AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #1 Skrevet 26. september 2014 Usikker på om dette er under riktig forum, men vi prøver. Jeg bor i et hus midt i byen, og for å komme inn i huset så må du gjennom en hoveddør, så en bakgård, så en inngangsdør. Det var innbrudd i bakgården for noen uker siden, hvor et par ting ble stjålet. Dette har blitt politianmeldt, innbo dekker tapet, ferdig med den saken. Nå har det vært et innbruddsforsøk hvor noen har gått hardt til verks med brekkjern, men tydeligvis ikke kommet seg inn. Hva gjør man med den saken? Jeg syntes ikke at det er spesielt hyggelig at folk prøver å komme seg inn hele tiden. Har opplevd mange ganger at folk tar i håndtaket og sånt. Er det noe hensikt å ta det opp med politiet? Kan jeg be dem om å patruljere gata mi på natta? Anonymous poster hash: 01521...680
Leini Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 Brekkjern på hva? Noe i bakgården eller ytterdøra di? Sett opp et billig overvåkingskamera, og et skikkelig stort skilt om at området er videoovervåket Du kan jo høre om politiet kan patruljere der innimellom, men det skal godt gjøres at det er nok.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #3 Skrevet 27. september 2014 Brekkjern på hva? Noe i bakgården eller ytterdøra di? Sett opp et billig overvåkingskamera, og et skikkelig stort skilt om at området er videoovervåket Du kan jo høre om politiet kan patruljere der innimellom, men det skal godt gjøres at det er nok. Viedoovervåking er faktisk ikke lovlig å sette opp uten løyve fra Datatilsynet. Politianmeld innbruddsforsøket!Anonymous poster hash: eee58...c19
Leini Skrevet 29. september 2014 #4 Skrevet 29. september 2014 På privateiendom og ikke rettet mot offentlig vei/sted sier de ikke noe på det. Kameraene er solgt lovlig over disk, det står heller ikke noen advarsel på pakka. Det er riktignok en gråsone, og ikke helt klare regler. Monitorer av babyer har i noen tilfeller video.. Viltkamera.. etc etc Uansett så hadde jeg heller tatt en smekk på lanken fremfor å hatt innbrudd og mistet masse av verdi og trygghet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå