AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #1 Skrevet 26. september 2014 Hei. Er det noe som kan hjelpe mot en katt med disse problemene? Fins det noen medisiner eller lignende? Hmm. Anonymous poster hash: fc5f6...cd3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #2 Skrevet 26. september 2014 Jeg tror nok at det er bedre for katten at du er tålmodig, gir katten tid, og jobber med å gjøre katten din trygg på deg og omgivelsene. Hvor gammel er den? Hvor lenge har du hatt den? Vet du hvorfor den er sky og utrygg? Tid er et nøkkelord, la katten komme til deg - det kan ta tid. Prøv å leke med den, kan være med på å skape tillit. Har en sky og noe utrygg katt selv, men på bare mnd er hun blitt så mye tryggere og er blitt en skikkelig kosepus, rett og slett av at vi har vært tålmodige med henne og latt henne ta ting i hennes tempo - kjempe artig og se alle fremskrittene hun da gjorde. Anonymous poster hash: 082c4...e06
UnderCover Skrevet 26. september 2014 #3 Skrevet 26. september 2014 (endret) Spøk med katten. Altså, ikke skrem livskiten av den, men ta alt i en fjollete tone. Katten merker at du som eier, synes at det ikke er farlig, og etter litt og litt vil katten ta opp ditt tenkemønster. Min katt var helt lik da hun ble adoptert for 4 år siden. Nå er hun så rolig at jeg kan støvsuge rundt henne. Hun bryr seg nada. Kan legge til at nyttårsaften er den verste dagen for min pus. Men når mammen (meg) synes at det går bra det, mammen tar alt med ro, så VIL faktisk katten automatisk ta opp "gode" vibber. Endret 26. september 2014 av UnderCover 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #4 Skrevet 27. september 2014 Den er 9år og har vært det siden den blei født. Hører den bare en annen stemme enn meg og fruen så løper den inn på rommet under senga eller under dyna. Jeg trur jeg må være verdens mest omtenksomme når det kommer til denne katten.. Jeg stopper nesten hele verden om den ikke føler seg trygg. Men skjønner ikke hvorfor den ikke føler seg trygg når jeg er sååååå snill mot henne. Hun er veldig redd også. Ikke om det kun er meg og fruen da går alt greit, men hun er fortsatt redd, sky osv. Knirker det i noe så snur hun seg. Så etter 9år så er det liksom rart hun ikke stoler mer på meg. Burde vite jeg ikke ville gjort hun noe vondt. Er liksom sånn at man ikke kan få unge selv pga hun er så redd.. føler det er kjipt og vente med unge nesten pga katten, men hun er jo høyt elsket. Så veldig dumt dette.. derfor lurte jeg på hvordan hun kan få dette vekk? Kan kattepensjonat være noe til hjelp om hun er der noen ganger? Være med andre dyr og mennesker å se at det ikke er så farlig. Klør meg litt i hode og har veldig lyst at hun ikke skal være redd alt når det kommer til andre mennesker. Vil gjerne ha andre på besøk uten at hun ligger under senga en hel da.. Jeg er onkel og ville gjerne hatt disse små på besøk også, men det går ikke pga jeg kan jo ikke la pus ligge under dyna i flere dagen. Anonymous poster hash: fc5f6...cd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå