Gå til innhold

Skummel vaskemaskin...

hopsydaisy

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min flyttet inn i leilighet for en stund siden, og den vaskemaskinen som er her er (ifølge meg) veldig, veldig skummel. Den lager skikkelig skrapelyder før den skal sentrifugere, og sentrifugerer ikke ordentlig heller, så vi må sentrifugere to ganger for at klærne ikke skal være dryppende våte når vi tar de ut. Er litt (ganske) redd for at den plutselig bare skal gå i luften, så skrur den av hver gang skrapelydene begynner, og venter til samboeren min kommer hjem sånn at han kan ta ansvar for den (han er ganske mye tøffere enn meg på sånt, jeg er ganske paranoid på ting som kan ta fyr). Men nå er jeg alene hjemme til tirsdag, så vet eeeeegentlig ikke om jeg tør å sette den på igjen, for nå begynte den å bråke noe helt vanvittig...
Merket er av Elto, aldri hørt om merket før, men de som egentlig bor her (de framleier leiligheten i ett år til oss) sier de kjøpte den for 400kr, så virker jo som de har fått akkurat hva de har betalt for- crap.
Er det noen som har vært borti dette merket før, og hvilke erfaringer har dere med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne er ikke sikker! Du bør ta kontakt med utleier så h*n skaffe ny. Når den følger med leiligheten er det utleier som er ansvarlig for å bytte den ut.

Anonymous poster hash: 68c92...3ef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er ikke sikker! Du bør ta kontakt med utleier så h*n skaffe ny. Når den følger med leiligheten er det utleier som er ansvarlig for å bytte den ut.

Anonymous poster hash: 68c92...3ef

Har veldig lyst å kjøpe ny, ja.. Utleierne bor i Nederland dette skoleåret, men de har sagt at hvis vi kjøper ny, så kan de betale for den. Så sånn sett burde jo vi egentlig gjort det for lenge siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vaskemaskin til 400 høres ikke så bra ut... Nei dere får ta kontakt med de og si at dere må ha en ny, dere kan jo ikke ha det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elto er et godt gammelt merke mht. Vaskemaskiner. Min første vaskemaskin var en elto. Den levde og fungerte knirkefritt i mange år.

Men din maskin høres ikke helt "frisk ut". Du får bedre maskiner på gis bort på finn.no enn denne, om du ikke vil bruke penger på å skaffe en ny da?

Anonymous poster hash: af9c6...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Elto som varte i 15 år før den ble byttet ut med en mer moderne utgave. Aldri hatt en maskin som har vart så lenge enda jeg har hatt mye mer fancy merker siden. Men den trenger nok litt vedlikehold høres det ut som. Kan være en bh spile som sitter fast et sted

Anonymous poster hash: 2a63a...ab4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere vil garantert spare både penger og bekymringer på å kjøpe en ny maskin. Dobbel sentrifugering tar en god del strøm. Og når utleierne sier de vil betale for ny maskin (mønsterutleiere, dere er kjempeheldige!), er det vel ikke verre enn at dere kontakter dem og blir enige om hvilken dere skal kjøpe.

EDIT: Jeg så nå at det er ett års framleie. Likevel mener jeg de er greie på det punktet.

Endret av Pawn Hearts
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt mail på en brukt vaskemaskin nå som jeg fant på finn(AEG, samme som mine foreldre har, så vet at den er god). Håper den ikke er solgt allerede, kostet bare 500 kr for en superduper maskin!

Dere vil garantert spare både penger og bekymringer på å kjøpe en ny maskin. Dobbel sentrifugering tar en god del strøm. Og når utleierne sier de vil betale for ny maskin (mønsterutleiere, dere er kjempeheldige!), er det vel ikke verre enn at dere kontakter dem og blir enige om hvilken dere skal kjøpe.

EDIT: Jeg så nå at det er ett års framleie. Likevel mener jeg de er greie på det punktet.

Ja, vi har virkelig fått noen snille framleiere! Veldig deilig å tenke på at vi slipper å betale for noe som vi ikke kommer til å ta med oss videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...