Gå til innhold

Moden hud med store porer. Hudpleie som virker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig store porer og fet hud i t-sonen. Har heldigvis svært sjelden kviser. Bruker en matt dagkrem og et poreprodukt fra Clarins som hjelper noe. Disse produktene bare kamuflerer litt. Bruker en A_vitamin maske fra MD av og til men kunne nok vært flinkere til å bruke den, bruker også glykolsyrepads fra MD. Brukt bare en gang så vet ikke om disse har effekt. Leste et kjerringråd om å ha lit potetmel på porene før sengetid, noen som har prøvd dette eller annen hudpleie som minsker porer?

Anonymous poster hash: 38af3...c9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i slutten av 30 årene og har også fet hud i t-sonen med store porer.

Det som har hjulpet meg er å bruke MD skrubb 1 gang pr uke, mens jeg 3 ganger

pr uke bruker Emergin C Peel Pads. Disse er så milde at de kan brukes hver dag,

men det syns jeg blir for mye. Den dagen i uka jeg bruker MD skrubb bruker jeg

også en dyprensende maske og fuktmaske.

Jeg har tidligere prøvd MD Formulations continous renewal serum, som mange har

hatt god effekt med, men for meg så fungerte faktisk Decleor Ylang Ylang serum

mye bedre, den eneste endringen jeg har foretatt i min hudpleierutine på lang tid

er å bytte ut MD CRS med Decleor Ylang Ylang serumet samt tilføre

Emergin C Peel Pads 3 ganger pr uke, og jeg ser stor forskjell på huden før og nå.

En annen ting er at jeg er slavisk nøye på hudpleien min da, renser morgen/kveld

og bruker gode trygge merker og produkter som jeg vet fungerer for huden min.

Men effekten på store porer så jeg først når jeg tilførte de to nye produktene jeg

beskriver over.

En annen produktserie jeg syns er flott er Matis sin serie for uren og fet hud.

Den matter ned huden flott, og serumet for uren hud er flott for å holde urenheter

og talgproduksjonen nede, men denne bruker jeg kun i sommermånedene, da

den gir for lite fukt i høst/vinter-mnd for min del, da jeg har fuktfattig hud i disse

månedene.

Potetmel fungerer flott på kviseutbrudd, har gjort det selv i perioder.

Som ett SOS middel hvis du får en stor kvise, men tviler på at det har effekt

på store porer eller hudormer, da dette er svært uttørkende, og ikke

poresammentrekkende eller rensende. SOS middel jeg bruker nå i stedet for

potetmel er Emergin C Blemish Control tinted, ikke bare har den en utrolig

dekkevne, men den tørker ut store kviser på rask tid, men ville ikke brukt

den på store porer eller hudormer, bare store kviseutbrudd og aldri mer

enn max 3 dager på rad da den er veldig uttørkende.

Anonymous poster hash: 59b35...777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar. :) Hvor kjøper du Decleor sitt serum og Emergen C Peel Pads?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar. :) Hvor kjøper du Decleor sitt serum og Emergen C Peel Pads?

Jeg kjøper Emergin C på Blivakker.no eller Vakkerhud.no, og Decleor

varierer alt etter hvor de har tilbud, Feelunique.com, Blivakker.no, Blush.no osv :)

Anonymous poster hash: 59b35...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes leiremasken til Vita er fin, dog kanskje mer som en "Askepott"-kur.

Hva heter den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt interessert i naturlig olje, for huden. Teorien er at huden produserer mindre talg, hvis man bruker f.eks aprikosolje beregnet for massasje og hud. Huden og kroppen får næring når den blir tilført disse sunne fettstoffene fra f.eks aprikoskjerne-olje :) Samt så heter stoffene fettsyrer, som kan løse opp tilstoppede porer.

Anonymous poster hash: 78655...2d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd masse hudprodukter og noe hjelper over kun en kort periode. Jeg har fet hud og store porer og får lett kviser.

Det jeg gjorde for å få helt ren hun, mindre fett og mindre porer var å legge om kostholdet mitt helt, lage produktene selv (slik som sminkefjerner, shampoo, såpe ect) og brukte litt cocosnøtt olje i ansiktet og huden. (har ikke kommet så langt at jeg lager sminke enda). Samt renser vannet jeg drikker.

Har ikke hendene på huden, vasker mobiltelefonen ofte, vasker sminkekoster minst en gang i uken, dusjer ikke ansiktet i veldig varmt vann, men heller kaldt eller ikke noe vann i ansiktet i det heletatt.

Dette har resultert i en helt annen hud enn den jeg hadde før. Det tar ca 4 uker før huden din fornyer seg så man må være tolmodig når man endrer noe.

Men alt det jeg har gjort har tatt mye tid, og jeg har endret litt og litt. Funnet flere oppskrifter på produkter og prøvd meg frem. Men dersken å det hjelper å, både i ansiktet, på arr, strekkmerker og ellers på huden. Håret mitt vasket jeg annenhver dag før da jeg hadde overproduksjon av talg, men nå trenger jeg kun å vaske det 1 - 2 ganger i uken :)

Anonymous poster hash: 93c4b...02f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store porer er nesten umulig å bli kvitt desverre. Det eneste som fungerer er å kamuflere med en god primer og/eller en god foundation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig store porer og fet hud i t-sonen. Har heldigvis svært sjelden kviser. Bruker en matt dagkrem og et poreprodukt fra Clarins som hjelper noe. Disse produktene bare kamuflerer litt. Bruker en A_vitamin maske fra MD av og til men kunne nok vært flinkere til å bruke den, bruker også glykolsyrepads fra MD. Brukt bare en gang så vet ikke om disse har effekt. Leste et kjerringråd om å ha lit potetmel på porene før sengetid, noen som har prøvd dette eller annen hudpleie som minsker porer?

Sånn utenfor tema: Jeg anbefaler at du slutter med MD. Med moden hud er det en ting (og kun den) som kan berge deg fra for tidlig aldring: hudelastisitet. Den avhenger av at du har en velbalansert hud med et solid underhudsfettlag som kan ta av for en støyt og fornye huden din. Alt av renseprodukter sliter på huden og fettlaget. Så ikke rens den oftere enn en gang eller to i måneden. Urenset hud er solid, ikke uren.

Det som hjelper på store porer (midlertidig) er hyalorynsyre. Spiller ingen rolle hva slags annen billig fyllmasse produsenten har puttet i produktet. Det er denne saken du er ute etter.

Anonymous poster hash: 9c890...ad9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en time hos hudpleier og få en hudanalyse. Og be om tester på produkter før du kjøper.

Jeg liker også emergin c sine peeling pads godt, men har ikke hjulpet på porene synes jeg. Og den grønne serien til Matis sverger jeg til sommerstid.

Men let etter en hudpleier som kan ta en hhudanalyse med maskin på deg, og anbefale produkter. Mye bedre og billigere å treffe sånn tåpelig greit første gang fremfor å prøve seg frem selv i jungelen. Se etter en Hudpleier som fører produktseriene du liker. Jeg fant meg nylig en ny og bra en bare fordi de første Matis.

Anonymous poster hash: 81f97...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og styr klar fra potetmel. Og trolig md. Sterke produkter.

Anonymous poster hash: 81f97...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...