Gå til innhold

Barn som utestenger hverandre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som har en jevngammel datter med meg. De går i samme klasse, og er for det meste gode venner. Min datter er litt rund, noe venninnens datter ofte påpeker. Har prøvd å snakke med moren om dette, uten at det hjelper. For en stund siden inviterte vi til bursdag hvor venninnen selvsagt ble bedt. Få uker senere ble min datter ekskludert fra hennes bursdag. Datteren min ble naturligvis veldig lei seg, og jeg snakket med venninnen min og lurte på hva som skjer. Sa jeg syns det det er dårlig gjort og at hun burde gjort meg oppmerksom på at ikke datteren min ble invitert. Er jeg urimelig? Dette er barn i på 10 år.

Anonymous poster hash: def3e...7e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke den urimelige her. Fortsett å snakke med dem om det, for dette er det viktig å ta tak i.

• Liker 1
Skrevet

Hva var begrunnelsen da?

Begrunnelsen var at akkurat nå var hennes datter sur på min, og da var det greit at hun ikke ville invitere henne.

Skrevet

Begrunnelsen var at akkurat nå var hennes datter sur på min, og da var det greit at hun ikke ville invitere henne.

Men det hadde nok blitt drama fra kjerringa hvis din datter ikke hadde invitert hennes datter.

• Liker 3
Skrevet

Hei!

Dette synes jeg var utrolig barnslig og dårlig av moren hennes. Foreldrene skal lære barna at det ikke er greit å utestenge hverandre og hvis de var uvenner så fikk de ordne opp i det.

Anonymous poster hash: 414ee...47e
  • Liker 2
Skrevet

Min policy? Går de i samme klasse skal alle jenter inviteres. Hvem som er sur på hvem er meg revnende likegyldig. Ellers blir det ingen feiring. Punktum. Dette er foreldrenes ansvar.

Anonymous poster hash: 5fe51...0f1

• Liker 2
Skrevet

trodde denne utestengingen var kortvarig for barn men langvarig og alvorlig for foreldrene. Som regel er barna sure i 1 til 2 timer mens foreldrene har det gående med bursdager og andre invitasjoner og kjefting på de andre foreldrene. Tror disse barna har godt av å prøve og feile litt surmulig og annet uten at foreldre blander seg inn.

I dette tilfellet er det mor som inviterer til bursdagsselskap og bestemmer hvem som skal komme for en 10 åring, og her er det mora som surmuler

Skrevet

Det har vært mye sløve foreldre i min oppvekst. Har aldri vært til noen i bursdag

Anonymous poster hash: 33526...5fe
Skrevet

Du skriver venninne? Jeg ville endret dette til bekjent var jeg deg. Idioti virker å være arvelig.

• Liker 2
Skrevet

Min policy? Går de i samme klasse skal alle jenter inviteres. Hvem som er sur på hvem er meg revnende likegyldig. Ellers blir det ingen feiring. Punktum. Dette er foreldrenes ansvar.

Anonymous poster hash: 5fe51...0f1

Helt enig!

Anonymous poster hash: 2f04e...6e5

Skrevet

Du er ikke urimelig. Var din datter den eneste i klassen som ikke ble bedt?

Skrevet

Hvis dattra til "venninna" driver med denne utestengingen på skolen også ville jeg involvert læreren. Jenter kan være så onde, plutselig sitter datteren din og har ingen å leke med på skolen og er hakkekylling. Prøv igjen å ta opp problemet med moren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...