Finestthereis Skrevet 27. september 2014 #1 Skrevet 27. september 2014 Hei. Sliter veldig med å skape meg et liv alene. Spesielt helgene er vanskelige. Hva gjør dere når dere har barnløse helger eller dersom barna er borte en helg de skulle vært hos deg?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 Jeg har ikke barn, men er alene ikveld. Jeg har kjøpt meg en sekser pils og ansiktsmaske. Skal lage en liten hjemmelaget pizza og se en film på netflix, herlig med alenetid. Man kan nyte stillheten, ta en god varm dusj og legge seg i slaskeklær og bare eksistere. Det er faenmeg digg.Anonymous poster hash: 47c4c...73a 8
Finestthereis Skrevet 27. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2014 Jeg har ikke barn, men er alene ikveld. Jeg har kjøpt meg en sekser pils og ansiktsmaske. Skal lage en liten hjemmelaget pizza og se en film på netflix, herlig med alenetid. Man kan nyte stillheten, ta en god varm dusj og legge seg i slaskeklær og bare eksistere. Det er faenmeg digg.Anonymous poster hash: 47c4c...73a Ja av og til.Men når en er oftere alene enn sammen med noen er det lite digg..... 1
karroo Skrevet 27. september 2014 #4 Skrevet 27. september 2014 Har du ingen venner som du kan kontakte om det blir for ensomt? Det blir fort kjedelig å bare være alene med tanker og slikt, så om man klarer å finne på noe er jo det bra.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #5 Skrevet 27. september 2014 Jeg liker å avtale med venninner på formiddagen, en tur eller lunsj i byen. Og så vasker jeg hus, bil, klær etc på mine alenehelger. Jeg går også lange turer (har hund) og får mye frisk luft. Ser filmer! Har sett masse filmer (gamle og nye) etter at jeg ble alene. Og så sover jeg en del og slapper av. Har lært meg at det ikke alltid må skje noe for at jeg skal ha et godt liv. Har ikke økonomi til å gå ut annenhver helg, så jeg er faktisk en del alene. I starten var det heltrist, mens nå ser jeg fram til de helgene jeg ikke har noen planer. Synes det er fint å stelle hjemme, gå en langtur i skogen, lage god mat, se tv/film og legge meg tidlig. Har mye mer overskudd til hverdagene nå etter at jeg ble alene. Har mye mer tid nå til å roe ned. Det liker jeg. Anonymous poster hash: 59551...2ce 1
Finestthereis Skrevet 27. september 2014 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2014 Har du ingen venner som du kan kontakte om det blir for ensomt? Det blir fort kjedelig å bare være alene med tanker og slikt, så om man klarer å finne på noe er jo det bra. Ingen venner som er alene, og føler det veldig påtrengende å besøke i helger. Det som er vanskeligst er at jeg vet aldri på forånd når jeg kommer til å være alene. Alt er veldig uforutsigbart og jeg er en person som liker å ha planer og system
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #8 Skrevet 27. september 2014 Ingen venner som er alene, og føler det veldig påtrengende å besøke i helger. Det som er vanskeligst er at jeg vet aldri på forånd når jeg kommer til å være alene. Alt er veldig uforutsigbart og jeg er en person som liker å ha planer og system Har du barn og så er det uforutsigbart? Har dere ikke fast samværsavtale? Anonymous poster hash: 59551...2ce
Finestthereis Skrevet 27. september 2014 Forfatter #9 Skrevet 27. september 2014 Har du barn og så er det uforutsigbart? Har dere ikke fast samværsavtale? Anonymous poster hash: 59551...2ce Ja, minste er i begynnelsen av tenårene og plutselig på overnatting hos venner. Når det er pappahelg bor han så ukurant at han ofte heller er her.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #10 Skrevet 27. september 2014 Jeg har det nesten nå, og har ryddet i skap, vasket vinduer og dusjkabinett og klippet gresset og nå ligger jeg på sofaen og koser meg med et glass rødvin. Styre i huset med musikk på full guffe er herlig. Nå er jeg sliten og fornøyd med dagens innsats.Anonymous poster hash: 2e074...a5d
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #11 Skrevet 27. september 2014 Ja, minste er i begynnelsen av tenårene og plutselig på overnatting hos venner. Når det er pappahelg bor han så ukurant at han ofte heller er her. Du kan ikke leve gjennom barna. Da blir det sånn når de blir store og snart forlater redet. Få egne interesser og venner til å fylle fritiden litt. Anonymous poster hash: 607ea...8ea
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #12 Skrevet 27. september 2014 Ja, minste er i begynnelsen av tenårene og plutselig på overnatting hos venner. Når det er pappahelg bor han så ukurant at han ofte heller er her. Ja, det er sånn jeg har det også. Men barnefar bor i nærheten slik at de bor hos han når han har samværsuke. Selv om de kan stikke innom og hente ting her. Jeg synes det er så mye fokus på at man skal være sosial hele tiden. Har jobbet med meg selv på at jeg ikke trenger å være sammen med andre fredag eller lørdag kveld. Kan godt være alene en hel helg eller bare møte noen lørdag eller søndag formiddag. Dette har gjort at jeg tar skuldrene nede i forhold til det sosiale. Slapper av og tar livet rolig. Og tenker at jeg forhåpentligvis skal leve et mer aktivt liv når barna blir eldre. Nå er jeg verdens beste mamma og er fornøyd med det. Anonymous poster hash: 59551...2ce
