Gå til innhold

Lukt i rom etter å ha malt med Sens maling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på om andre har opplevd dette. Det lukter ikke maling, og jeg merket ingenting da jeg malte. Men en ukes tid etterpå merket jeg en lukt jeg best kan forklare som syrlig (ekkel, kvalmende).

Jeg har opplevd det en gang før, og da varte det i over 1 år. Til slutt gadd jeg ikke mer, og fjernet tapet og maling og satte opp ferdigmalt panel.

Det er ikke noe galt med underlaget og alt er gjort etter oppskriften. Jeg merker også at om jeg stryker hånda over veggen så lukter det syrlig i håndflata etterpå, men det vet jeg ikke om har noen sammenheng med lukten i rommet.

Er takknemlig om noen har erfaringer å dele!

Anonymous poster hash: 314be...809
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge naaf skal sense ikke lukte.

I følge naaf sine "eksperter" avgasser oljebasert maling mesr de første dagene, mens vannbasert malingnkan avgasse svakt over uker og mnd.

Sens og annen vannbasert maling bruker ikke vi, fordi det er langt bedre resultat med oljebasert maling og den anses som mer menneskevennlig, når menneskene maler før de drar på ferie.

Personlig, og med nedsatt lungefunksjon, reagerer jeg mer på vannbasert maling enn på oljebasert (Lady) maling.

Hvorfor du får lukt kan jeg ikke svare på.

Anonymous poster hash: ad001...05d

Skrevet

Merkelig! Hvilket underlag maler du på? Tidligere malingstype kan gi emisjon/ avgassing. Er det nytt hus, eller gamle materialer? Hvilken temperatur er det i rommet? Sjokklufter du?

Ta med tomspannet til malingsbutikken så får de kontakte Jotun og opplyse batchen som står på spannet.

Anonymous poster hash: ac466...f57

• Liker 1
Skrevet

Hei! Jeg lurer på om andre har opplevd dette. Det lukter ikke maling, og jeg merket ingenting da jeg malte. Men en ukes tid etterpå merket jeg en lukt jeg best kan forklare som syrlig (ekkel, kvalmende). Jeg har opplevd det en gang før, og da varte det i over 1 år. Til slutt gadd jeg ikke mer, og fjernet tapet og maling og satte opp ferdigmalt panel. Det er ikke noe galt med underlaget og alt er gjort etter oppskriften. Jeg merker også at om jeg stryker hånda over veggen så lukter det syrlig i håndflata etterpå, men det vet jeg ikke om har noen sammenheng med lukten i rommet. Er takknemlig om noen har erfaringer å dele! Anonymous poster hash: 314be...809

Sende skal ikke lukte noe særlig. Men den lukter selvsagt litt. Typisk malingslukt, bare betydelig svakere enn annen maling. De første ukene kan også platene under gi fra seg en noe vammel lukt, så du må lufte godt hver dag en måneds tid.

Men en "syrlig kvalmende" lukt beskriver typisk råte. Søppel, veggdyr, noe hos naboen din om du bor i blokk.. At det gav seg sist med oppsetting av panel kan godt skyldes råte i vegg som ble sperret inne av panelet. Jeg ville nok sjekket for fuktskader og hørt med ev. naboer om de har problemer (eller vasker sjelden..) om du ikke kjente lukten mens du malte.

Anonymous poster hash: 940a6...efd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...