AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #1 Skrevet 26. september 2014 Noen tips? Anonymous poster hash: 4c2b2...62b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #3 Skrevet 26. september 2014 Gi valget om å bade i balje, eller dusje? Men ikke å gjøre noen av delene er ikke et alternativ. Anonymous poster hash: ecd9b...8fb 2
bippo Skrevet 26. september 2014 #4 Skrevet 26. september 2014 Jeg hatet å dusje da jeg var fire, for jeg hatet å få vann i øynene og nesen. Elsket derimot å bade. Da kunne jeg leke også. Kanskje det er derfor fireåringen din ikke vil dusje? 2
absinthia Skrevet 26. september 2014 #5 Skrevet 26. september 2014 Gi ham scømmebriller eller dykkermaske. 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #6 Skrevet 26. september 2014 Gi valget om å bade i balje, eller dusje? Men ikke å gjøre noen av delene er ikke et alternativ. Anonymous poster hash: ecd9b...8fb Vi har bare dusj, det er ikke plass til balje hos oss. Jeg hatet å dusje da jeg var fire, for jeg hatet å få vann i øynene og nesen. Elsket derimot å bade. Da kunne jeg leke også. Kanskje det er derfor fireåringen din ikke vil dusje? Jeg har puttet haugevis av leker i dusjen og en isboks så han leker at dem bader. Noen ganger så lager han suppe i dusjen. Eneste jeg vet er at han ikke vil vaske håret, men han går i utebarnehage så vi må vaske det. Gi ham scømmebriller eller dykkermaske. Prøvd. Det gjør vondt, men når jeg løsner dem så renner det vann nedi øynene. Vi har en pause på akkurat det nå for det er full protest på å ha de på. TS Anonymous poster hash: 4c2b2...62b
Jade Skrevet 26. september 2014 #7 Skrevet 26. september 2014 Det finnes en "ring"/krage(?) du tar på hodet, slik at håret er over, og fjeset under. Da renner det ikke vann i fjeset. Ellers går jeg ut i fra at du har prøvd med en klut foran øynene og nesen? 1
boblesaft Skrevet 26. september 2014 #8 Skrevet 26. september 2014 Hva med en slik "skjerm" som hindrer vannet i å treffe ansiktet? (Link til samme produkt, annen selger) 1
emilia12 Skrevet 26. september 2014 #9 Skrevet 26. september 2014 Hva med en slik "skjerm" som hindrer vannet i å treffe ansiktet? (Link til samme produkt, annen selger) Aldri sett før, men den der var genial
Miss moneypenny Skrevet 26. september 2014 #10 Skrevet 26. september 2014 Det finnes også en "kopp" som er formet sånn at den følger hodet, man legger den inntil panna, og vannet renner kun bakover tungvint, men hjelper. Ellers klut over øynene. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #11 Skrevet 26. september 2014 Det finnes en "ring"/krage(?) du tar på hodet, slik at håret er over, og fjeset under. Da renner det ikke vann i fjeset. Ellers går jeg ut i fra at du har prøvd med en klut foran øynene og nesen? Jeg skal prøve en som boblesaft linket til, den så genial ut! Var den du tenkte på? Ja, jeg har prøvd det. Kluten kastes på gulvet og han nekter å bøye nakken per dagens dato. Hva med en slik "skjerm" som hindrer vannet i å treffe ansiktet? (Link til samme produkt, annen selger) Så kult, den skal jeg prøve! Tusen takk! Anonymous poster hash: 4c2b2...62b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #12 Skrevet 26. september 2014 Det finnes også en "kopp" som er formet sånn at den følger hodet, man legger den inntil panna, og vannet renner kun bakover tungvint, men hjelper. Ellers klut over øynene. Tungvint? Det høres litt kult ut og lettvint ut egentlig. Hvor går jeg og leter etter sånt? Anonymous poster hash: 4c2b2...62b
Harlekin Skrevet 27. september 2014 #13 Skrevet 27. september 2014 Den der kragen så kjempelur ut! Vi har hatt samme problem med min jente, og jeg har endt på å rett og slett bestemme. Dusje må vi. Jeg har holdt det til en gang i uken.