Amarinda Skrevet 27. september 2014 #13 Skrevet 27. september 2014 Det blir ikke helt det samme da, ettersom jeg omtrent aldri har barnefri.. Men om mannen min er borte en helg prøver jeg å ordne med litt enkle avtaler, møte en venninne, dra å trene (har barnepass på treningssenter), kanskje dra en tur til svigers.. Ellers er det å se egne serier, lese bøker, ta fotbad +++ bestille seg en massasjetime, løpe en tur i skogen, dra på shopping. Det er masse du kan gjøre Men jeg har altså behov for å planlegge litt på forhånd, da får jeg også gjort litt.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #14 Skrevet 27. september 2014 Det blir ikke helt det samme da, ettersom jeg omtrent aldri har barnefri.. Men om mannen min er borte en helg prøver jeg å ordne med litt enkle avtaler, møte en venninne, dra å trene (har barnepass på treningssenter), kanskje dra en tur til svigers.. Ellers er det å se egne serier, lese bøker, ta fotbad +++ bestille seg en massasjetime, løpe en tur i skogen, dra på shopping. Det er masse du kan gjøre Men jeg har altså behov for å planlegge litt på forhånd, da får jeg også gjort litt. Ikke for å være frekk med deg nå, men de er stor forskjell på det å leve alene annenhver uke enn å være alene med barna en gang i blant når mannen er borte. Har lest kommentarer der småbarnsmødre sier: Kos deg, sov lenge, les bok, ta fotbad osv. Dette er greit nok en gang i blant men ikke hver ENESTE helg. Livet alene annenhver helg er helt annerledes enn livet i en familie. Anonymous poster hash: 59551...2ce
Amarinda Skrevet 27. september 2014 #15 Skrevet 27. september 2014 Ikke for å være frekk med deg nå, men de er stor forskjell på det å leve alene annenhver uke enn å være alene med barna en gang i blant når mannen er borte. Har lest kommentarer der småbarnsmødre sier: Kos deg, sov lenge, les bok, ta fotbad osv. Dette er greit nok en gang i blant men ikke hver ENESTE helg. Livet alene annenhver helg er helt annerledes enn livet i en familie. Anonymous poster hash: 59551...2ce Selvfølgelig er det annerledes, men poenget er likevel det samme. Hvis man planlegger litt på forhånd kan man fylle helgene med noe meningsfylt slik at man ikke sitter det i samme tralten hver helg. Det er som TS skriver at det er ikke så lett å bare ta kontakt med folk i helgene, fordi folk er opptatt. Om man planlegger litt fram i tid går det stort sett an å finne datoer som passer til avtaler også i helgene.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #16 Skrevet 27. september 2014 Når du har såpass store barn har du en fin mulighet til å finne på noe for deg selv. Det kan være kurs (noen er over en helg), trening (mange treningssenter har opplegg etter kalender), få/dra på besøk osv. Om det er noe som interesserer deg kan du starte med en ny hobby. Eller du kan høre med venninnene dine om noen er interessert i å ha "symøte" eller noe annet sosialt hvor dere kan møtes en gang i måneden, lage god mat, drikke vin og bare ha det hyggelig. På aktivitetsvenner.no (har ikke prøvd denne siden) kan man finne andre som er i lignende situasjon man kan finne på noe sammen med. Dating får du finne ut selv, uten at jeg skal presse deg der. Jeg trodde etter åpningsinnlegget ditt at du hadde småbarn, men så senere du skrev begynnelsen av tenårene. Det er ikke dumt om du skaffer deg noe du liker å gjøre så du slipper å bli sittende og føle deg alene. Dette kan du og gjøre når barna er hjemme. Det er ikke lenge til de "flyr ut" og senere flytter ut. Da er det godt å ha noe å gjøre :-) Anonymous poster hash: bca4f...ff7
grønt belte Skrevet 28. september 2014 #17 Skrevet 28. september 2014 Barnefri i helga, så jeg har vært på jakt. Altså, ikke på mannebein, men på elg ;-)
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #18 Skrevet 28. september 2014 Pleier å ta meg en langfylle i helgene jeg er alene. Gjerne starte i 16 tiden fredag og drikke hele kvelden. Også gjerne ut en tur. Starter så opp igjen i 12-15 tiden fredag og holder det gående til kanskje 06 tiden på søndags morgen. Så sove hele dagen og er klar for jobb og til ungene kommer igjen mandag. Fantastisk!! Anonymous poster hash: b070c...15c
Silfen Skrevet 28. september 2014 #19 Skrevet 28. september 2014 Gjør stort sett ikke en dritt. How nice.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå