Gå til innhold

Klorhexidin + sår

Fremhevede innlegg

Skrevet

Silikon op for 6-7 uker siden. Siste to uker har begynt å klø mye + utslett og rødt, byttet til silke teip og i dag silikonteip.

Har byttet teipen en gang pr uke, renser med klorhexidin. Men begynte å tenke at det kanskje ikke var så lurt??

Hva skal jeg gjøre, er så redd for å få infeksjon og/eller stygge arr..

Anonymous poster hash: 5c311...767

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken % har du brukt? Sterilt vann eller saltvann er nok like godt, og mindre irriterende:)

Skrevet

1 mg tror jeg.. Har de siste par ukene renset bare med vann. Har skikkelig smerter nå, det svir og klør

Anonymous poster hash: 5c311...767

Skrevet

Hvis det tar seg opp nå sp synes jeg du skal oppsøke lege for st noen kan se på det. Det er jo ganske lenge siden operasjonen din nå. Ikke kjekt når du plutselig snur slik.. :)

Skrevet

Klorhexidin renser mer enn saltvann, så det er ikke farlig, heller bra om det er infeksjon. Men om det er rødt og irritert, så bør du la legen se på det, for å se om det er en infeksjon der. Da trenger du i så fall antibiotika. Men det kan også være en reaksjon på plasterlim, har det problemet selv.

Anonymous poster hash: 5381b...7ca

Skrevet

Hvilken % har du brukt? Sterilt vann eller saltvann er nok like godt, og mindre irriterende:)

Å kalle det like godt, blir litt feil. Klorhexidin dreper mikroorganismer, sterilt saltvann gjør ikke det. Sterilt saltvann er bra til å rense sår, men Klorhexidin kan rense enda bedre (om det trengs). Det er ikke så sterkt som mange skal ha det til.

Anonymous poster hash: 5381b...7ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...