar om at de skulle sjekke det ut om de hadde tid. Vet ikke om de dukket opp noen gang.

Skal sies at det var i et ganske belastet strøk, så det er faktisk mulig at hun ble slått i tillegg til å være ekstremt høylytt i sengen. Hørtes definitivt sånn ut - var mye skriking og krangling i tillegg.

Det er uansett grunn til å ringe når en gjentatte ganger ber om at de skal dempe lydnivået, og de aldri gjør det. Skal jo være ro mellom kl. 23 og 6/7(?) og da er det kjedelig å våkne flere ganger om natten av skriking. Så det å ringe inn bekymringsmelding/klage på bråk er ikke akkurat uberettiget.

Dessuten er det utrolig ubehagelig å bli påtvunget andre menneskers sexliv på den måten.

Ok. Lurte bare på om de ikke sluttet når politiet dukket opp en og to ganger :-)

Skjønner utmerket godt at det var irriterende å høre på!

Skrevet

Ok. Lurte bare på om de ikke sluttet når politiet dukket opp en og to ganger :-)

Skjønner utmerket godt at det var irriterende å høre på!

Skulle jo tro at de hadde sluttet når de blir konfrontert :fnise: Regner jo nesten med at politiet i det minste ringte dem eller noe? Når det blir ringt om de endel ganger bør de vell sjekke opp i det :P

Samboer gikk bort for å prøve å si i fra engang, og damen (i tidlig 20-årene) åpnet døren i undertøy og bare stod og så sløvt på han, reagerte ikke på noe av det samboeren min sa og lukket igjen døren når sambo hadde snakket ferdig :vetikke: Tydeligvis ikke helt normale :fnise:

Skrevet

Våre irriterende naboer har nettopp flytta!! Hurra for den! :D :danse:

Anonymous poster hash: e21c7...83b
  • Liker 4
Skrevet

Har en som er i overkant sosial, det er hyggelig å prate med naboene men det kan ta litt mer tid med denne enn jeg ønsker noen ganger.....

Annen nabo har bikkje i utegård som gneller hele j**** tiden, pluss at den stikker noen ganger av og jeg føler meg ikke helt trygg på den..

Skrevet

Har ei nabo som har en psykisk syk mann som trenger å være mye alene (drikker og sover på dagtid i helgene). De har ett barn på tre år som leker mye med datteren min på to år. Hyggelig det, men hver helg kommer mor og barn tidlig på døra for nå må pappa slappe av sier ungen. Mora plasserer seg i sofaen og begge to forventer mat og servering i flere timer. Er jo ikke ungen sin feil dette da. Vi har ofte planer men vi kommer oss ikke ut av døra selvom jeg sier ifra at de er nødt til å gå. Enten blir de med på det vi skal eller så er sjangsen for at vi får gjort det liten. Hender vi sover hos foreldrene mine i helgene for å slippe de og faktisk få gjort litt moro uten dem. Den dama gjør meg sprø

Anonymous poster hash: 4653a...3cf

• Liker 3
Skrevet

Hva gjør naboene dine som irriterer deg? Bråker? Forsøpler? Plager deg på andre måter?

Vi har felles innkjørsel med vår nabo, og noe av det som irriterer oss mest med naboen er at når de har besøk (og også dem selv) så parkerer de bilen sånn at ikke vi kan komme inn/ut av vår garasje med bilen.. Har sagt fra X-antall ganger......

Når det er vinter så tar dem aldri sin del av brøytingen.... Det er alltid oss..... DET forarget meg... 😝

Anonymous poster hash: 60d83...283

• Liker 1
Skrevet

Har ei nabo som har en psykisk syk mann som trenger å være mye alene (drikker og sover på dagtid i helgene). De har ett barn på tre år som leker mye med datteren min på to år. Hyggelig det, men hver helg kommer mor og barn tidlig på døra for nå må pappa slappe av sier ungen. Mora plasserer seg i sofaen og begge to forventer mat og servering i flere timer. Er jo ikke ungen sin feil dette da. Vi har ofte planer men vi kommer oss ikke ut av døra selvom jeg sier ifra at de er nødt til å gå. Enten blir de med på det vi skal eller så er sjangsen for at vi får gjort det liten. Hender vi sover hos foreldrene mine i helgene for å slippe de og faktisk få gjort litt moro uten dem. Den dama gjør meg sprø

Det høres f... ikke bra ut. Er barnevernet involvert?

• Liker 6
Skrevet (endret)

Våre naboer er nesten for stille. Jeg skulle gjerne hatt mer liv og røre rundt meg. Bor forøvrig i enebolig og hr greie naboer.

Endret av LukaFrost
  • Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

For en situasjon! Du må prøve og snakke med henne,for du blir jo okkupert i ditt eget hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...