AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #1 Skrevet 27. september 2014 Hva er det som avgjør om politiet gidder å lete etter deg...? Anonymous poster hash: 2ddbc...031
Mental Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 Kommer vel an på hvem/hva du stikker av fra. Bor du på en eller annen form for intuisjon, for eksempel under barnevernet eller psykiatrisk, så må vel politiet følge opp og lete, om noen merker/melder at du er borte. Bor du hos foreldrene dine er det kun de som kan merke om du er borte, men om de gjør det og ringer politiet, så leter de etter deg. Om du derimot bor alene/er voksen, så vet jeg ikke helt.. Politiet er vel pliktige til å måtte lete etter alle savnede, tror ikke det finnes unntak. Handler vel heller om hvor fort/omfattende de velger å gjøre det, ut ifra alder/bosituasjon/helse osv. Veldig åpent spørsmål som du stilte, så svaret mitt er sikkert helt på bærtur, kan du presisere? Gjerne med alder osv
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #3 Skrevet 27. september 2014 Jeg er voksen, jeg er i tidlig 20-årene. Jeg bor i kollektiv. Jeg har ingen direkte planer om å stikke av, men har ofte lurt på hva som skjedde om jeg stakk av. Er politiet pliktig til å lete etter meg? Hva om man gjør det klart at man ikke ønsker å bli funnet...? Anonymous poster hash: 2ddbc...031
chouette Skrevet 27. september 2014 #4 Skrevet 27. september 2014 De er nok pliktet til å lete etter deg, ja. Uansett alder og livssituasjon. Det kan jo ha tilstøtt deg noe kriminelt. Hvorfor vil du stikke av? Uansett forferdelig dårlig gjort å forsvinne uten å gi en lyd fra seg og la politi og redningsmannskaper sette store ressurser og instanser i sving for å lete etter deg unødig. Tror ikke en telefon fra en person som ikke ønsker å bli funnet vil fremstå veldig troverdig. Det kan jo like gjerne være du har blitt truet av noen med ugreie hensikter til å ta denne telefonen, fks. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #5 Skrevet 27. september 2014 Blir du bare borte i løseluften, og det er grunn til å tro at du er eller har blitt syk, kan ligge skadet et sted uten å få hjelp el. Og noen faktisk melder deg savnet fordi de er bekymret for deg, må politiet vurdere om de skal metterlyse deg og eller lete etter deg. Er der ingen som savner deg og som kan gå til politiet mee en bekymringsmelding vet heller ikke politiet at du er savnet/forsvunnet. Derfor blir jo enkelte eldre liggende døde i egen bolig i ukes og månedsvis inntil noen vil ha pengene deres enten for husleie, strøm eller postkassa flommer over. Anonymous poster hash: 63f85...0f2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #6 Skrevet 27. september 2014 Hva som avgjør? Om du er hvit eller ikke. Anonymous poster hash: 138ff...058
Gjest MiezeKatze Skrevet 27. september 2014 #7 Skrevet 27. september 2014 Er det ikke sånn at de leter hvis de ikke vet om det var frivillig?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #8 Skrevet 27. september 2014 Hva som avgjør?Om du er hvit eller ikke. Anonymous poster hash: 138ff...058 Vi lever ikke i gamle dager nå altså jeez, nok med dette ! Hvis du stikker av og ingen vet hvor du er vil de lete ja. Men om familien vet hvor du er og har kontakt med deg så blir det mer sånn "vi får gjøre noe med saken hvis vi tilfeldigvis kommer over h*n" de setter i frakte igang leteaksjoner fordi tv lisensen ikke blir betalt. Men selvfølgelig om ingen aner hvor du er så vil det bli lett etter deg når noen savner deg.Anonymous poster hash: 70e9d...f47 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå