AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #1 Skrevet 27. september 2014 Jeg jobber turnus i helesevesnet. For to uker siden byttet jeg vakt, slik at jeg fikk fri en søndag, mot å jobbe en annen søndag. Det var greit nok. Men nå i mellomtiden har jeg fått bihulebetennelse og er sykemeldt fra jobb. I løpet av sykemeldingen kommer denne søndagen jeg egentlig skal jobbe inn. Sjefen sa på telefonen da jeg ringte og sa at jeg var sykemeldt, at jeg måtte jobbe inn en annen søndag da, for den vakten. Stemmer dette virkelig? Må jeg ta igjen dette? Anonymous poster hash: d228a...d95
Anim92 Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 Jeg har ikke peiling mtp lovverk osv, men det høres ganske urimelig ut? Du kunne like gjerne vært syk den søndagen du egentlig skulle ha jobba, om du feks ikke hadde byttet den bort.. Utenom det hadde jeg nok bare jobba en dag uansett
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #3 Skrevet 27. september 2014 Tror ikke du skal jobbe, men ring og hør med NAV eller fastlegen din. Anonymous poster hash: 161ad...fee
strawberry Skrevet 27. september 2014 #4 Skrevet 27. september 2014 Det spørs nok. Dersom sjefen godtok byttet deres, så synes jeg ikke det er riktig at du skal jobbe den inn igjen. Dersom du og den andre byttet dere mellom uten at sjefen "godtok" det, synes jeg det er riktig at du må jobbe den inn. 1
Chloe- Skrevet 27. september 2014 #5 Skrevet 27. september 2014 Jeg regner med det ikke er snakk om å jobbe inn en ekstra dag, men om å ta en søndagsvakt? Er søndagsvaktene minst ettertraktet på jobben deres? Da syns jeg isåfall du kan ta en "ekstra" søndag snart, slik at andre også får søndagsfri. 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #6 Skrevet 27. september 2014 Det er snakk om at jeg byttet vakt som ble godkjent av sjefen ja. Ja søndagene er minst ettertraktet, siden vi jobber turnus og jobber hver tredje helg. Men kanskje mer ettertraktet av ekstrvakter, bedre betalt Det blirå ta en søndagsvakt for den søndagen jeg var syk da.. Så på en måte er det å jobbenn? Anonymous poster hash: d228a...d95
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 27. september 2014 #7 Skrevet 27. september 2014 Du må vel ikke. Men syns absolutt du skal gjøre det. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #8 Skrevet 27. september 2014 Er det noen som vet om man må jobbe en ekstra / annen søndag? Anonymous poster hash: d228a...d95
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #9 Skrevet 27. september 2014 Jeg regner med det ikke er snakk om å jobbe inn en ekstra dag, men om å ta en søndagsvakt? Er søndagsvaktene minst ettertraktet på jobben deres? Da syns jeg isåfall du kan ta en "ekstra" søndag snart, slik at andre også får søndagsfri. Det er snakk om en søndag ja. Lurte bare på om jeg må det, når jeg nå er sykemeldt. Søndagene er minst ettertraktet av de som jobber 100 % , men fine for ekstravakter som vil tjene litt mer penger... Anonymous poster hash: d228a...d95
Chloe- Skrevet 27. september 2014 #10 Skrevet 27. september 2014 Det er snakk om en søndag ja. Lurte bare på om jeg må det, når jeg nå er sykemeldt. Søndagene er minst ettertraktet av de som jobber 100 % , men fine for ekstravakter som vil tjene litt mer penger... Anonymous poster hash: d228a...d95 Jeg tror ikke du MÅ, men jeg ville lagt godvilja til, litt avhengig av hvordan din sykesøndag ble løst. Var det hun du hadde byttet med som dekket for deg?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #11 Skrevet 27. september 2014 Nei, du må ikke jobbe inn denne søndagen. Den blir regnet som en "vanlig" arbeidsdag ettersom sjefen har godkjent byttet. H*n kan ikke kreve dette, men hvis du har lyst på ekstra betalt, så jobber du jo en annen søndag. Anonymous poster hash: 7d1db...e3f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #12 Skrevet 27. september 2014 Jeg tror ikke du MÅ, men jeg ville lagt godvilja til, litt avhengig av hvordan din sykesøndag ble løst. Var det hun du hadde byttet med som dekket for deg? Nei, vakten jeg skulle ha jobbet var ledig. Så ved at jeg bytta vakt, fylte vi et "hull". Så jobbet en ekstravakt min egentlige vakt. Bare lurer på hvordan man kan vite hva som er rett, siden sjefen sier jeg må jobbe den inn. . Anonymous poster hash: d228a...d95
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #13 Skrevet 27. september 2014 Nei, du må ikke jobbe inn denne søndagen. Den blir regnet som en "vanlig" arbeidsdag ettersom sjefen har godkjent byttet. H*n kan ikke kreve dette, men hvis du har lyst på ekstra betalt, så jobber du jo en annen søndag. Anonymous poster hash: 7d1db...e3f Ok, den regnes som det ja. Vet du hvor noe sånn /regler om dette står? Anonymous poster hash: d228a...d95
Chloe- Skrevet 27. september 2014 #14 Skrevet 27. september 2014 Nei, vakten jeg skulle ha jobbet var ledig. Så ved at jeg bytta vakt, fylte vi et "hull". Så jobbet en ekstravakt min egentlige vakt. Bare lurer på hvordan man kan vite hva som er rett, siden sjefen sier jeg må jobbe den inn. . Anonymous poster hash: d228a...d95 Da har du jo ikke "byttet" med noen? En annen tok din søndag, og du tok en tom søndag, om jeg forstår det rett? 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #15 Skrevet 27. september 2014 Da har du jo ikke "byttet" med noen? En annen tok din søndag, og du tok en tom søndag, om jeg forstår det rett? En annen tok min sø savna,også skulle jeg ha jobbet en søndag. Så det at jeg er sykemeldt har ikke gått ut over noen av de jeg jobber med. Men sjefen mener nå at jeg "skylder dem" å jobbe den søndagen jeg er sykemeldt, siden jeg fra før har en søndag fri. Anonymous poster hash: d228a...d95
Chloe- Skrevet 27. september 2014 #16 Skrevet 27. september 2014 En annen tok min sø savna,også skulle jeg ha jobbet en søndag. Så det at jeg er sykemeldt har ikke gått ut over noen av de jeg jobber med. Men sjefen mener nå at jeg "skylder dem" å jobbe den søndagen jeg er sykemeldt, siden jeg fra før har en søndag fri. Anonymous poster hash: d228a...d95 Jeg ser jo hvor sjefen din kommer fra. Siden du var syk har du jo ikke fylt et hull enda. Jeg ville tatt en søndag for å være ålreit mot de andre. Men tror ikke sjefen kan tvinge deg. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #17 Skrevet 27. september 2014 Jeg ser jo hvor sjefen din kommer fra. Siden du var syk har du jo ikke fylt et hull enda. Jeg ville tatt en søndag for å være ålreit mot de andre. Men tror ikke sjefen kan tvinge deg. Nei jeg forstår hva sjefen mener, men synes det er litt rart siden jeg er sykemeldt. Er det kjipt å spørre om man heller kan bli trukket i lønn? Eller burde man jobbe, for å være grei ? Anonymous poster hash: d228a...d95
Chloe- Skrevet 27. september 2014 #18 Skrevet 27. september 2014 Nei jeg forstår hva sjefen mener, men synes det er litt rart siden jeg er sykemeldt. Er det kjipt å spørre om man heller kan bli trukket i lønn? Eller burde man jobbe, for å være grei ? Anonymous poster hash: d228a...d95 Jeg tror ikke du kan bli trukket i lønn, da sykemeldingen gjelder for de dagene de gjelder, inkludert røde dager. Jeg ville som sagt tatt en søndag for å være grei, men tviler på det kan tvinges. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #19 Skrevet 27. september 2014 Jeg tror ikke du kan bli trukket i lønn, da sykemeldingen gjelder for de dagene de gjelder, inkludert røde dager. Jeg ville som sagt tatt en søndag for å være grei, men tviler på det kan tvinges. Den søndagen jeg fikk fri (byttet fra) var ikke under sykemelding, så kanskje det går ann? Hvis ikke får jeg bare ta en annen søndag så det blir rettferdig. Anonymous poster hash: d228a...d95
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #20 Skrevet 27. september 2014 Hos oss må vi jobbe inn igjen vakter som er byttet dersom vi blir sykemeldt, så tror nok det er ganske vanlig. Anonymous poster hash: deaff...53c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå