Gå til innhold

Hamster som hamster all maten i skåla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten fyr her som hamstrer alt han har i skåla og tømmer det inni huset. Hver dag tror jo jeg det er tomt for mat/vet ikke hvor mye mat det er. Det er også litt dumt at han har det inni huset for da må jeg kaste det når jeg renser buret. Er det vanlig at hamstere driver på slik? Vil han etter hvert forstå at ingen kommer til å ta maten fra han i skåla? Han er håndtam og kommer bort til oss, og virker ellers veldig tilfreds. Men når han sal spise liker han å sitte i ly, kanskje bare sterkt bytteinstinkt?

Anonymous poster hash: 7f388...f0c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er derfor det heter "å hamstre"... Det er nok ikke farlig. Bare pass på så du ikke gir han for mye frukt som kan bli råttent, fordi han kan gjemme på det veldig lenge også blir det dårlig

Skrevet

Ergo navnet "hamster"... og jeg tror nok hamsteren selv synes det er inmari dumt å bo i dette buret, så ja, du må nok regne med litt "svinn" når det gjelder maten ja. Skulle bare mangle. De er jo byttedyr så instinktet for å gjemme både seg og mat er stort. Nattdyr også.

Anonymous poster hash: 1bbf0...774
  • Liker 2
Skrevet

Du burde lese deg opp på hamsterhold. Det er ikke nødvendig å gi dem kraftfor hver dag. Grovfòret er det viktigste. Kraftfor et par dager i uka holder i massevis og ellers frukt og grønt hver dag sammen med grovfòr. Les hva hamstere tåler av frukt og grønt og gi kun i små mengder så den ikke hamstrer og det råtner. På denne måten unngår du mye svinn og lommeboka blir mer fornøyd, og det samme blir hamsteren din :)

Anonymous poster hash: 5a419...2af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...