Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag har jeg slutta å røyke. Sammen med samboeren min så vi er 2 om det.

Problemet er bare at jeg akkurat nå ikke ser noen fordeler med det! Jeg har lyst på røyk! Kommer til å leve lengre også. (MED røyksug antakelig) Er fryktelig humørsyk. Kan grine for det minste. Er røyksugen! Er røyksugen! Er røyksugen! Men skal klare det... tror jeg... Må bare få litt inspirasjon...

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk hvor mye bedre livet ditt blir når du slipper å være avhengig av en liten ting som drar gift ned i lungene dine :wink:

Syns du er tøff hvis du klarer dette. ønsker det masse lykke til.

Skrevet

Løp til nærmeste bokhandel og kjøp boken "endelig ikke-røyker" av Allan Carr. Jeg sluttet å røyke med hjelp av den boken for over et år siden. :P

Gjest Esther
Skrevet

Anbefaler også "Endelig ikke-røyker". Jeg kuttet røyken for 2 år siden og hadde god hjelp av nikotintyggi og diverse lesestoff om røykekutt. Fant mye på internett som jeg printet ut og leste om og om igjen - det hjalp meg.

Et annet råd - legg vekk penger i en boks slik at du ser hvor mye du sparer.

Bestill gjerne brosjyrer herfra - det gjorde jeg:

http://www.sluk.net

Lykke til :P

Det kommer til å gå kjempefint, selvom det føles tøft til tider så hold ut - snart blir det bedre :P

Gjest Embla s
Skrevet

Åh, kjenner igjen det der. Trangen til/lysten på røyk er så stor at man helt glemmer/fortrenger hvorfor man ville slutte i utgangspunktet. Jeg måtte til stadighet spørre en nær venn: "Hvorfor ville jeg så gjerne slutte igjen" :roll:

For meg hjalp det også å snakke med andre som hadde sluttet. De måtte fortelle gang på gang hvor fælt det var den første tiden, hvor lang tid det tok før det ble bedre og hvor godt alt ble til slutt.. ("Skal jeg virkelig fortelle deg den leksa nå igjen?!" :roll: )

Du kan jo også tenke litt over hva disse sigarettene egentlig inneholder siden de får så utrolig makt over en. Det er ganske skummelt..

Etter noen dager blir det faktisk bedre og etter en stund vil det føles kjempedeilig å ikke lenger ha noe som styrer livet ditt. Tenk også på hvor ille det er for kroppen din og på hvor mange som faktisk røyker seg ihjel, eller røyker bort beina sine. Du vil ikke at det skal skje med deg :)

Hver time du klarer deg uten en røyk, er en time nærmere at ubehaget forsvinner. Ikke gi deg :)

Skrevet
....Du kan jo også tenke litt over hva disse sigarettene egentlig inneholder siden de får så utrolig makt over en. Det er ganske skummelt....

Helt enig Embla s, det var en av hovedgrunnene til at jeg også sluttet. Bestemte meg for at ingen tobakksindustri skulle få bestemme over meg. For det er jo det en blir, en slave.

Og en annen ting som motiverer er at det ser faktisk ikke så sexy ut å røyke. Egentlig ganske patetisk å sutte på denne siggen.

Så derfor hold ut, etterhvert skal du se hvor deilig det er å ikke måtte bruke så uendelig mye energi på å røyke!

Lykke til du er kjempeflink :kose:

Skrevet

Lykke til! Du er flink! :-)

Gjest Catwoman
Skrevet

Syns du er flink jeg :-) Gruer meg til jeg selv skal slutte, men jeg har veldig lyst å slutte, og jeg har ikke lyst å slutte i det hele tatt.

Skrevet

Sambo og jeg har etter allerede kommet inn i "kranglemodus" (Dag 2 i dag) Vi har faktisk aldri krangla før, men nå krangler vi om det minste. Mister helt motet jeg, dette er ikke hverken gøy eller oppbyggende. Det endte med at han tok med sønnen sin på sykkeltur. Datteren min og jeg skal finne på noe nå vi også. Synd at vi ikke kan støtte hverandre, i stedetfor krangler vi.

Han starta 1 feriedag i går, mandag. Gleder meg ikke akkurat til resten av ferien.

Slutte å røyke stinker!

Skrevet

Rams opp negative og positive deler ved å røyke, tipper dette øker motivasjone din.

Ikke gi opp :trøste:

Gjest Dolphina
Skrevet

Det er kjempe herlig å slutte å røyke!:)

Bare finn på andre ting når dü får lyst på en røyk.

Og tenk på at du vil oppleve at ungene dine blir store!!!

DET bør være grunn god nok til å slutte!

Etterhvert merker du hvor jævlig det stinker av de som røyker også. og da får du enda mer inspirasjon!

STÅ PÅ, DETTE KLARER DU!:)

Skrevet

Hei!

Du er flink du. Kjempeflink!

En venn av meg har sluttet å røyke. Han fikk noen tabletter av legen. Begynner på Y tror jeg (legene vet hva de heter). Disse skal stimulere hjernen på samme måte som nikotin fikk jeg fortalt. Slik at meg får ut nikotinet av kroppen uten at man flyr på veggen. Man får en boks med piller man skal spise opp.

Vennen min sluttet på dagen og røykte masse før han sluttet. Han sier det gikk veldig greit å slutte.

Bare et forslag...

Absitnensene forsvinner etter to uker (de fysiske)

)Her er link om røkeslutt.

Ellers vil jeg også anbefale den boken alle snakker om. Har hørt den skal være bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...