AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #1 Skrevet 27. september 2014 Jeg er en mann på 31. De siste ukene har det skjedd meg to ganger at damer har spurt meg om jeg er dårlig fordi jeg er blek. Det har skjedd en gang for noen år siden også. Ettersom jeg ikke er dårlig kan jeg jo ikke annet enn å tolke det dit at jeg er generelt blek. Det verste er at hvis jeg først soler meg (eller tar sol) så får jeg en super brunfarge, men å sole seg naturlig nå om dagen utgår selvsagt, og å ta sol har et helseaspekt jeg ikke er helt fortrolig med. Så derfor kom jeg til å tenke på en selvbruningskrem. Fungerer det greit på menn? En annen sak er at jeg har barbert hode (kanskje 2 mm). Vil det bli rart om jeg ikke inkluderer hodet? Noen spesielle typer å anbefale? Anonymous poster hash: cf8c1...a4a
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 Fungerer vel likens på menn som kvinner, men har mine tvil om at det finne en egen en for menn, så du bør kanskje finne en som ikke er så parfymert(det er nå uansett ikke bra for huden). Men vær advart: selvbruning er vanskelig! Og mye styr. Første du bør gjøre er å skrubbe huden ellers kan du få skjolder/ujevnheter. Kjøp en sånn skrubbhanske(får dem vel på vita og bodyshop f.eks.), og gjør det hver gang du dusjer i en uke kanskje. Så bør du smøre evt. tørre områder på kroppen med fuktighetskrem(hvis ikke vil disse områdene trekke til seg mer farge), feks. albuer, før påføring. Så kan du smøre deg med selvbruning. Og de kommer i serviett, spray, krem, osv. Personlig vil jeg anbefale å kjøpe en fuktighetskrem med litt selvbruning i, ikke ren selvbruningskrem. Da kommer fargen litt mer gradvis, så hvis du tabber deg ut og du blir skjoldete så vises det ikke så godt, og går raskere bort. Jeg har brukt denne: http://makeupedia.se/wp-content/uploads/2013/06/Loreal-Sublime-Body-Nutribronze_Body_Lotion-Exfotonic-Exfoliating.jpg (til venstre) Og den er ganske ålreit i forhold til andre jeg har prøvd i samme prisklasse. Dog mange som skryter av st. tropez sine selvbrunere men har ikke prøvd dem selv. Hva du gjør med hodet er jeg mer usikker på, min egen skalle er full av hår:P Men blir du brun der naturlig om sommeren? For det var rådet jeg fikk; selvbruningen skal kun på steder man naturlig blir brun. Så under fotbladet, håndflaten osv. er det vel ikke så vanlig å være brun. Og en ting til; Bruk gummihansker. Smør kroppen og ta hendene til slutt ellers risikerer du at du blir kjempebrun på fingrene og på fingerneglene. Og lufttørk selvsagt før du kler på deg, ville også unngått hvite klær og sengetøy samme dag du smører deg. Lykke til! Anonymous poster hash: 61b51...6c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå