Gå til innhold

Noen som har en vaskemaskin fra Miele å anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaskemaskinen synger på siste verset, og jeg vil ha en Miele. Noen som kan anbefale en? Det er viktig for meg at den er stille (vaskerommet er vegg i vegg med stua).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor Miele? De sleger kunn på navn.

Kjøpte AEG for litt siden etter å ha sammenlignet, forhørt meg om tekniske detaljer osv. 7 el. 8? Kg. 1600 omdreininger på sentrifugen. Maskina står vegg i vegg med soverom og hodegavl på seng. Kan sette maskina på kl 06 om morgene og sove videre til den begynner skylling ca. 1,5 timer senere.

PS røykvarsleren står rett utenfor baderomsdøra.

Anonymous poster hash: 4ab59...ac1

Skrevet

Hvorfor Miele? De sleger kunn på navn.

Kjøpte AEG for litt siden etter å ha sammenlignet, forhørt meg om tekniske detaljer osv. 7 el. 8? Kg. 1600 omdreininger på sentrifugen. Maskina står vegg i vegg med soverom og hodegavl på seng. Kan sette maskina på kl 06 om morgene og sove videre til den begynner skylling ca. 1,5 timer senere.

PS røykvarsleren står rett utenfor baderomsdøra.

Anonymous poster hash: 4ab59...ac1

Feil. Ikke bare et navn. De stakkarene som har måttet bære slike kan skrive under på det.

Miele har i mange år vært et familieselskap uten aksjonærer som maser om kortsiktig profitt og har ikke gode og dårlige fabrikker spredt rundt slik aeg og bsh blant annet opererer. Sannsynligheten for å kjøpe katta i sekken er derfor langt mindre.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! :)

Hvorfor Miele? Fordi de aller fleste jeg kjenner anbefaler det. Jeg har absolutt inntrykk av at de er verdt prisen.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg har en Miele W6546. den er stille så det holder, selv på 1600 omdreininger på sentrifugering!

Jeg vil si det så enkelt at du bruker så mye penger du har råd til på en Miele. Jo dyrere jo bedre (det er ikke tull!).

Den er VELDIG verdt prisen! Som da gummiforingen ble ødelagt etter noen måneder (det kan ha vært min feil) så ble den byttet uten spørsmål uten kost.

Forøvrig gav jeg 14 000 for min i sin tid.

• Liker 1
Skrevet

En miele vaskemaskin veier gjerne 100-110 kilo, er emaljert både inn og utvendig, vekten gjør den mer stabil som igjen gir mindre vibrasjon i drivverk og gjør at maskinen holder lengre. De gir ikke ut like mange forskjellige modeller og bytter ikke ut like ofte teknologi som gir mer utprøvde løsninger og enklere tilgang på deler for servicenettverket. Miele har også i de fleste byer egne serviceteknikkere med biler istedet for å leie inn forskjellige firma som man ikke vet om har jobbet på den modellen og maskinen en selv har tidligere.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Da vaskemaskinen min var ny så stappet jeg den med klær og så ringte jeg min bror mens den sentrifugerte på full hastighet. Han ble forvirret da jeg prøvde å forklare at jeg stod rett ved siden av vaskemaskinen.

• Liker 1
Skrevet

Miele er noe dritt. Min andre maskin på rad, og den er bare 3 år gammel og hatt 2 service på den allerede.

Den skal være stille og så bra, ja ja...i begynnelsen men etterhvert så bråker den bare mer og mer.

Angrer så mye men gjort er gjort.

Anonymous poster hash: 7cfd0...46b

Gjest brutal_mann
Skrevet

Miele er noe dritt. Min andre maskin på rad, og den er bare 3 år gammel og hatt 2 service på den allerede.

Den skal være stille og så bra, ja ja...i begynnelsen men etterhvert så bråker den bare mer og mer.

Angrer så mye men gjort er gjort.

Du er den eneste jeg har hørt om med så dårlig erfaring. Her har halve omgangskretsen og familien Miele og har hatt det "i alle år". Aldri opplevd noe slik som du beskriver her.

• Liker 2
Skrevet

Du er den eneste jeg har hørt om med så dårlig erfaring. Her har halve omgangskretsen og familien Miele og har hatt det "i alle år". Aldri opplevd noe slik som du beskriver her.

Kanskje er jeg maks uheldig da. Ikke vet jeg, men dette her var dårlig.

Skrevet

Etter å ha slitt ut en halvdyr AEG på under 6 år med 2, etterhvert 3 og 4 i husholdningen kjøpte vi Miele for ca 8 år siden. Nå er vi 5, maskina går vel i snitt 10 ganger i uka (er litt usikker her :) ) og har vært problemfri. Husker ikke modellbetegnelsen, men den kostet 11-12k for 8 år siden.

Hvorvidt det er verdt det kan man sikkert diskutere, men vi hater ting som slutter å virke. Så da var det verdt det for oss :)

Skrevet

Kjøpte Miele vaskemaskin i fjor sommer og er superfornøyd med den. Min er ikke 100% stillegående, men det lille den gir av seg lydmessig er ikke noe en legger merke til med mindre en står tett inntil. Det som er bra med maskinen er at jeg har watercontrol system på den som gjør det miljøvennlig å bruke maskinen samt sparer mye strøm i tillegg. Husker ikke hvor mye jeg gav for den men ligger et sted mellom 9-11k. Sjekk nettbutikker for kupp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...