Gå til innhold

Hvordan snakke om forholdets fremtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min og jeg har vært sammen i ca ni måneder og vi har det veldig bra sammen.

Men jeg trenger hjelp med et par ting.

Som sagt har vi det veldig bra sammen og alt går virkelig strålende. Vi er 30 og 35 år.

Jeg har lyst til å etablere meg om et par år. Jeg føler ikke behov for det akkurat nå, men vet at tiden kommer etter hvert. Hvordan kan jeg ta opp dette uten å skremme ham?
Jeg har spurt ham f.eks. "hvor ser du deg selv om fem år?". Da begynner han å snakke om jobb, og intet annet. Det er viktig å snakke om slikt også, men det er ikke det jeg søker svar på. Han sier har vil ha barn i fremtiden.

Dette ble kanskje litt rotete ;) Hvordan tok dere opp slike temaer?

Anonymous poster hash: ffac2...cc2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må spørre mer konkret da; "hvordan ser du dette forholdet om fem år" eller noe.

Skrevet

Du kan jo spørre han rett ut, han har jo allerede sagt at han ønsker barn, så han stikker nok ikke hvis du nevner det (om du ønsker det selv).

Anonymous poster hash: 9a1ea...722
Skrevet

Bare ikke vent til dere er i 40 årene med å få barn, det kommer til å bli tungt isåfall, barn er kjempeaktive og jeg skjønner ikke de som skal vente til de nærmer seg pensjonsalder med å få unger fordi de skal ha "egentid" først, det er meningen at man skal få barn når man er i tjueårene sånn fra naturens side.

Anonymous poster hash: 3aba9...115
Skrevet

Bare ikke vent til dere er i 40 årene med å få barn, det kommer til å bli tungt isåfall, barn er kjempeaktive og jeg skjønner ikke de som skal vente til de nærmer seg pensjonsalder med å få unger fordi de skal ha "egentid" først, det er meningen at man skal få barn når man er i tjueårene sånn fra naturens side.

Anonymous poster hash: 3aba9...115

Nærmere pensjonsalder når man er i førtiårene?? Skal du pensjonere deg når du er femti? Man har 20-30 år igjen av yrkeslivet, ganske lenge. Ja, det er litt mer slitsomt når du er førti enn 20, men så lenge man har levd noenlunde sunt og har holdt seg i form så bør det ikke være noe problem energimessig, gitt at man ikke har en sykdom. Jeg ville vært mer bekymret for fruktbarheten som kan være mer vrien i førtiårene.

Skrevet

Du kan jo spørre han rett ut, han har jo allerede sagt at han ønsker barn, så han stikker nok ikke hvis du nevner det (om du ønsker det selv).

Ha sa det på en generell basis. Da jeg tok opp tema om barn. Det var ikke "Jeg vil ha barn med deg. Det er snart på tide".

TS

Gjest Vinglasset
Skrevet

Ha sa det på en generell basis. Da jeg tok opp tema om barn. Det var ikke "Jeg vil ha barn med deg. Det er snart på tide".

TS

Det er vel bare å spør ham rett ut om han kunne tenke seg barn med deg innen et par år?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...