Gå til innhold

Gutt 23 forelsket i forlovet dame :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om dette blir rett plassering, men jeg prøver.

Jeg er en gutt på 23 år som har greid å forelske meg i ei dame (med stor D!) på 29 år. Problemet: hun er forlovet :(

Jeg er student og har minst 4 år igjen på skolen. Jeg møtte henne i forbindelse med skoleprosjekt/utplassering. Hun har en skikkelig kul jobb (min drømmejobb..) er vakker, søt, hyggelig og morsom. Hun har tatt meg så godt i mot, er alltid glad og får meg til å le (mye!)

Hun er sammen med ungdomskjæresten, de har vært sammen i over 10 år og de forlovet seg når de var russ. Jeg tror ikke de har et topp forhold, for hun sier selv de ikke kommer til å gifte seg. De har aldri planlagt bryllup og hun tror ikke forloveden er spesielt opptatt av å gifte seg heller.

Har kun møtt forloveden en gang, og han virket sur og frekk mot henne. Hun skiftet liksom personlighet (ble trist) mens han var der, og så ble hun glad og morsom igjen etter han var gått. Det virker som et ganske rutinepreget forhold.

De har ikke barn. Hun vil ha, men han liker ikke barn.

Vi deler mange rare interesser, og vi blir ofte bare sittende og prate om alt og ingenting. Vi (kun oss to) måtte jobbe overtid en kveld, og vi endte opp med å kjøpe take away og drikke vin og.. Ja.. Ha det sykt hyggelig! Aldri noe upassende, ikke flørting, kun vennskaplig.

Så nå sitter jeg her en lørdagskveld og innser jeg er hodestups forelsket :(

Jeg er bare 23, men jeg er veldig voksen. Er ikke typen som går ut og fester, ønsker meg barn og har god kontakt med familien. Har aldri hatt problemer med å finne meg jenter, men faller alltid for de som er noen år eldre, da jeg ofte føler jenter på min egen aldrer er litt umodne. Jeg er ikke en raring, altså :) rimelig normal!

Så: om 2 uker er praksis over, og vi kommer (potensielt) ikke til å se hverandre mer. Hva gjør jeg?

1. Respekterer at hun er i et forhold og holder meg unna.