Gjest chiki Skrevet 27. september 2014 #14 Skrevet 27. september 2014 Flexibath tar liten plass. Vi har den i dusjen når jeg ikke gidder å fylle hele badekaret
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #15 Skrevet 27. september 2014 Er ikke farlig å få vann i øynene.. Vær bestemt så kommer det seg skal du se. Å kjøpe diverse greier for å unngå å få vann i øynene er bare tull. Anonymous poster hash: bd1e5...870 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #16 Skrevet 27. september 2014 Er ikke farlig å få vann i øynene.. Vær bestemt så kommer det seg skal du se. Å kjøpe diverse greier for å unngå å få vann i øynene er bare tull.Anonymous poster hash: bd1e5...870 Det er veldig ubehagelig å få vann og såpe i øynene, men hvis barnet tvinges til å få vann i øynene vil barnet forbinde dusjing med ubehagelig. Det er en dårlig taktikk hvis en ønsker rene barn uten å kjempe hver gang. Da jeg var liten badet jeg, men jeg nektet å skylle håret med dusjen, og jeg nektet også å legge hodet bakover for å skylle håret i badekaret. Løsningen ble en lekebåt med plass til mye vann, som ble brukt til å forsiktig helle vann over hodet mitt. Det gikk over etter et par år. Anonymous poster hash: e34ba...3ec
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #17 Skrevet 27. september 2014 Det er veldig ubehagelig å få vann og såpe i øynene, men hvis barnet tvinges til å få vann i øynene vil barnet forbinde dusjing med ubehagelig. Det er en dårlig taktikk hvis en ønsker rene barn uten å kjempe hver gang. Da jeg var liten badet jeg, men jeg nektet å skylle håret med dusjen, og jeg nektet også å legge hodet bakover for å skylle håret i badekaret. Løsningen ble en lekebåt med plass til mye vann, som ble brukt til å forsiktig helle vann over hodet mitt. Det gikk over etter et par år.Anonymous poster hash: e34ba...3ec Viss man har barne såpe og sjampo så er det ikke vondt pluss jo oftere man dusjer barnet jo lettere blir det.. Jeg har dusjet min hver eneste dag siden han var bitte liten og aldri hatt problemer i dusjen med han Min vennine sin sønn lagde og problemer i dusjen og han ble ikke dusjer like ofte som min, samme gjelder min samboer sinn sønn som hyler hver gang han skal inn i dusjen fordi de dusjer han en gang i uken hos moren Min teori hverfall Anonymous poster hash: bd1e5...870
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #18 Skrevet 27. september 2014 Viss man har barne såpe og sjampo så er det ikke vondt pluss jo oftere man dusjer barnet jo lettere blir det.. Jeg har dusjet min hver eneste dag siden han var bitte liten og aldri hatt problemer i dusjen med han Min vennine sin sønn lagde og problemer i dusjen og han ble ikke dusjer like ofte som min, samme gjelder min samboer sinn sønn som hyler hver gang han skal inn i dusjen fordi de dusjer han en gang i uken hos moren Min teori hverfall Anonymous poster hash: bd1e5...870 Barnesjampo er også vondt å få i øynene, selv om det ikke er like ille som voksensjampo. Jeg har prøvd. Barn er veldig forskjellige, noen (broren min) hylgriner bare de kommer i kontakt med vann fra de er nyfødte. Andre (meg 1-2år) hopper ut i vann så snart de får muligheten. Individuelle barn endrer seg også over tid, slik at en vannelsker kan begynne å nekte å ha hodet under vann eller en vannhater kan begynne å akseptere vann. Det viktigste er å ikke presse barna til å gjøre noe de synes er ubehagelig, for det kan gjøre at de ikke aksepterer at det ikke er så ille likevel. Anonymous poster hash: e34ba...3ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå