Gå til innhold

Gutt 23 forelsket i forlovet dame :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om dette blir rett plassering, men jeg prøver.

Jeg er en gutt på 23 år som har greid å forelske meg i ei dame (med stor D!) på 29 år. Problemet: hun er forlovet :(

Jeg er student og har minst 4 år igjen på skolen. Jeg møtte henne i forbindelse med skoleprosjekt/utplassering. Hun har en skikkelig kul jobb (min drømmejobb..) er vakker, søt, hyggelig og morsom. Hun har tatt meg så godt i mot, er alltid glad og får meg til å le (mye!)

Hun er sammen med ungdomskjæresten, de har vært sammen i over 10 år og de forlovet seg når de var russ. Jeg tror ikke de har et topp forhold, for hun sier selv de ikke kommer til å gifte seg. De har aldri planlagt bryllup og hun tror ikke forloveden er spesielt opptatt av å gifte seg heller.

Har kun møtt forloveden en gang, og han virket sur og frekk mot henne. Hun skiftet liksom personlighet (ble trist) mens han var der, og så ble hun glad og morsom igjen etter han var gått. Det virker som et ganske rutinepreget forhold.

De har ikke barn. Hun vil ha, men han liker ikke barn.

Vi deler mange rare interesser, og vi blir ofte bare sittende og prate om alt og ingenting. Vi (kun oss to) måtte jobbe overtid en kveld, og vi endte opp med å kjøpe take away og drikke vin og.. Ja.. Ha det sykt hyggelig! Aldri noe upassende, ikke flørting, kun vennskaplig.

Så nå sitter jeg her en lørdagskveld og innser jeg er hodestups forelsket :(

Jeg er bare 23, men jeg er veldig voksen. Er ikke typen som går ut og fester, ønsker meg barn og har god kontakt med familien. Har aldri hatt problemer med å finne meg jenter, men faller alltid for de som er noen år eldre, da jeg ofte føler jenter på min egen aldrer er litt umodne. Jeg er ikke en raring, altså :) rimelig normal!

Så: om 2 uker er praksis over, og vi kommer (potensielt) ikke til å se hverandre mer. Hva gjør jeg?

1. Respekterer at hun er i et forhold og holder meg unna.

2. Sier hva jeg føler nå, og skaper potensielt klein stemning på jobb (denne er litt uaktuell, kjenner jeg!)

3. Sier hva jeg føler rett før jeg slutter, og lar det være opp til henne.

Wææ :(

Anonymous poster hash: 0b03a...1cf

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg vet ikke om dette blir rett plassering, men jeg prøver.

Jeg er en gutt på 23 år som har greid å forelske meg i ei dame (med stor D!) på 29 år. Problemet: hun er forlovet :(

Jeg er student og har minst 4 år igjen på skolen. Jeg møtte henne i forbindelse med skoleprosjekt/utplassering. Hun har en skikkelig kul jobb (min drømmejobb..) er vakker, søt, hyggelig og morsom. Hun har tatt meg så godt i mot, er alltid glad og får meg til å le (mye!)

Hun er sammen med ungdomskjæresten, de har vært sammen i over 10 år og de forlovet seg når de var russ. Jeg tror ikke de har et topp forhold, for hun sier selv de ikke kommer til å gifte seg. De har aldri planlagt bryllup og hun tror ikke forloveden er spesielt opptatt av å gifte seg heller.

Har kun møtt forloveden en gang, og han virket sur og frekk mot henne. Hun skiftet liksom personlighet (ble trist) mens han var der, og så ble hun glad og morsom igjen etter han var gått. Det virker som et ganske rutinepreget forhold.

De har ikke barn. Hun vil ha, men han liker ikke barn.

Vi deler mange rare interesser, og vi blir ofte bare sittende og prate om alt og ingenting. Vi (kun oss to) måtte jobbe overtid en kveld, og vi endte opp med å kjøpe take away og drikke vin og.. Ja.. Ha det sykt hyggelig! Aldri noe upassende, ikke flørting, kun vennskaplig.

Så nå sitter jeg her en lørdagskveld og innser jeg er hodestups forelsket :(

Jeg er bare 23, men jeg er veldig voksen. Er ikke typen som går ut og fester, ønsker meg barn og har god kontakt med familien. Har aldri hatt problemer med å finne meg jenter, men faller alltid for de som er noen år eldre, da jeg ofte føler jenter på min egen aldrer er litt umodne. Jeg er ikke en raring, altså :) rimelig normal!

Så: om 2 uker er praksis over, og vi kommer (potensielt) ikke til å se hverandre mer. Hva gjør jeg?

1. Respekterer at hun er i et forhold og holder meg unna.

2. Sier hva jeg føler nå, og skaper potensielt klein stemning på jobb (denne er litt uaktuell, kjenner jeg!)

3. Sier hva jeg føler rett før jeg slutter, og lar det være opp til henne.

Wææ :(

2 eller 3 kanskje.. er lov å prøve seg.

• Liker 1
Skrevet

Forlovet er ikke gift

Jeg sier kjør på

Anonymous poster hash: ad0be...16a
  • Liker 8
Skrevet

2. Ta sjansen! Eller 3, ta det som det kommer og når det føles riktig :smoke:

• Liker 3
Skrevet

Friend-zone.

Anonymous poster hash: 35c61...62f

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Forlovet er ikke gift

Jeg sier kjør på

Anonymous poster hash: ad0be...16a

Enig. Dessuten var de alt for unge da de ble sammen og er som et gammelt ektepar allerede. Hun er for ung til å være satt i et tydeligvis ulykkelig forhold som ikke går hennes vei. Heier på deg ts.

• Liker 3
Skrevet

Ts her

En ting til: jeg kommer jo til å være student i 4 år til. Hun og forloveden har god økonomi, eier leilighet. Jeg bor i kollektiv og har en deltidsjobb. Har absolutt ingenting å tilby henne økonomisk før om 4 år.. Jeg tenker det vil kunne by på mange problemer! Men kanskje jeg overdramatiserer og prøver å snakke meg selv bort fra å prøve.. Det er så skummelt, for jeg liker henne som menneske så utrolig godt! Og da blir fallhøyden så stor.. Det er så mye man risikerer! Er nesten så jeg tenker det er bedre å bare la henne være :( for om hun avviser meg hadde det vært mye verre enn om jeg bare forble avstandsforelsket.

Skrevet

Ts her

En ting til: jeg kommer jo til å være student i 4 år til. Hun og forloveden har god økonomi, eier leilighet. Jeg bor i kollektiv og har en deltidsjobb. Har absolutt ingenting å tilby henne økonomisk før om 4 år.. Jeg tenker det vil kunne by på mange problemer! Men kanskje jeg overdramatiserer og prøver å snakke meg selv bort fra å prøve.. Det er så skummelt, for jeg liker henne som menneske så utrolig godt! Og da blir fallhøyden så stor.. Det er så mye man risikerer! Er nesten så jeg tenker det er bedre å bare la henne være :( for om hun avviser meg hadde det vært mye verre enn om jeg bare forble avstandsforelsket.

Men HUN har jo jobb? Jeg synes du skal gå for nummer tre jeg. Hun kan avise deg, eller ikke. Tenk om hun ikke gjør det?

Anonymous poster hash: e03a7...b8e

• Liker 5
Skrevet

Option 3!

... også forteller du oss hvordan det gikk etterpå, ikke sant? ;)

• Liker 3
Skrevet

Ikke tenk sånn på økonomien. Det er ikke det store her.

Hun er forlovet. Mulig hun er i et forferdelig forhold. Du vet ikke dette og ikke er det din sak å blande deg heller.

Vil du prøve deg, så gjør det. Det er veldig respektløst uansett om forholdet hennes er dritt. Hun har ikke klart å bryte ut, enten vil hun ikke eller så er hun redd for bryte.

Ingen av de grunnene går i favør deg.

Anonymous poster hash: c3d07...bad

Skrevet

Ville gått for nr 3! Om hu ikke vil bryte opp med nåværende kjæreste, så har du hvertfall prøvd :)

Skrevet

Ts her

Jeg tror hun helt oppriktig ikke er lykkelig med forloveden. Hun liker ikke å snakke om ham, forlovelse, bryllup etc, og vrir samtalen om noen spør (jeg har ikke spurt så mye, men andre har). Hvis hun hadde fremstått som lykkelig forlovet hadde jeg ALDRI prøvd meg - jeg vil ikke ødelegge noe som er bra. Jeg tror ikke jeg hadde forelsket meg i henne en gang, fordi hun emosjonelt hadde vært utilgjengelig.

Når hun heller tilbringer en onsdagskveld på kontoret sammen med meg, take away og vin enn forloveden.. Så tar jeg det som et kompliment! Vi snakket mer om våre felles hobbier enn prosjektet vi egentlig skulle jobbe med..

Jeg tror jeg kommer til å ta sjansen. Si det til henne, og så ikke ta kontakt før hun gjør det. Eventuelt høre med henne etter noen uker hva hun tenker... Om hun vil flytte inn i kollektivet mitt :P

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Ts her

Duh. Vi lever i 2014. Du skal da ikke forsørge henne. Som du sier. Hun har jo penger

• Liker 1
Skrevet

Denne må jeg henge meg på bare for å få med meg fortsettelsen :)

Skrevet

Greit å fortelle henne hva du føler, men husk også at du er noe nytt og spennende, så hvis hun føler det litt på samme måte, kan det også hende hun vil tilbake til sin forlovede. Et brudd tar også tid.

Skrevet

I motsetning til alle andre her mener jeg at du skal la henne gå. Det er kun de to som er i et forhold som vet hvordan det er og du er åpenbart for umoden til å skjønne at du bare får en liten flik av historien. Hvis du prøver deg viser du at du ikke respekterer henne eller forholdet hennes og bare er en tøs som vil ha forbuden frukt. Vær for en gang skyld en voksen mann og se at du ikke kan dytte dine følelser over på uskyldige ofre som har gjort andre valg enn deg. Hva så om du er forelsket? Det går over. La det gå over og finn deg ei som er ledig på markedet.

Anonymous poster hash: 47219...a79

• Liker 5
Gjest BettyBoop
Skrevet

I motsetning til alle andre her mener jeg at du skal la henne gå. Det er kun de to som er i et forhold som vet hvordan det er og du er åpenbart for umoden til å skjønne at du bare får en liten flik av historien. Hvis du prøver deg viser du at du ikke respekterer henne eller forholdet hennes og bare er en tøs som vil ha forbuden frukt. Vær for en gang skyld en voksen mann og se at du ikke kan dytte dine følelser over på uskyldige ofre som har gjort andre valg enn deg. Hva så om du er forelsket? Det går over. La det gå over og finn deg ei som er ledig på markedet.

Anonymous poster hash: 47219...a79

Han er forelska. Hjertet skal følges mener nå jeg. Gjør ingen til noen tøs
  • Liker 6
Skrevet

Du har sett for mange romantiske komedier TS.

At hun er drikker litt vin med deg og snakker jenteprat med deg betyr ikke at hun er interessert i deg og vil flytte inn i kollektivet ditt.

Anonymous poster hash: 35c61...62f
  • Liker 8
Skrevet

Prøver seg da ikke på folk i forhold! Kun søppel son gjør det..

• Liker 4
Skrevet

Du har sett for mange romantiske komedier TS. At hun er drikker litt vin med deg og snakker jenteprat med deg betyr ikke at hun er interessert i deg og vil flytte inn i kollektivet ditt. Anonymous poster hash: 35c61...62f

Han kan da flytte inn til henne. Mannen bor hos meg og studerer. Han betaler litt leie. Hadde du sagt det samme om det var andre veien?

Fortell henne at du har følelser, ta. Så får hun gjøre hva hun vil med infoen.

Anonymous poster hash: 228ee...b12

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...