Gå til innhold

Paracet I håndbagasjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jeg lov til å ha med et brett paracet og p-piller i håndbagasjen på flyet eller vil dette bli tatt fra meg?.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er lov. Bare ikke ta med deg mer enn du har bruk for.

Paraset for du tak i over alt.

Anonymous poster hash: 32ff5...323
Skrevet

Du kan ha med deg tabletter på fly uten at det bryter sikkerhetsreglene.

Fordi noen legemidler inneholder ulovlige stoffer bør du la de ligge i orginalembalasjen, la apotekettiketten sitte på reseptbelagte medisiner og helst ha med deg resepten. Hvis du skal til utlandet innenfor Schengen må du ha en attest for noen typer legemiddler, p-piller er ikke blant dem. Du kan få en slik attest på apoteket. Hvis du skal utenfor schengen må du finne ut hva som gjelder i det landet.

Skrevet

Du kan ha med deg tabletter på fly uten at det bryter sikkerhetsreglene.

Fordi noen legemidler inneholder ulovlige stoffer bør du la de ligge i orginalembalasjen, la apotekettiketten sitte på reseptbelagte medisiner og helst ha med deg resepten. Hvis du skal til utlandet innenfor Schengen må du ha en attest for noen typer legemiddler, p-piller er ikke blant dem. Du kan få en slik attest på apoteket. Hvis du skal utenfor schengen må du finne ut hva som gjelder i det landet.

England går visstnok ikke inn under Schengen, men det virker som om det ikke skal være noe problem om man har med resepten. Jeg prøver dette og har med et ekstra brett i kofferten for sikkerhetsskyld. Takk for oppklaring.

Skrevet

Det er vanligvis ikke noe problem, men som andre sier ha dem i originalemballasjen.

Skrevet

Jeg har hatt med meg begge deler, og ikke i pilleesken med navn på, hatt de med meg til bla Tyrkia og gikk helt fint:)

Anonymous poster hash: 3683b...8cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...