Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere lærere som har vikartimer og det er jo 45 min, er det en time på mldkortet?

Anonymous poster hash: 17667...09a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må oppgi minutter på timelistene mine. Hør med ledelsen på skolen :)

Anonymous poster hash: 0c2d0...720
Skrevet

Kan du forklare litt mer ^^? Altså en skoletime er 45. skriver du 45 min på de små firkantene?

Skrevet

Kom på det nå, må fylle kortet imorgen og det er høstferie og ingen kan svare. Og uka som var hadde jeg første uka hos dem, og jobbet 6 skoletimer.... Blir det 45min ganger 6 timer?

Skrevet

*

Skrevet

Nei, du er der jo der muligens lengre enn 45x6. Det er jo iberegnet friminutt. Er du for eksempel på jobb fra 9-14 så regner du 5 timer og ikke hver klassetime. Osv.

Skrevet

Der jeg jobber er 45 min det samme som én time på meldekortet, men fordi de har timer på 60 min må jeg skrive minutter. Jeg skriver ikke på friminutt og pauser.

Gjest Sprettballen
Skrevet (endret)

Dette er veldig mange år siden nå, men da jeg jobbet som vikar skulle jeg føre opp klokketimer, ikke undervisningstimer.

Friminutt skulle ikke regnes med den gangen siden jeg fikk betalt pr undervisningstime, ikke pr dag, men jeg vet ikke hvordan det er i dag.

En skoletime er 45 minutter.

Hadde jeg 5 undervisningstimer i løpet av en dag, skulle jeg føre opp 3 timer og 45 minutter + evt tid til planlegging og etterarbeid hvis jeg hadde dette i betalingen.

Kort sagt, jeg skulle føre opp det jeg fikk betalt for.

Jeg tror du burde høre med NAV før du sender meldekortet.

Endret av Sprettballen
Skrevet

Hvis du har læreransvar så skriver du for 45 minutt. Altså når jeg underviser en hel dag, 6 skoletimer a 45 minutt skriver jeg 6 timer på kortet. Men det ligger ett kvarter planlegging i hver skoletimer så i teorien skal du jo også jobbe en hel time.

Anonymous poster hash: 77626...693

Skrevet

Dere lærere som har vikartimer og det er jo 45 min, er det en time på mldkortet?

Du må se på hvor mye du får betalt for. Ofte vil det jo ligge for- og etterarbeid i lønnen, altså at lønnen for 45 minutter skoletime egentlig er lønn for x timer. Du må ringe skolen og spørre, så må du ringe Nav.

Anonymous poster hash: d7039...3ff

Skrevet

Jeg tror du burde høre med NAV før du sender meldekortet.

Hvorfor skal TS ringe NAV?

Anonymous poster hash: b4cbb...619

Skrevet

Når vi får vikartimer, så skriver vi (på min skole) tiden inne i klasserommet. En time er 60 min her, så jeg skriver at jeg jobbet 1 vikartime på kortet (60 min). Friminuttene immellom er ikke med.

Anonymous poster hash: e34bd...34d
Gjest Sprettballen
Skrevet

Hvorfor skal TS ringe NAV?

Anonymous poster hash: b4cbb...619

Kanskje jeg misforsto?

Sendes det meldekort til andre instanser enn NAV?

Skrevet

Jeg er jo vikar, får kun betalt for timene :) men 5 skoletimer a la 45min undervisning er jo 3,75 t eller?

Skrevet

Jeg TS er på aap :)

Gjest Sprettballen
Skrevet

Jeg er jo vikar, får kun betalt for timene :) men 5 skoletimer a la 45min undervisning er jo 3,75 t eller?

Ja, det er 3,75 t.

Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: e34bd...34d

Skrevet

Du må spørre hva praksis er på skolen der du jobber. Jeg skriver skoletimer. Altså 5 skoletimer a 45 min blir 5 timer på timelista :) Helt greit ;)

Skrevet

Er du sikker på det? For det er ganske uvanlig. Hvor mye får du betalt per vikartime?

Anonymous poster hash: d7039...3ff

Skrevet

I timelønna ligger det også betaling for for- og etterarbeid. På min skole måtte jeg har ført 5x45 som 225 min, og skrevet i hvilket fag de ulike timene var. Spør den med vikaransvar om hvordan det skal gjøres hos dere.

Anonymous poster hash: 0c2d0...720

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...