Gå til innhold

Herlig - langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jess da er jeg blitt frue!! Beholder etternavnet mitt men likevel er jeg blitt kone.

Dagen begynt med regnvær - vi våknet kl.06.00 - og ble liggende å snakke om dagen vi hadde foran oss.

Spiste en liten frokost og gommen kjørte meg til frisør/stylisten.

Jeg var helt skjelven og nervøs da jeg satte meg i stolen hos frisøren, men da hun og stylisten var ferdig var alle sommerfugler rolige og "la seg på vent".

Jeg ble utrolig fin, og sminken var delikat og fremhevet mine trekk uten at det så sminket ut.

Etterpå var det påkledning sammen med forloveren min - og mens vi "strevde" med snøringen på ryggen kom broder'n med brudebuketten og knapphullsblomstene. Han ble stående i døra til rommet vårt og tårene rant - lillesøster'n skulle stå brud!! Da jeg fikk se buketten som min kjære hadde fått laget kom tårene i strie strømmer og sminken måtte fixes litt... DA jeg var ferdig påkledd kom frisøren min for å sjekke at alt så bra ut før vi skulle dra - kjempeservice!! :klappe: Etter litt tårer og mye latter ble vi endelig ferdige og vi dro til kirken. Solen hadde jaget regnværet nesten bort og det begynte å bli blå himmel. Nervene hadde enda ikke kommet tilbake og jeg følte meg rolig da vi sto og ventet på at kirkeklokkene skulle slutte. Broder'n som skulle følge meg opp var mer nervøs enn meg, og vi måtte gi hverandre en laaaaang klem før vi begynte å gå. Da dørene åpnet seg og jeg så alle som ventet spent inne kirken kjente jeg klumpen i halsen og tankene gikk til mor og far som aldri fikk oppleve denne dagen.

Men så fikk jeg øye på min elskede opp ved alteret og da kunne jeg ikke annet enn å smile - og smile gjorde både broder'n , brudepiken og jeg hele veien. Musikken var nydelig - Gammelsjugurdmarsjen eller Brudemarsj fra Skjåk (samme som Kronprins Håkon+ Mette M.) var det perfekte valget for oss. Da gommen tok i mot meg visket han i øret mitt "du er nydelig elskling...Da vi hadde satt oss greide vi ikke å ta øynene fra hverandre og det ble lagt merke til både av presten og resten av de som satt i kirken. :oops:

Vielsen var utrolig varm og nær, mye takket en utrolig fin prest. Vi hadde også to solistinnslag som gjorde at det ble noen blanke øyne nede i kirken og ikke bare hos brudeparet. Ringpåsettelsen var vel det som skapte mest latter; bruden fikk ikke på ringen til gommen og begynte å le samtidig som hun skulle si frem teksten for ringpåsettelsen. Men med litt "skruing" gled den da på plass. Vi kysset ikke men så på hverandre en stund før presten fortsatte.

Det å gå nedover midtgangen sammen med mannen min var stort. Selv om han hadde det litt travelt og jeg måtte be han om å sakke farten litt. Det var en jublende følelse å gå nedover og jeg greide ikke å slutte å smile.

Utenfor sto det en rød Mustang Cab. 1967 modell og ventet på oss- gommens overraskelse til bruden!! Og da viste jeg at denne mannen ville gjøre alt for at vi skulle bli lykkelige. Jeg har nemlig alltid ønsket meg en slik bil og drømmen var å låne en sånn som bryllupsbil. Vi fikk champis servert av forloverne og det ble tatt 1000 vis av bilder utenfor mens vi skålte og kysset.

Så dro vi til fotgrafen, mens gjestene dro til festlokalet. Fotograferingen ble ikke helt som vi hadde tenkt, pga av litt ustabilt vær så måtte vi ta bilder innendørs. Men vi hadde det gøy og fotografen fikk oss til å slappe av - så nå er jeg spent på å se bildene.

Middagen og festen var dagens andre høydepunkt - alle venner og familie som var sammen med oss gjorde dagen til en utrolig herlig dag. Alle var i feststeming fra første stund og selv om mange ikke kjente hverandre gikk praten livlig rundt bordene. Vi haddde blandet litt på familiene slik at det ikke skulle bli for "klikkete".

Min elskede holdt en flott tale til meg og min familie, og siden mine foreldre ikke lenger er i live takket han broder'n og tanter og onkler for den "flotte jenta" han hadde fått. Jeg greide ikke å holde igjen tårene så det ble brukt endel lommetørkler. Broder'n holdt også en tale som var nydelig og det var gøy at han tok med endel hendelser fra barndommen. Helt til slutt under desserten kom det en overraskelse fra mine tantebarn -de hadde med hjelp av mor laget sang til tanta - og onkelen. De er 6 og 9 år og vi har mange gode minner sammen som de tok med i sangen. Jeg var nå nede i det 4 lommetørklet.

Etterpå minglet vi litt med gjestene før vi danset brudevalsen. Den gikk ikke helt bra men pytt pytt, vi gjenomførte den med smil om munnen. Begge var så nervøse at vi hørte nesten ikke hva musikkeren spilte...

Neste vals sammen med alle de andre gikk 100 ganger bedre.

Kaken var en overraskelse fra kokken - 3 etasjer med bærfromasj med marsipansløyfer rundt hver kake. helt nydelig og utrolig flott. Mine svigerinner hadde også bakt kaker og de var utrolig flotte og det ble spist mye kaker, men det ble også mye igjen.

Vi danset og koste oss til klokken var 2.30 før vi tok en bil til hotellet. Slitne og kjempelykkelige over vår første dag som mann og kone.... Brullupsnatta tror jeg blir en hemmlighet.......

Søndag reiste vi på bryllupsreise - 5 dager på Miami Beach med leiebil - selvfølgelig en Mustang!!Helt herlig og vi fartet rundt og koste oss og fikk sett mye av Miami området. Etterpå reiste vi på cruise med RCCL Navigator Of The Seas i 7 dager og det var en kjempeopplevelse som jeg aldri kommer til å glemme. Flott skip, masse flott kunst og utsmykninger. Vi fikk også noen nye venner under cruiset og opplevelsen som ble tilbud fra RCCL var kjempebra. Kjempeopplevese som enda ikke har sunket helt inn....

Har litt jetlag - kom hjem i går kveld - så det er ikke mye som blir gjort på jobben i dag.....

Dette ble veeeldig langt, men en konklusjon:

Dette var den beste dagen i mitt liv og dere bruder som venter på dagen - gled dere - dere er midtpunktet hele dagen og dagen blir perfekt fordi dere får mannen dere elsker... Lykke til alle sammen!!! :vinke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

AAaaaaaaahhhhhhh! :)

Grattis :kysse:

Skrevet
:klappe: Hørtes heeelt hærlig ut. Graulerer!!! :dagensrose:
Skrevet

GRATULERER SÅ MYE!!!!!

Dagen deres hørtes kjempe fin ut!!!!!

Lykke til videre!!!!

:P:)

Skrevet
Søndag reiste vi på bryllupsreise - 5 dager på Miami Beach med leiebil - selvfølgelig en Mustang!!Helt herlig og vi fartet rundt og koste oss og fikk sett mye av Miami området. Etterpå reiste vi på cruise med RCCL Navigator Of The Seas i 7 dager og det var en kjempeopplevelse som jeg aldri kommer til å glemme. Flott skip, masse flott kunst og utsmykninger. Vi fikk også noen nye venner under cruiset og opplevelsen som ble tilbud fra RCCL var kjempebra. Kjempeopplevese som enda ikke har sunket helt inn....
Dette var den beste dagen i mitt liv og dere bruder som venter på dagen - gled dere - dere er midtpunktet hele dagen og dagen blir perfekt fordi dere får mannen dere elsker... Lykke til alle sammen!!! :vinke:
Skrevet

Gratulerer så mye :).

Skrevet

Hørtes ut som en fantastisk dag :tommelsmil:

Gratulerer så mye!!! :D

Skrevet

Høres helt topp ut!!

Gratulerer!!! :blomst:

Gjest Tabby
Skrevet

Å nå fikk jeg tårer i øynene. Jeg synes du er flink til å få frem stemningene du har følt den dagen! Gratulerer så masse som nygift. :-)

Skrevet

Frk. Lykkelig;

God tur til Karibien!!

Kjempeartig med cruise. Vi kommer sikkert til å cruise ved en senere anledning også, men også vi må spare litt penger først :wink:

Det går endel penger på dekk når man ligger i solen og nyter....

Vi brukte også endel på bilder som ble tatt under cruiset; hver gang vi var i land, under middagen, når vi hadde dagseilinger tok fotografene ombord bilder av alle (dvs. de som ville), noen mer eller mindre vellykkede.

Ved de formelle middagene tas det bilder før middag (og en stund etter?) som anbefales. Lønner seg å være ute i god tid særlig første formelle middag da det blir laaaaange køer.

Et annet tips; når dere skal i land er det tips om hvor det lønner seg å handle - få med dere de tipsene. Noen steder er tiden knapp og butikkene mange (særlig juveler!!) og da er det greit å vite hvor man skal gå.

Og ellers - og det viktigste - KOS DERE OG NYT

Skrevet

Jeg fikk frysninger, det var så fint å lese!! Høres ut som en fin dag!!

Vi hadde forresten samme bryllupsreise som dere, men vi tok Explorer of the Seas og hadde noen dager før og etter cruiset i Fort Lauderdale :hoppe: Hadde helt klart reist igjen!!

Frk. lykkelig: GLED DEG!!

Skrevet

Ahh - Miami og Karibien... *mimre mimre*

Dere som skal dit - gled dere!! :-)

Gjest baby-E
Skrevet

Åååå...det hørtes ut som dere har hatt det helt uforglemmelig!! Gratulerer som frue :wink:

Skrevet
Frk. Lykkelig;

God tur til Karibien!!

Kjempeartig med cruise. Vi kommer sikkert til å cruise ved en senere anledning også, men også vi må spare litt penger først :wink:

Det går endel penger på dekk når man ligger i solen og nyter....

Vi brukte også endel på bilder som ble tatt under cruiset; hver gang vi var i land, under middagen, når vi hadde dagseilinger tok fotografene ombord bilder av alle (dvs. de som ville), noen mer eller mindre vellykkede.

Ved de formelle middagene tas det bilder før middag (og en stund etter?) som anbefales. Lønner seg å være ute i god tid særlig første formelle middag da det blir laaaaange køer.

Et annet tips; når dere skal i land er det tips om hvor det lønner seg å handle - få med dere de tipsene. Noen steder er tiden knapp og butikkene mange (særlig juveler!!) og da er det greit å vite hvor man skal gå.

Og ellers - og det viktigste - KOS DERE OG NYT

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...