AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #1 Skrevet 26. september 2014 Har en pakke kyllingfilet i kjøleskapet, men aaaner ikke hva jeg skal bruke den til. Noen som har tips/forslag til noe godt og enkelt? Er ikke glad i sursøtsauser så helst ikke noe med det Anonymous poster hash: 76c6f...1d4
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #2 Skrevet 26. september 2014 Anbefaler å handle inn: -Salat -paprika - reddik -Marinade av CajP Marinaden er fantastisk god, med salatseng av ovennevnte grønnsaker. Sunt er det også, og svært lettvint Anonymous poster hash: ae907...7e2
Silfen Skrevet 26. september 2014 #3 Skrevet 26. september 2014 Kylling i biter, surret med bacon, aspargesbønner, løk, sopp, litt fløte og godt krydder, liker jeg. I dag blir det "fredagstaco", dvs kylling med fajitaskrydder-salat. Godt med saltet og pepret kylling, godt stekt og skjært i strimler, til salat også, syns jeg.
Aviale Skrevet 26. september 2014 #4 Skrevet 26. september 2014 Fylt kylling. Lag marinade, f.eks paprikakrydder, kyllingkrydder, salt, pepper og olje. Lag et snitt i fileten på langs og fyll med det du liker, f.eks paprika, løk og ost. Stekes i ovnen på ca 200 grader i ca 20 min. Saftig og god kylling! En litt eksotisk kyllingform jeg lager er: 3 dl kyllingbuljong, 1 boks creme fraiche, 1 paprika, 1 purre, 2 ts thai red curry og 3 ss mango chutney + salt og pepper. Stek kyllingbiter kjapt i stekepanne og bland alt i en ildfast form. Stekes i ca 30 minutter på 200. Kan også steke de som hele fileter om man vil
Anim92 Skrevet 26. september 2014 #5 Skrevet 26. september 2014 Hot kyllinggryte! Står bakpå pakka på matfløte, syykt digg! Men da må man jo ha de andre ingrediensene og da, om du skal lage...
Amberleaf Skrevet 26. september 2014 #6 Skrevet 26. september 2014 4 KYLLINGFILETER 1 GUL PAPRIKA 1 RØD PAPRIKA 1 VÅRLØK 4 PITABRØD 2 DL CRÈME FRAÎCHE 1 PAKKE TACOKRYDDER 'Sett stekeovnen på 180 grader. Skjær kyllingfiletene i små terninger, ca. 1 x 1 cm. Skjær paprikaen i biter og vårløk i ringer. Stek paprikabitene på middels varme i litt olje i fem minutter. Da blir de søte og gode. Legg den steket paprikaen på en tallerken. Skru opp varmen og stek kyllingbitene sammen med vårløk i 3-4 minutter. Dryss over tacokrydderet og tilsett crème fraîche. Bland alt godt og la alt bli gjennomvarmt. Fyll kyllingblandingen i varme pitabrød. Tips: Det smaker godt med en frisk salat til. Lettvint og kjempegodt!
Gjest Tekola Skrevet 26. september 2014 #7 Skrevet 26. september 2014 Ta en kyllingfilet, snitt den opp langs siden så du får en lomme, legg inn noen skiver brie, surr bacon rundt, brun lett i en stekepanne og la stå i en ildfast form i ovnen på 180c i ca 20 min. Serveres gjerne med ovnsbakte urtepoteter til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå