Gå til innhold

Håper jeg får kjæreste før eksen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg egentlig skikkelig teit nå.....

Men jeg håper på at jeg får meg ny kjæreste før eksen.

Det høres så tåpelig ut! Det skal jo egentlig ikke være en slags "konkurranse". Det er halvannet år siden det ble slutt, men likevel tenker jeg slik.

Jeg tror at jeg kanskje ikke kommer til å føle meg like vellykket som han, dersom han får seg ny kjæreste før meg.

Jeg har ikke gått aktivt inn for å finne meg kjæreste pga. det, men nå har jeg det liksom på følelsen at jeg må stresse litt med å finne en ny.

Vi treffes noen få ganger i året pga. noen felles venner, så jeg tror at det også er grunnen til at jeg vil ha kjæreste før han. Jeg tror faktisk jeg ville blitt litt lei meg av å se han med en annen, selv om det er lenge siden det ble slutt, selv om jeg ikke har følelser for han enda (vi bestemte oss sammen for å gjøre det slutt).

Anonymous poster hash: 4fb84...538
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er egoet ditt som snakker.

Se på meg nå: Har gjort det slutt, er knust av kjærlighetssorg, men har begynt å date. Jeg aner ikke hva eksen gjør, men hvis han møter meg nå, vil han kanskje tro at jeg har funnet meg kjæreste. Men jeg er jo ikke lykkelig enda. Derfor betyr det ingenting hva han tror, eller hvem som finner kjæreste først.

Anonymous poster hash: 8cab2...98f
Skrevet

Vel, eksen gikk fra meg fordi han ville være singel og oppleve festing og damer uten å være bundet til meg. Det var ihvertfall det han sa, og jeg var forståelsesfull og aksepterte det. Tre uker etter var han i nytt forhold. Det var knusende det... Forstår følelsen din godt.

Anonymous poster hash: 39dc6...ffe
  • Liker 1
Skrevet

Vel, eksen gikk fra meg fordi han ville være singel og oppleve festing og damer uten å være bundet til meg. Det var ihvertfall det han sa, og jeg var forståelsesfull og aksepterte det. Tre uker etter var han i nytt forhold. Det var knusende det... Forstår følelsen din godt.

Men du skal da ikke være forståelsesfull når en fyr heller vil oppleve festing og damer uten å være bundet til deg. Da er han en egoistisk drittsekk for deg, og da skal du være sint på han og finne deg noe bedre! :)

• Liker 1
Skrevet

Men du skal da ikke være forståelsesfull når en fyr heller vil oppleve festing og damer uten å være bundet til deg. Da er han en egoistisk drittsekk for deg, og da skal du være sint på han og finne deg noe bedre! :)

Det er sant, men jeg følte det var en bedre grunn enn at han gikk for å få noen andre. Jeg trøstet meg med at det ihvertfall ikke var meg det var noe galt med, men at han ville ha frihet. Fortalte han at jeg var så glad for det, siden det gjorde ting lettere.

Da han begynte med en dame så minnet jeg han på hvor kort tid det var, og spurte om han pent kunne respektere mine følelser ved å ta det litt rolig, og fortelle meg det selv når det kom til forhold. Han skjønte meg sååå godt og skulle selvfølgelig gjøre det. En uke etter ringer en venninne meg fordi hun har lest på facebook at han er i nytt forhold. Jeg ønsker han omtrent død, jeg håper han får det jævlig med den nye dama. Så jeg skjønner ts godt, jeg føler jeg sitter her mislykket og bytta ut, mens han lever livets glade dager og ofret meg ikke en melding engang for å fortelle det...

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

Nå, som det har gått halvannet år siden dere gjorde det slutt, ville jeg sagt at det må være likegyldig hvem av dere som får kjæreste igjen først. "Karantenetiden" er for lengst over. At du i det hele tatt tenker slik gir meg et inntrykk av at du kanskje ikke er helt ferdig med alle følelsene for ham likevel, og dét er betenkelig etter såpass lang tid, når du sier at dere var enige om å gå fra hverandre.

Selv var jeg sjeleglad den dagen min ex fikk ny kjæreste, ca et år etter at vi gikk fra hverandre. I vårt tilfelle var han litt klengete i tiden etter at vi slo opp, og da han fikk ny kjæreste visste jeg at vårt kapittel i tiden endelig var helt ferdig.

Skrevet

jeg håper eksen får kjæreste før meg..!

For da kan jeg med god samvittighet også finne meg noen, uten å være redd for drama.

Anonymous poster hash: 28e55...db0
Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at eksen får ny kjæreste før meg, da jeg bruker lang tid på å komme over noen.

Har ikke behov for kjæreste med det første, men det blir rart å se ham med en annen...

Anonymous poster hash: 8913f...a97
Skrevet

Eksen min fikk kjæreste før meg. Hun er i "fengsel", jeg er fri. Slik tenker jeg ;)

Skrevet

Det er sant, men jeg følte det var en bedre grunn enn at han gikk for å få noen andre. Jeg trøstet meg med at det ihvertfall ikke var meg det var noe galt med, men at han ville ha frihet. Fortalte han at jeg var så glad for det, siden det gjorde ting lettere.

Da han begynte med en dame så minnet jeg han på hvor kort tid det var, og spurte om han pent kunne respektere mine følelser ved å ta det litt rolig, og fortelle meg det selv når det kom til forhold. Han skjønte meg sååå godt og skulle selvfølgelig gjøre det. En uke etter ringer en venninne meg fordi hun har lest på facebook at han er i nytt forhold. Jeg ønsker han omtrent død, jeg håper han får det jævlig med den nye dama. Så jeg skjønner ts godt, jeg føler jeg sitter her mislykket og bytta ut, mens han lever livets glade dager og ofret meg ikke en melding engang for å fortelle det...

Det er fordi han ikke ville ha frihet. Han ville bort fra deg, og ha muligheten til å møte en annen han likte bedre.

Det har du lov til å bli sint for i utgangspunktet, er mitt poeng.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at eksen får ny kjæreste før meg, da jeg bruker lang tid på å komme over noen.

Har ikke behov for kjæreste med det første, men det blir rart å se ham med en annen...

Anonymous poster hash: 8913f...a97

Gruer meg veldig til å se min med en annen. Har jo bare sett ham for meg sammen med meg....

Skrevet

Det er fordi han ikke ville ha frihet. Han ville bort fra deg, og ha muligheten til å møte en annen han likte bedre.

Det har du lov til å bli sint for i utgangspunktet, er mitt poeng.

Ja, men jeg synes det var verre å lyve til meg. At han dumper meg på dårlig grunnlag gjør han til en drittsekk, det er jeg enig i. Men at han i ettertid lyver og hopper rett inn i et forhold, tilogmed etter å ha lovt meg at han skal fortelle det selv, det gjør meg veldig bitter.

Jeg drømmer om den dagen jeg møter på de og kan si noe sånt som "Så det er du som er rebounden hans ja", bare for å skape dritt dem i mellom. Vet han har løyet til henne om når det var slutt, og jeg går med mange hevntanker. Føles vondt å akseptere at man har blitt behandlet så dårlig, uten å kunne svare tilbake på noe vis.

Skrevet

Ja, men jeg synes det var verre å lyve til meg. At han dumper meg på dårlig grunnlag gjør han til en drittsekk, det er jeg enig i. Men at han i ettertid lyver og hopper rett inn i et forhold, tilogmed etter å ha lovt meg at han skal fortelle det selv, det gjør meg veldig bitter.

Jeg drømmer om den dagen jeg møter på de og kan si noe sånt som "Så det er du som er rebounden hans ja", bare for å skape dritt dem i mellom. Vet han har løyet til henne om når det var slutt, og jeg går med mange hevntanker. Føles vondt å akseptere at man har blitt behandlet så dårlig, uten å kunne svare tilbake på noe vis.

Ja, det der med å ikke kunne svare tilbake er noe av det vanskeligste å håndtere med å bli behandlet dårlig!!!

Skrevet

Ja, det der med å ikke kunne svare tilbake er noe av det vanskeligste å håndtere med å bli behandlet dårlig!!!

Ja! Om noen andre behandler meg dårlig, så sier jeg ifra. Nå kan jeg ikke si eller gjøre noenting, bare ta imot alt. Da jeg først fikk vite det hadde jeg så lyst til å sende en haug stygge meldinger, men jeg vet at jeg ikke hadde fått noe tilbake, eller noe unnskyldning. Han bryr seg rett og slett ikke. Ikke var vi uvenner, vi hadde fortsatt kontakt, og så bare ut av det blå viser han med handling at jeg ikke er verdt møkka under skoa hans engang.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Ja, men jeg synes det var verre å lyve til meg. At han dumper meg på dårlig grunnlag gjør han til en drittsekk, det er jeg enig i. Men at han i ettertid lyver og hopper rett inn i et forhold, tilogmed etter å ha lovt meg at han skal fortelle det selv, det gjør meg veldig bitter. Jeg drømmer om den dagen jeg møter på de og kan si noe sånt som "Så det er du som er rebounden hans ja", bare for å skape dritt dem i mellom. Vet han har løyet til henne om når det var slutt, og jeg går med mange hevntanker. Føles vondt å akseptere at man har blitt behandlet så dårlig, uten å kunne svare tilbake på noe vis. Anonymous poster hash: 39dc6...ffe

Å bli dårlig behandlet skal man ikke finne seg i, det er jeg helt enig i. Men noen ganger kan hevn bare gjøre vondt verre, og han kan få deg til å framstå som den store stygge ulven hvis du gjør noe mot ham/dem. Hevnhandlinger kan lett snus av ham til å være en bitter og "gal" kvinnes verk. Det kan lett ende med at du blir taperen i en slik situasjon.

Vær heller glad for at du slipper å være sammen med en dust. Hold hodet hevet og pris deg lykkelig over at det ikke er deg han lyver til lenger. Det er sikkert få ting som vil ergre ham mer enn at du har det langt bedre uten ham!

Skrevet

Å bli dårlig behandlet skal man ikke finne seg i, det er jeg helt enig i. Men noen ganger kan hevn bare gjøre vondt verre, og han kan få deg til å framstå som den store stygge ulven hvis du gjør noe mot ham/dem. Hevnhandlinger kan lett snus av ham til å være en bitter og "gal" kvinnes verk. Det kan lett ende med at du blir taperen i en slik situasjon.

Vær heller glad for at du slipper å være sammen med en dust. Hold hodet hevet og pris deg lykkelig over at det ikke er deg han lyver til lenger. Det er sikkert få ting som vil ergre ham mer enn at du har det langt bedre uten ham!

Jeg vet jeg burde tenke sånn, men det er ikke lett. Istedet tenker jeg at det er meg det må være noe galt med, på et eller annet vis må jeg fortjene det, noe må jeg ha gjort. Eller er jeg så grusom at det ikke koster han en kalori å behandle meg slik? Han som noen få uker i forveien lå i armene mine og fortalte hvor fantastisk det var. Og så var jeg plutselig luft. Jeg er tydeligvis hverken snill nok, pen nok, bra nok, interessant nok eller morsom nok for at han ville ha meg.. Og det gjør vondt. I neste øyeblikk tenker jeg at jeg skal vise han, men jeg klarer jo ikke det, for jeg vil aldri nærme meg han eller der han bor igjen. Alle vennene jeg hadde før jeg møtte han "delte" jeg med han da vi ble sammen, de har nå valgt å fortsette vennskapet med han, mens jeg sitter igjen alene. Jeg er nok en tragisk person å være med siden ingen vil ha kontakt med meg..

Skrevet

Jeg tenkte også sånn. Han fikk dog kjæreste først, men de var sammen i 10 mnd mens jeg har vært sammen med kjæresten i 5 år :) Sucker :D

Anonymous poster hash: 55359...ff4
Skrevet

Jeg tenkte også sånn. Han fikk dog kjæreste først, men de var sammen i 10 mnd mens jeg har vært sammen med kjæresten i 5 år :) Sucker :D

Anonymous poster hash: 55359...ff4

Dette håper jeg... At forholdet hans ryker i dass etter kort tid. Og at han innser hvor vondt det er. Og ikke minst at det aldri funker med rebound.

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Føler meg egentlig skikkelig teit nå.....

Men jeg håper på at jeg får meg ny kjæreste før eksen.

Det høres så tåpelig ut! Det skal jo egentlig ikke være en slags "konkurranse". Det er halvannet år siden det ble slutt, men likevel tenker jeg slik.

Jeg tror at jeg kanskje ikke kommer til å føle meg like vellykket som han, dersom han får seg ny kjæreste før meg.

Jeg har ikke gått aktivt inn for å finne meg kjæreste pga. det, men nå har jeg det liksom på følelsen at jeg må stresse litt med å finne en ny.

Vi treffes noen få ganger i året pga. noen felles venner, så jeg tror at det også er grunnen til at jeg vil ha kjæreste før han. Jeg tror faktisk jeg ville blitt litt lei meg av å se han med en annen, selv om det er lenge siden det ble slutt, selv om jeg ikke har følelser for han enda (vi bestemte oss sammen for å gjøre det slutt).

Anonymous poster hash: 4fb84...538

Det er forståelig,og tror nok flere tenker som deg.

Først skal en gjennom sorgen for at det er slutt,og så må man gjennom følelsene når eksen går videre(finner en ny). Det blir jo lettere,og kanskje ikke noe vanskelig i det hele tatt om en selv har fått ny kjæreste da.

Syns ikke du skal stresse,for nye potensielle vil dukke opp,og OM eksen din finner en ny først,så er det kanskje ikke så vemodig som du tror det vil bli.

Skrevet

Min eks gikk vel mer eller mindre rett fra meg til en ny. (Jeg kunne sagt at jeg ble forlatt for en annen, men jeg velger å ikke se det slik.)

Nå ser ikke jeg på kjærligheten som en konkurranse. Så akkurat det tar jeg med stor ro. Når jeg tenker på hvordan jeg har tatt med meg erfaringene fra forholdet ut i dette drøye året jeg har vært aleine, så er det liten tvil om at jeg har vokst mye som menneske. Dette vil jeg nødig ha vært foruten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...