Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal legges inn på en døgnenhet, er det noen av dere andre som har vært innlagt på det ? jeg skal ringe og høre om forskjellige ting, for jeg har tusen spørsmål.Håper jeg får enerom med dusj og toalett, er vel får håpe vanlig i Norge ? og hva skjer der, lurer på om jeg får ute og gå, eller om det er mer som et fengsel og må være der flere uker uten å gå utenfor døgnenheten ?

Anonymous poster hash: db94d...30f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer litt ann på hva slags døgnenhet du skal på! Jeg var på DPS åpen sengepost i tre uker. På den avdelinga var det kun enerom med bad. Alle pasientene hadde også en ukesplan, med turer og aktiviteter på en kreativ avdeling hvor man tegna, malte, strikka, heklet og gjorde masse kreative ting osv. Hadde en del aktiviteter i løpet av uka, men var nesten ikke med på noe siden jeg gikk på skole og som regel var der på formiddagene :) Medisinering halv 8, blodprøver om nødvendig og så frokost klokka 8, middag klokka 4 og så kunne man velge å sitte på rommet sitt og se på serier eller se på tv, spille kort/andre brettspill osv i fellesstua mens man ventet på timer med enten behandler, sykepleier eller andre avtaler man hadde (jeg hadde f.eks fysioterapi to ganger i uka). Siden jeg var på en åpen avdeling, kunne jeg gå på butikken, dra ut med venner osv hvis jeg ønsket det, men måtte alltid si hvor jeg skulle og hvor lenge jeg skulle være borte. Innetid var 23 senest. Det var egentlig et ganske fint opphold, og følte meg ikke så "fanget" som man kan fort kan gjøre på et sånt sted. Var to greie uker, hvor jeg kun fikk tenke på meg selv og mitt.

Anonymous poster hash: a2613...8b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...