Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har gått rundt og tenkt og prøvd å finne ut av mine egne følelser og tanker i en hel uke nå, og nå trenger jeg virkelig å høre noen andres meninger!

For noen uker siden ble jeg interessert i og venn med kanskje verdens snilleste gutt. Vi begynte å snakke sammen på facebook og kan snakke sammen i flere timer og om nesten alt. Jeg fant fort ut at vi har utrolig mye til felles, at han har veldig mange av de kvalitetene jeg ser etter i en gutt og at han er tydelig interessert i meg. Jeg ble med ham hjem en kveld noe som var utrolig koselig, men det skjedde ikke noe fysisk mellom oss. To dager senere kom han hjem til meg og da vi gikk tur sammen holdt han hånden min. Jeg er en person som får litt angst med en gang jeg får kroppskontakt med andre mennesker og misliker dette egentlig veldig, men da han tok på meg var det som å få et elektrisk støt gjennom hele kroppen. Nå har jeg gått og tenkt på den følelsen i en uke, jeg har savnet han veldig, tenker på ham hele tiden og gleder meg til å se ham igjen i morgen.

Problemet er at jeg ikke alltid synes han ser så veldig bra ut. Jeg vet at dette kan virke overfladisk og barnslig, men selv om jeg av og til synes han er søt, så blir jeg andre ganger flau over å vise bilder av han til for eksempel venner Det er ikke det at han er stygg, men han har på en måte allerede begynt å forfalle, til tross for at vi er veldig unge. Da tenker jeg på at han har blitt litt rundere enn det han er på bilder fra ett år siden, og at han begynner å få litt mindre hår på hodet, noe jeg synes er litt lite tiltrekkende.

De beste vennene mine har selv sagt at de ikke synes han ser så veldig bra ut, men de er veldig glade på mine vegne og jeg tror de kommer til å like ham godt. Jeg er mer redd for hva andre kommer til å synes. Jeg er ikke veldig pen selv, men jeg føler folk rundt meg mener at jeg ikke burde bli sammen med en fyr med mindre han er normalt eller over normalt pen, det er bare sånn tenåringer tenker og sånn samfunnet er. Samtidig er jeg veldig redd for at jeg en gang kommer til å finne ut at jeg rett og slett ikke finner ham tiltrekkende og at jeg bare likte oppmerksomheten jeg fikk fra ham. Jeg har virkelig ikke lyst til å såre ham, for han er en fantastisk person som jeg liker veldig godt å ha i livet mitt.

Jeg tror det er ganske tydelig at jeg liker ham, men det jeg egentlig trenger råd om er hvordan jeg kan finne ut at jeg er fysisk tiltrukket av ham uten å såre ham hvis jeg finner ut at jeg ikke er det, og hvordan jeg kan slutte å tenke på hva andre mener om han?

Jeg føler meg ganske skamfull for å i det hele tatt tenkte dette, og jeg vet jeg kommer til å få en del kommentarer om hvor overfladisk jeg er og om at han fortjener noen mye bedre enn meg, og jeg vet at det sannsynligvis er sant, men jeg håper jeg kan få noen gode og positive råd også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange som opplever å være forelska i noen man egentlig ikke synes er tiltrekkende. Mitt råd er å prøve det ut - fortsett å flørt, go with the flow, for følelsene kommer nok til å bli lettere å forstå etterhvert :kline:

Skrevet

Fysisk tiltrekning har mye å si for meg.

Den kan komme etterhvert, jo mer du blir kjent med han, og jo bedre personligheten er.

Jeg har blitt kjent med menn uten å tenke så mye på hvordan de ser ut, for de var ikke umiddelbart råsexy. Men så har de blitt det, etter at jeg har blitt bedre kjent.

Å bry seg om hva andre synes, bør du derimot ikke gjøre.

Det kunne forresten ikke falt inn for meg å si til en venninne at jeg synes fyren hun liker er stygg/mindre pen. Venninnene mine ville aldri sagt noe sånt til meg heller.

Anonymous poster hash: e72d3...6ad
Gjest Bruker1000
Skrevet

Jeg er sånn som synes kjærester blir kjekkere og kjekkere jo lengre tid det går, og det slutter jo søren meg ikke!! Ender med å bli helt tullete forelsket :fnise:

Kanskje det skjer noe sånt med deg også TS, men folk er jo forskjellige. Ellers er jeg enig med Mental, gi det tid, fortsett å date han så vil du nok finne ut mer av ting etter hvert!

Skrevet

TS, her :)

Takk for fine svar! Tror nok jeg bare skal fortsette å møte ham og se hvordan ting utvikler seg, jeg har jo så utrolig lyst til å ha ham i livet mitt :rodmer: . Føler bare det er et sånn slags forventningspress om at man må få seg en veldig bra fyr utseendemessing, hvis ikke har man på en måte mislykkes, noe som jeg synes er utrolig teit, men klarer samtidig ikke slutte å tenke på hva andre mener :(

Er jo også redd for at jeg plutselig skal finne ut at jeg rett og slett ikke klarer å se forbi det ytre (selv om jeg håper jeg er en bedre person enn det), og at jeg da skal ende opp med å såre ham skikkelig.

Tror jeg bare må jobbe veldig med meg selv og lære meg at hva andre mener ikke betyr noe!

Skrevet

Fysisk tiltrekning har mye å si for meg.

Den kan komme etterhvert, jo mer du blir kjent med han, og jo bedre personligheten er.

Jeg har blitt kjent med menn uten å tenke så mye på hvordan de ser ut, for de var ikke umiddelbart råsexy. Men så har de blitt det, etter at jeg har blitt bedre kjent.

Å bry seg om hva andre synes, bør du derimot ikke gjøre.

Det kunne forresten ikke falt inn for meg å si til en venninne at jeg synes fyren hun liker er stygg/mindre pen. Venninnene mine ville aldri sagt noe sånt til meg heller.

Anonymous poster hash: e72d3...6ad

Vennene mine sa vel egentlig ikke sånn direkte at de synes han er stygg, men jeg skjønner på en måte hva de mener, og det er alltid snakk om hvem som ser bra ut og hvem som de aaaldri ville blitt sammen med bare på bakgrunn av hvordan de ser ut, noe som får meg til å føle meg litt dårlig :vetikke: samtidig vet jeg at de nærmeste vennene mine kommer til å like ham veldig godt bare de blir bedre kjent :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...