Gå til innhold

Forelderen uten foreldrerett kan ikke legge ut bilder på nett uten tillatelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

stemmer dette? Jeg har fulle foreldreansvar for barnet. far har per dags dato ingen samvær, men han er registrert far. Han legger ut bilder av barnet på facebook.

Har han egentlig lov til dette da han ikke har foreldreansvar? Barnet skal beskyttes av den som har ansvar for det og han går jo ikke under det?
Bildene har han fått ved at jeg har sendt dem til en i familien hans for å inkludere dem i barnets liv.
Men jeg kan kanskje ikke nekte han å legge ut disse bildene da jeg selv har valgt å sende dem ut frivillig? (ikke til han)

Han har ikke samvær fordi han er ikke i stand til det blir kanskje besøk etter hvert..

Han er jo far, men om et barn har blitt omplassert fordi mor/far/begge har blitt fratatt omsorgen så mister jo foreldrene foreldreansvar og de kan vel da ikke legge ut hva de vil på nettet uten å sjekke med de som nå har foreldreansvar for barnet? Vet ikke helt om det blir barnevernet eller fosterforeldrene.

Nå har jeg ikke tenkt å være så kjip å be far slette dette han allerede har lagt ut, men det er absolutt ikke ok for meg at han tar dette som en selvfølge. Det er ikke alle som ønsker bilder av sine små barn ute på nettet, og den venne kretsen han har på facebook gjør det ikke akkurat bedre. Problemet er også at jeg vet fra folk jeg kjenner i barnevernet at de ofte bruker sosiale medier som en slags informant og de har tidligere stilt spørsmål ved min omsorgsevne da jeg gav uttrykk for at far burde ha samvær. Jeg mener ikke at han bør det nå lenger.

Jeg mener at han egentlig bør spørre meg først og om jeg skulle si nei må han respektere dette? Det blir jo som å legge ut bilder av en person som ikke samtykker bare at jeg da teller for barnet?

Men igjen- er sikkert forskjell på bilder han tar selv med kamera uten tillatelse og bilder jeg frivillig sender ut til andre som videresender til han.

Anonymous poster hash: 0e1e9...370
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser det gikk litt fort da jeg skrev overskriften. mener jo ikke foreldrerett, men foreldreansvar

ts

Anonymous poster hash: 0e1e9...370

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...