Gjest Janna Skrevet 24. juni 2002 #1 Del Skrevet 24. juni 2002 En venn spurte meg en dag om det er en sammenheng mellom godhet og det gode liv. Jeg svarte at den forbindelsen i så tilfelle måtte være at godhjertede personer generelt er mer ressurssterke enn andre, og dermed også har evnen til å skape seg det livet de vil. Hva mener dere om det?? Synes det var et interessant spørsmål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 25. juni 2002 #2 Del Skrevet 25. juni 2002 Hmmm, det jeg kom til å tenke på var at ved å være god mot andre skaper man en slags eksistensberettigelse for seg selv i hvert fall. Som for meg som ikke tror på noen guddom har jo vår eksistens ingen dypere mening, men hvis jeg gjør livet bedre for dem rundt meg gjør jeg det meningsfylt at jeg lever. Hvis du skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke innlogget kid-a Skrevet 25. juni 2002 #3 Del Skrevet 25. juni 2002 Ja, jeg tror det er en sammenheng. Jeg tror man må være god mot seg selv for å leve et godt liv. Man trenger å føle seg fornøyd med seg selv og det man gjør for å ha det bra med seg selv. Hvis man er god mot andre, og har det bra med seg selv, har man det bra. Jeg tror man lever et godt liv, hvis man klarer å være god mot andre og seg selv. Gode mennesker har det bra, tror jeg. Men det er en betingelse av man også er god mot seg selv, at man trives med seg selv. Dette ble fryktelig klønete, men jeg sender det allikevel, jeg. Ha en GOD dag, dere!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå