Gå til innhold

Svineknoke til flere middager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. I dag fikk jeg lyst på kålrotstappe med svineknoke, men siden jeg bor alene, så blir det mye av kjøttet til overs. Har kjøpt Gilde og det er ca 1200 kg av kjøttet.

Kan noen tipse meg om hva annet kan jeg bruke kjøttet til? Og i hvilken rekkefølge, hvis du skjønner. :-)

Takk å forhånd.

Anonymous poster hash: 262c6...265

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. I dag fikk jeg lyst på kålrotstappe med svineknoke, men siden jeg bor alene, så blir det mye av kjøttet til overs. Har kjøpt Gilde og det er ca 1200 kg av kjøttet.

Kan noen tipse meg om hva annet kan jeg bruke kjøttet til? Og i hvilken rekkefølge, hvis du skjønner. :-)

Takk å forhånd.

Anonymous poster hash: 262c6...265

Hvis du koker svineknoken, så kan den kraften og resterende kjøtt brukes til lapskaus :)

Evnt ertesuppe :)

Anonymous poster hash: e0d5f...d3f

Skrevet (endret)

Du kan renske kjøttet fra benet, koke litt buljong med litt gulrot etc i og ha det med til lunsjpausen i en termos sammen med noe brød og smør

Hvor stor fryser har du?

Endret av sunSpring
Skrevet

Jeg pleier alltid å koke mer kjøtt enn jeg behøver, og enten posjonsfryse ferdig middagsrett, eller terningskjære kjøttet, og fryse det. Da er det hurtig å tilsette f.eks. lapskaus, betasuppe og andre former for kokte og stekte grønnsaker.

Skjær gjerne noen tynne skiver eller finhakk og bruk som pålegg.

Skrevet

Minestrone med kraft og kjøtt fra svineknoke er også veldig godt. :spise:

(Dvs tilsett hermetiske tomater, rotgrønnsaker, kål/grønnkål, evt hvite bønner, rosmarin/timian og hvitløk).

Anonymous poster hash: 1c49e...cd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...