Gå til innhold

Til dere bruder og forlovere...

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Å høre på litt ekstra bryllupsmas

*Å hjelpe til praktisk på selve dagen, med kjole o.l.

*Utdrikkingslag

*Å fremdeles være den beste vennen.....

Gjest Embla s
Skrevet
*Å høre på litt ekstra bryllupsmas

*Å hjelpe til praktisk på selve dagen, med kjole o.l.

*Utdrikkingslag

*Å fremdeles være den beste vennen.....

Enig :) vil føye til

*Holde en fin tale for bruden :wink:

Skrevet

Som brud forventer jeg vel først og fremst moralsk støtte, interesse og entusiasme i forbindelse med planleggingen av bryllupet! :heiajente: Det er det viktigste for meg, at jeg f.eks kan ha henne med for å se på kjoler og ellers diskutere detaljer. Jeg elsker min mann over alt på jord - men takke meg til en bestevenninne når det gjelder detaljspørsmål, pynt og andre typiske "jenteting"... :klem2:

Visse ting forventer jeg ikke en gang at mannen min skal være opptatt av - selv om han generelt er over gjennomsnittet interessert i form og farge... :ler:

På selve bryllupsdagen vil jeg gjerne ha forloveren ved min side under forberedelsene og ellers i løpet av den dagen. Forøvrig forventer jeg ikke så veldig mye av henne. Men det er jo koselig hvis hun arrangerer et bra utdrikningslag også da - helst etter min smak selvsagt! :wink:

Skrevet
Hva forventet/forventer dere bruder at forloveren deres skal gjøre/bidra med i tiden før bryllupet og på selve dagen?

Forventer ingen ting, jeg, bortsett fra at hun skal signere noen papirer. Vet jo ikke om hun jeg vil ha som forlover kan være vitne dagen vi eventuelt gifter oss på, siden hun ikke er norsk/bor i Norge.

Skrevet

Å skrive uhnder forloverærklæringen

Å være pittelitt tilgejngelig for bryllupssnakk i tiden før bryllupet

Å være behjelpelig praktisk på selve dagen

Å være min aller beste venn - også etterpå

Gjest Madley
Skrevet

Skrive under på papirene

Være der på dagen

Skrevet

Jeg forventet at forloveren min skulle være en god støtte for oss i bryllupsplanleggingen, men vi snakker ikke bryllup hver gang vi treffes. Så ønsket jeg at hun lagde et bra utdrikningslag, noe hun gjorde :). At hun skrev under på erklæringen, og at hun hjelper til med praktiske ting på selve dagen.

Skrevet

Disse forventningene har jeg til min forlover (og de samme hadde hun til meg):

*skriver under på erklæringen

*er med på litt shopping av utstyr

*et bra utdrikningslag (noe ho gjorde :) )

*være tilgjengelig på dagen (holde bukett, roe meg ned)

*være min beste venninne også etterpå

Skrevet

Av forventninger har det vel vært at hun skriver under papirene, og er der på selve dagen.

Utover dette har jeg vært kjempeheldig og fått en forlover som er oppriktig interessert i planleggingen, har vært med og shoppet kjole, planlagt detaljer og holdt et flott utdrikningslag :D Jeg forventer ingen tale, men vil bli positivt overrasket hvis hun holder en (vil være en stor barriere for henne...).

Gjest Tabby
Skrevet

Min store forventning eller ønske for forloveren min er at hun er akkurat som hun pleier! Hun er verdens beste venninne og hører stadig på at jeg snakker om planer for den store dagen, hun har også vært med på brudekjoleprøving. Ikke at jeg forventet det, men jeg håpte på det og ble så glad for å dele den erfaringen med henne og få gode råd tilbake.

Ellers så må hun jo skrive under på papirene, og så blir det jo å hjelpe meg med kjole og slør i løpet av dagen, og noen dobesllllk så jeg får løftet kjolen høyt nok opp... :ler:

Skrevet (endret)

*

Endret av Cec
Skrevet

Noen har vel kanksje for høye krav til hva en forlover skal være med på. Egentlig så er jo forloveren kun vitne på at dere gifter dere og vitner på papiret på at du ikke har vært gift før/antall barn/ og ikke er i slekt med den du skal gifte deg med.

Skrevet

Jeg forventer av min forlover:

- at hun skriver under på papirene

- at hun orker å høre på litt bryllupsskravling i forkant

- at hun arrangerer utdrikningslag for meg

- at hun stiller opp på selve dagen for å hjelpe til med kjole, slør, brudebukett, lebestift, kleenex når jeg måtte trenge det

- at hun holder en tale eller har laget en sang for meg

Dette mener jeg at en forlover bør gjøre, intet mindre!

Skrevet
Noen har vel kanksje for høye krav til hva en forlover skal være med på. Egentlig så er jo forloveren kun vitne på at dere gifter dere og vitner på papiret på at du ikke har vært gift før/antall barn/ og ikke er i slekt med den du skal gifte deg med.

I tillegg til det rent formelle kravet om å signere en forlovererklæring, ligger det selvsagt en del uskrevne "krav" til forloverens oppgave.

De fleste bruder velger jo sin beste venninne som forlover og man forventer jo at en nær venninne skal stille opp for en i forbindelse med et av livets høydepunkter? :heiajente:

Det er mulig at noen stiller for høye krav til forlover... Min forlover bor f.eks på en annen kant av landet og kan derfor ikke være med meg i brudekjolesalonger i tide og utide og jeg kan da selvsagt ikke forvente det. (Nå falt det seg tilfeldigvis slik at jeg likevel kjøpte kjole der hun bor, så da kunne hun jo være med likevel.)

Så lang har jeg ikke vært forlover, men ville synes det var en stor ære å få være det! For det er jo en tillitserklæring. Til gjengjeld har jeg vært vertinne og nærmest hovedansvarlig for flere utdrikningslag for venninner, på oppfordring fra forloverne. Det har jeg gjort med liv og lyst! Mens forloverne i disse tilfellene var litt for passive... :-?

Skrevet

Signere papirer møte opp i kirka pent antrukket og komme på middag.

Skrevet

Min forlover gjorde foelgende:

* skrev under paa forlovererklaeringen

* arrangerte utdrikningslag etter mitt oenske

* var med til frisoeren morgenen foer vielsen

* hjalp meg med kjolen

* holdt buketten

* var vitne under vielsen

* hjalp til med aa hente/organisere folk til fotografering

* tok seg av de engelskspraaklige gjestene

* holdt en flott tale

* tok mange fine bilder som hun sendte til meg 3 dager etter vielsen

Skrevet

Min forlover gjorde foelgende:

* skrev under paa forlovererklaeringen

* arrangerte utdrikningslag etter mitt oenske

* var med til frisoeren morgenen foer vielsen

* hjalp meg med kjolen

* holdt buketten

* var vitne under vielsen

* hjalp til med aa hente/organisere folk til fotografering

* tok seg av de engelskspraaklige gjestene

* holdt en flott tale

* tok mange fine bilder som hun sendte til meg 3 dager etter vielsen

Skrevet (endret)

*

Endret av Cec
Skrevet
Da sier jeg tusen takk for alle svar - igjen :-)

Jeg skal være forlover for ei veldig god venninne av meg, som er blitt splitter-pine-sprø(!)

Lurte bare på om det var vanlig at bruder ødelegger årelange vennskap med å være totalt bitch? :(

Huff jeg gleder meg til hele bryllupet er over og at hun kanskje kan bli seg selv igjen.... Håper det i alle fall :veldigsur:

:o Oi, da! :-?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...