Gå til innhold

Noen som har oppskrifter med kyllingfilet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pakke kyllingfilet i kjøleskapet, men aaaner ikke hva jeg skal bruke den til. Noen som har tips/forslag til noe godt og enkelt? Er ikke glad i sursøtsauser så helst ikke noe med det :)

Anonymous poster hash: 76c6f...1d4
Skrevet

Anbefaler å handle inn:
-Salat
-paprika
- reddik

-Marinade av CajP

Marinaden er fantastisk god, med salatseng av ovennevnte grønnsaker. Sunt er det også, og svært lettvint :)

Anonymous poster hash: ae907...7e2
Skrevet

Kylling i biter, surret med bacon, aspargesbønner, løk, sopp, litt fløte og godt krydder, liker jeg.

I dag blir det "fredagstaco", dvs kylling med fajitaskrydder-salat.

Godt med saltet og pepret kylling, godt stekt og skjært i strimler, til salat også, syns jeg.

Skrevet

Fylt kylling. Lag marinade, f.eks paprikakrydder, kyllingkrydder, salt, pepper og olje. Lag et snitt i fileten på langs og fyll med det du liker, f.eks paprika, løk og ost. Stekes i ovnen på ca 200 grader i ca 20 min. Saftig og god kylling!

En litt eksotisk kyllingform jeg lager er: 3 dl kyllingbuljong, 1 boks creme fraiche, 1 paprika, 1 purre, 2 ts thai red curry og 3 ss mango chutney + salt og pepper. Stek kyllingbiter kjapt i stekepanne og bland alt i en ildfast form. Stekes i ca 30 minutter på 200. Kan også steke de som hele fileter om man vil :)

Skrevet

Hot kyllinggryte! Står bakpå pakka på matfløte, syykt digg!

Men da må man jo ha de andre ingrediensene og da, om du skal lage...

Skrevet

4 KYLLINGFILETER

1 GUL PAPRIKA

1 RØD PAPRIKA

1 VÅRLØK

4 PITABRØD

2 DL CRÈME FRAÎCHE

1 PAKKE TACOKRYDDER

'Sett stekeovnen på 180 grader.

Skjær kyllingfiletene i små terninger, ca. 1 x 1 cm.

Skjær paprikaen i biter og vårløk i ringer.

Stek paprikabitene på middels varme i litt olje i fem minutter. Da blir de søte og gode.

Legg den steket paprikaen på en tallerken.

Skru opp varmen og stek kyllingbitene sammen med vårløk i 3-4 minutter.

Dryss over tacokrydderet og tilsett crème fraîche.

Bland alt godt og la alt bli gjennomvarmt.

Fyll kyllingblandingen i varme pitabrød.

Tips: Det smaker godt med en frisk salat til.

Lettvint og kjempegodt! :)

Skrevet

Ta en kyllingfilet, snitt den opp langs siden så du får en lomme, legg inn noen skiver brie, surr bacon rundt, brun lett i en stekepanne og la stå i en ildfast form i ovnen på 180c i ca 20 min. Serveres gjerne med ovnsbakte urtepoteter til. :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...