AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #1 Skrevet 27. september 2014 Jente, 8 år :-) Jul i skolakergata - blir det for kjedelig? Tips tas i mot med stor takk! Anonymous poster hash: 28a28...349
absinthia Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 Min 9-åring likte skomakergata da han så den, men han er svært interessert i hvordan de lager forskjellige typer film/ serier og er ikke avhengig av så mye fart som det ofte er i barnetv og barnefilm nå om dagen. De fleste " nåtidsbarn" som jeg har hørt om som har sett den, synes at den er litt slapp, men på langt nær alle. Amalies jul er koselig Så har du " Astrid Lindgrens jul" som er en DVD med både julefeiring hos Pippi, Emil, Lotta, de i bakkebygrenda og kanskje noen jeg ikke kommer på i farta ( Marikken? ) Polarekspressen er en fin film 9åringen elsker simpelthen " The nightmare before cristmas" og har gjort det i flere år. http://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Nightmare_Before_Christmas Han syntes derimot at en eller annen mer tradisjonell julefilm, med riktig aldersgrense, var kjempeskummel og ville ikke se den mer http://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Search_for_Santa_Paws.
temolitus Skrevet 29. september 2014 #3 Skrevet 29. september 2014 pakten, jesus og josefine, jul i valhall (danskene er gode på julekalendere), amalies jul, jul i blåfjell, jul på månetoppen, jul i skomakergata
Gjest Margit Spat Skrevet 1. oktober 2014 #4 Skrevet 1. oktober 2014 Hvis du går for Jul i Skomakergata: vær forberedt på at det ikke nødvendigvis blir en suksess, heller ikke for deg. Jeg har sett noen episoder nå i voksen alder, og uansett hvor koselig jeg syntes serien var for ca 25 år siden, så har ting skjedd på TV-fronten. Det går veldig sakte framover, og det skjer lite. Mulig jeg hadde for høye forventninger, siden det en gang var julefavoritten. Jeg har ganske mange venner som har introdusert denne serien for barna sine de senere årene, og uten unntak har barna kjedet seg grenseløst. Barna har vært i alderen 6-11 år, ca. Noen av ungene uttrykte faktisk at de syntes synd på foreldrene, som måtte se på så kjedelig barne-tv i barndommen ;-)
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #5 Skrevet 1. oktober 2014 Mine barn elsket Skomakergata i fjor. Da var de 2 og 4 år. Det gjelder å starte tidlig Anonymous poster hash: 9cd5e...d6f 1
Puserjenta Skrevet 1. oktober 2014 #6 Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Blir Nysgjerrige Nils for barnslig? Jeg syns "ha en apekul jul " er morsom edit: min 4 åring liker denne filmen å, jeg ser ikke på den alene Endret 1. oktober 2014 av Puserjenta
melatonin Skrevet 1. oktober 2014 #7 Skrevet 1. oktober 2014 Jeg likte sesamstasjon sin adventskalender jeg likte ikke sesam ellers, men adventskalenderen likte jeg. Jul på månetoppen er fin, den med både røde og blå nisser. Finnes mange søte julefilmer, vi fikk alltid en julefilm av mamma hver år og husker best skjønnheten og udyret den fortryllede julen, og Annabelles juleønske(handler om en ku ) ta et lite søk på cdon.no så får du sikkert masse inspirasjon.
melatonin Skrevet 1. oktober 2014 #8 Skrevet 1. oktober 2014 http://cdon.no/film/julekampanjer/julefilmer/
kaprifolen Skrevet 1. oktober 2014 #9 Skrevet 1. oktober 2014 Mysteriet på greveholm! Svensk julekalender i en utgave fra 90-tallet, og en fra 2012!:-D 1
LillaFrosk Skrevet 1. oktober 2014 #10 Skrevet 1. oktober 2014 Grinchen! Den er bra. Og koselig. Er også selv fan av "nightmare before chrismas", men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om det er en halloweenfilm eller julefilm.. Forøvrig så synes jeg den første Harry Potter-filmen er ganske.. jul, så jeg pleier se igjennom alle filmene i juletiden..
absinthia Skrevet 1. oktober 2014 #11 Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Og så " Hest er best" . http://tv.nrk.no/serie/hest-er-best/MSUI12009110/30-12-2011 Om den kinesiske jenta Winky, som har immigrert med sine foreldre til Nederland og ønsker seg en hest hos Sinterklaas. Ligger på NRK ( som dere ser) Edit: hm... Her sto det " Hest er best 2" Har de virkelig laget en oppfølger? ..det hadde de visst. Her er traileren til den første http://m.youtube.com/watch?v=phMCE9j89qQ Endret 1. oktober 2014 av absinthia
^^Belle^^ Skrevet 2. oktober 2014 #12 Skrevet 2. oktober 2014 Julekongen. Både jeg og eldstejenta på da 2,5 likte den veldig godt i fjor. Vi skal se den i år igjen. 1
Sphynx Skrevet 3. oktober 2014 #13 Skrevet 3. oktober 2014 Mysteriet på greveholm! Svensk julekalender i en utgave fra 90-tallet, og en fra 2012!:-D Ååååh ja! Hvor kan man få tak i den nå?
kaprifolen Skrevet 4. oktober 2014 #14 Skrevet 4. oktober 2014 Ååååh ja! Hvor kan man få tak i den nå? Den gikk på svt1 sine nettsider i fjor! Men ee ganske sikker på at den kom på dvd også' 1
Perelandra Skrevet 4. oktober 2014 #15 Skrevet 4. oktober 2014 Tantebarna mine som nå er 18 og 20 år elsket Jul i Blåfjell og Månetoppen da de var små. Jul i Skomakergata ble for kjedelig. Jeg mistenker at for dagens barn er heller ikke seriene om Rødnissene og Blånissene like populære. Jeg tror Skomakergata appellerer stort sett til dem som var små de første gangene serien ble sendt. For oss som vokste opp med kun en kanal, var det stor stas med Skomaker Andersen & Co. Hva med Hjemme alene-filmene? Er jenta di for liten for dem? Eller kanskje de norske seriene/filmene Den unge Fleksnes, serien om Olsenbanden Junior, Jul i Flåklypa og den nye versjonen av Reisen til Julestjernen?
Gjest Linn Cathrin Skrevet 4. oktober 2014 #16 Skrevet 4. oktober 2014 Serier: Amalies jul, Jul i Blåfjell, Jul på Månetoppen, Skomakergata, Julekongen, Jul i Svingen, Vazelina Hjulekalender, Jul på Sesam stasjon(?). Filmer: Hjemme alene, Jul i Flåklypa, Grinchen, Polarekspressen, Disneys jul(?), Askepott, Reisen til Julestjernen.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #17 Skrevet 8. oktober 2014 Den gamle Narnia-serien, og Little Lord Fauntleroy! :-)Anonymous poster hash: 27ad6...1a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå