Gjest allium Skrevet 13. juli 2004 #21 Skrevet 13. juli 2004 Men HVA er det som er så ille? Det fatter ikke jeg heller. Her råder visst en utrolig angst for egne kroppsvæsker. For å gjenta: Begeret er MYE mindre ekkelt enn bind og tamponger. Jeg snakker av erfaring.
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2004 #23 Skrevet 14. juli 2004 Jeg har ikke prøvd det, men det virker egentlig veldig lurt. Spesielt på ferie/hytteturer må det være utrolig praktisk. Jeg ville bestilt DivaCup, den er billigere og designen er litt mer innbydende. At damebeger er eklere enn tamponger kan jeg ikke forstå. En tampong ligger inne i kroppen i 4-6 timer mens den samler blod, at ikke folk synes DET er ekkelt.. For å ikke nevne bind... Den gangen tampongene kom til markedet, så reagerte damene akkurat slik som mange reagerer i denne tråden Og et lite apropo, hadde jeg spurt om erfaringer med damebegeret, så hadde jeg vært veldig lite interessert i synsing fra folk som ikke har prøvd produktet...men men, free speach og alt det der.
Gjest LoisLane Skrevet 14. juli 2004 #24 Skrevet 14. juli 2004 Mensblod er da ikke noe lekkert uansett, men noe må vi da gjøre med det? Synes ikke dette virker så mye mer ekkelt enn andre ting. Jeg skal her og nå innrømme at jeg har vasket hendene mine på et offentlig toalett etter å ha stappet inn en tampong med - nettopp - fingrene... Face it: Vi har mensen - det kommer blod. Om folk vil bruke dette får da være opp til hver enkelt, men dere trenger da ikke å si at de som bruker damebeger gjør noe som er eklere enn noe annet!
Gjest Virvar Skrevet 14. juli 2004 #25 Skrevet 14. juli 2004 Jeg synes det virker ekkelt at blodet skal renne rundt oppi der. Men så er jeg ikke så glad i blod heller. Synes mensen er noe herk. Hva om det oppstår vakum i skjeden - da vil det vel suge seg fast og man får det ikke ut? :klø: Hørte en historie om ei som hadde brukt en vinflaske som dildo, med tuten først, og flaska sugde seg fast og huff ... :o Var et flaut besøk på legevakten etterpå
Gjest allium Skrevet 14. juli 2004 #26 Skrevet 14. juli 2004 Hva om det oppstår vakum i skjeden - da vil det vel suge seg fast og man får det ikke ut? :klø: Hørte en historie om ei som hadde brukt en vinflaske som dildo' date=' med tuten først, og flaska sugde seg fast og huff ... :o Var et flaut besøk på legevakten etterpå [/quote'] Poenget er nettopp at den skal suge seg fast. Da lekker det ikke. Vakuumet slipper lett hvis man klemmer sammen bunnen... vanskeligere med vinflaske.
Gjest Eir Skrevet 14. juli 2004 #27 Skrevet 14. juli 2004 Er det noen som kjenner noen som foretrekker damebeger? Greit nok at det er miljøvennlig, men et sted går grensen! :o Jeg kjenner noen, også er det da noen som har svart i denne tråden også. Tror ikke grunnen til at de foretrekker det først og fremst er det miljøvennlige heller, de fleste mener at det er mere praktisk. Jeg skjønner heller ikke hvorfor grensen skal gå akkurat her? Når man først skal stikke ting opp i skjeden kan det være greit å bruke noe som ikke herper det naturlige miljøet der? Eller er det gjenbruken som skremmer folk? (Det er like enkelt å få ett slikt beger til å bli helt rent som alt mulig annet man putter inn der.)
Gjest Anonymous Skrevet 15. juli 2004 #28 Skrevet 15. juli 2004 Men hva hvis man sitter og beveger seg, vil det da ikke komme ut av stilling og så renner alt blodet utover?
lena24 Skrevet 15. juli 2004 #29 Skrevet 15. juli 2004 hvem som gidder samle på mensblodet da. synest ikke det såg noe særlig ut, men passer sikkert for noe.....
ringblomst Skrevet 15. juli 2004 #30 Skrevet 15. juli 2004 Ingen erfaringer med damebeger eller liknende produkter, men takker p-sprøyten for at jeg slipper mensen. Når den dag kommer at jeg skal få mensen igjen, tror jeg nok at jeg holder meg til tamponger, men skal ikke avvise tanken på at jeg en dag kanskje vil prøve damebeger el.l. (selv om jeg synes det høres litt ekkelt ut).
Gjest Cuddly Skrevet 16. juli 2004 #31 Skrevet 16. juli 2004 hvem som gidder samle på mensblodet da. synest ikke det såg noe særlig ut' date=' men passer sikkert for noe.....[/quote'] Man samler da ikke mer på blodet i denne enn i en tampong eller i et bind! Forskjellen er jo bare at dette tømmes i do eller i vasken. Da er det nå eklere med det som blir liggende i søpla Har ikke prøvd dette selv, men kan ikke FATTE hva det er som er så "æsj, fysj og spy" med dette? Det virker på meg som en litt pysete og umoden holdning...
Gjest Anonymous Skrevet 16. juli 2004 #32 Skrevet 16. juli 2004 Man samler da ikke mer på blodet i denne enn i en tampong eller i et bind! Forskjellen er jo bare at dette tømmes i do eller i vasken. Da er det nå eklere med det som blir liggende i søpla Har ikke prøvd dette selv, men kan ikke FATTE hva det er som er så "æsj, fysj og spy" med dette? enig :enig_animasjon:
Gjest allium Skrevet 17. juli 2004 #34 Skrevet 17. juli 2004 Jeg fikk lyst til å prøve... Siden innlegget mitt er såpass langt opp nå, tenkte jeg at jeg skulle gjenta anbefalingen min. Du sparer en masse penger ved å bruke dette: http://www.keeper.com istedenfor. Har mensen på 2. dagen idag, og nå skal jeg straks til by'n for å shoppe. Ingen bekymringer om skifting av bind eller tamponger på ekle offentlige toaletter. Begeret behøver ikke å tømmes før ikveld.
Gjest Virvar Skrevet 17. juli 2004 #35 Skrevet 17. juli 2004 Hva folk oppfatter som ekkelt varierer nok voldsomt. Jeg f.eks greier ikke å se på eller HØRE når folk sløyer fisk, eller se jakt og sånn på tv, blod på film er ok, men ikke "ordentlig blod". Andre igjen er jo disse som faktisk sløyer fiskene og parterer dyrekadaver. Så man tåler forskjellig. Og da å skulle ta et beger med flytende mens blod utav meg uten å søle på fingrene :o Usj. Tampongene er ekle nok, men om jeg skiftet ofte så er de liksom ikke fulle av blod. Nei jeg synes det virker ekkelt, og kjenner jeg blir litt småkvalm av tanken. Og det må da føles rart innveldig. Men vi er alle forskjellige, så det er jo bra det finnes forskjellige alternativer. Det er bare ikke alltid så lett å forstå andres valg, og at de ikke synes det er ekkelt slik en gjør selv - og selvsagt omvendt.
Gjest Anonymous Skrevet 17. juli 2004 #36 Skrevet 17. juli 2004 Tamponger suger opp ALL vesken inni skjeden. Damebegeret samler opp menstruasjonen... Det sier seg selv at damebegeret er bedre for miljøet der inne... Jeg foretrekker bind foreløpig, men skal prøve damebegeret etterhvert.
villkatt Skrevet 17. juli 2004 #37 Skrevet 17. juli 2004 Hm' date=' jeg kunne virkelig tenke meg den jobben og pakke opp brukte sånne damebegre for å sende penger i retur. YUCK [/quote'] Ukk! Er så enig, så enig! Trokje eg hadde hatt samvittighet til å sende noe så personlig tilbake etter bruk!! Sewlv om eg hadde fått pengene tilbake... Jeg må føye meg til i rekken, synes ikke dette hørtes noe særlig ut! Men det funker sikkert. For dem det funker for, mener jeg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå