Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare høre om det er meg som er helt teit her, eller om andre også hadde følt det sånn..:

I fjor vinter var kjæresten og jeg på ferie i Thailand. Jeg var der for første gang og det var våres første ferie sammen. Kjæresten har flere kompiser som bor der, og ferien ble mye preget av øldrikking og samvær med disse kompisene. Noe jeg så meg fort lei på. Alle kompisene hadde thaidamer som så vidt pratet engelsk og jeg følte meg ganske utenfor når disse mennene satt og preiket. Det var liksom ingen damer som jeg kunne "henge med". Det ble ingen koselig kjærestetur.

Ikke noe drømmeferie for min del.

Vi har begge barn fra tidligere forhold og nå prater vi om å ta med oss barna til Thailand til neste sommer. Hvis vi skal det må vi begynne å spare nå. Jeg vil egentlig ikke dra til samme plass som i fjor, ikke noe spesielt fin plass, men kjæresten vil absolutt det, fordi der kan vi låne huset til en av kompisene billig, da kompisene hans er i Norge på sommeren.

Hvis vi bor der så kan vi dra på flere spennende utflukter hvor det er fine strender osv. Noe det ikke er der vi evt. skal bo.

I dag sa kjæresten til meg at en av kompisene som bor der nede har tenkt å dra ned igjen samtidig som oss med sønnen sin. Jeg fikk med en gang flash back til i fjor. Og spurte om han da hadde tenkt at vi skulle "henge med de". Han svarte at han ikke hadde tenkt så mye.

Jeg skrev at vi selvsagt kunne møte de en dag, men at jeg ikke ønsket at vi skulle være sammen med kompisen i flere dager. Når vi er på familieferie vil jeg at vi skal kose oss sammen, det blir ikke det sammen med en kompis av han på siden - en som jeg ikke kjenner og som da jeg traff i fjor var umulig å kommunisere med. Han har en thai kjæreste som ikke prater Engelsk.

Kjæresten blir sint og sier at jeg ikke kan nekte å omgås flere mennesker på ferie. Og nei, klart vi kan omgås andre. Men det spørs av graden og hvem det er, så jeg spurte han om hva han egentlig tenkte om det.

Han tenkte at vi godt kunne be kompisen med på alle aktivitetene vil skal på, og øyene vi skal besøke. For han kan nok ikke være med på alt uansett. Det er HELT greit for meg sa han.

Men det er IKKE greit for meg. Jeg vil ha en fin familieferie med alle barna (vi har aldri reist samlet før) hvor vi godt kan bli kjent med andre mennesker, men ikke være bundet til, avtale på forhånd osv. Åh, jeg mister bare lysten på alt nå. Hvorfor vil han ikke gjøre dette til en hyggelig ferie for meg også når jeg sier hvordan jeg føler det? Spes etter den som var i fjor.

Er jeg vanskelig?

Anonymous poster hash: 7879d...391
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke vanskelig. Slik jeg ser det for meg blir det du og thai-kjæresten som er med barna, og mennene som henger sammen. En familieferie er for familien, ikke "kompistur", dersom det kan bli til det. Koselig at han ønsker å inkludere kameraten sin, men han har selv en familie å være med på tur.

Ingen mulighet for at dere kunne reist til et annet sted neste sommer med bare dere?

Eventuelt, dersom mine tanker stemmer, er dette en tur du ønsker å være med på? Kan bli kjedelig for deg å bli sittende igjen med barn og en fremmed kvinne du ikke kan kommunisere med....

Anonymous poster hash: aa1a0...ed4
  • Liker 6
Skrevet

Jeg ville nok også følt det på samme måte som deg.

Anonymous poster hash: d1aed...ffd
Skrevet

Jeg synes ikke du er urimelig. Men jeg tror jeg ville inngått et kompromiss og tatt én dag sammen med kompisen og kona hans.

Skrevet

Ville følt det på samme måte. Det er jo like mye din ferie som hans. Kan dere ikke bli enige på forhånd slik at begge blir fornøyde? Du skal jo slippe å sitte igjen med følelsen av at det ikke var noe bra ferie i det hele tatt..

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville dratt et annet sted.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville sagt at siden han styrte ferien forrige gang styrer du ferien denne gangen, så blir neste hans. Jeg ville dessuten ikke dratt til Thailand igjen. Det blir for "nært" for ham, og han har et annet bilde av en perfekt Thailand-ferie enn det du har. Ved å velge et annet sted kommer dere bort fra denne uenigheten og det blir ingen sure miner.

Anonymous poster hash: c07b8...438
  • Liker 5
Skrevet

Du er ikke spesielt vanskelig, synes jeg.

MÅ du være med denne ferien, da? Det virker ikke som om du har så lyst til det? Kanskje du kan foreslå at dere reiser et annet sted?

Hvis han likevel insisterer på å reise til Thailand, kan du kanskje reise på ferie med barna alene?

Anonymous poster hash: 5201d...409

Skrevet

Du er ikke spesielt vanskelig, synes jeg.

MÅ du være med denne ferien, da? Det virker ikke som om du har så lyst til det? Kanskje du kan foreslå at dere reiser et annet sted?

Hvis han likevel insisterer på å reise til Thailand, kan du kanskje reise på ferie med barna alene?

TS her...jeg ikke dra, men når vi nå er kjærester er det jo hyggelig å feriere sammen. Jeg kan godt prøve Thailand igjen, men ikke som i fjor. Sønnen min har også lyst til å dra til Thailand. Jeg har foreslått Hellas for kjæresten, et land som jeg elsker å feriere i og som kjæresten min aldri har vært i. Han nekter. For han er det Thailand for alle penga. Og han har allerede planlagt at han vil at vi skal dra dit annenhvert år(vinter) som kjærester og annenhver sommer med barna.

Jeg er ikke enig i dette, men det er det han ønsker. For meg hadde det funket flott med annenhvert år Thailand og f.eks. Hellas. Men det bare ler han av. Som om han vil dra til Hellas...Ser for meg at det kan bli vanskelig dette her :-(

• Liker 1
Skrevet

Eh... Du liker å feriere i Hellas, du kan fint leve med Hellas og Thailand annethvert år - her er du på tilbudssiden. Jeg synes du gjør det du kan for å inngå kompromisser, mens han ikke virker å ville møte deg i det hele tatt. Det er vel ikke bare han som skal bestemme hvor dere skal på ferie?

Vil han forstå om du tar alt en gang til, tror du? Om du forklarer hvordan du opplevde den forrige ferien deres? For det er vel ikke bare han som skal ha det hyggelig?

• Liker 2
Skrevet

Eh... Du liker å feriere i Hellas, du kan fint leve med Hellas og Thailand annethvert år - her er du på tilbudssiden. Jeg synes du gjør det du kan for å inngå kompromisser, mens han ikke virker å ville møte deg i det hele tatt. Det er vel ikke bare han som skal bestemme hvor dere skal på ferie?

Vil han forstå om du tar alt en gang til, tror du? Om du forklarer hvordan du opplevde den forrige ferien deres? For det er vel ikke bare han som skal ha det hyggelig?

Jeg har vel egentlig prøvd. Men jeg skal ta det opp med han igjen i kveld og prøve en gang til.. Får håper vi finner en løsning.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Når dere drar hele familien skal han ta like mye hensyn til deg. HAN bestemmer ikke. Hvorfor tror han det egentlig? Familiens overhode eller noe?

At dere kaan treffe disse andre ved noen anledninger må han jaggu gå med på.

Skrevet

Unnskyld meg, men er det en litt dominerende og egoistisk type du har funnet deg?

Jeg skjønner ikke fascinasjonen med Thailand. Landene rundt er minst like fine, og enda billigere. Det er bare tull at man skal låne huset av venner, når man kan bo kjempebillig uansett.

Kan du ikke være en av gutta når du er der, hvis du skjønner, eller er de thaikone-vennene hans litt mannssjåvinistiske og ser helst at du står på kjøkkenet sammen med konene deres?

Anonymous poster hash: 2c0f0...deb
  • Liker 4
Skrevet

Han virker veldig egoistisk. Du må da også ha noe å si på hvor dere skal feriere. Han kan ikke drive å bestemme alt uten at du skal ha noe å si... dere burde reise dit du har lyst også. Og selvfølgelig skal dere ikke henge med kompisen hans hver dag...

Anonymous poster hash: 718ca...6e5
  • Liker 1
Skrevet

Han virker veldig egoistisk. Du må da også ha noe å si på hvor dere skal feriere. Han kan ikke drive å bestemme alt uten at du skal ha noe å si... dere burde reise dit du har lyst også. Og selvfølgelig skal dere ikke henge med kompisen hans hver dag...

Anonymous poster hash: 718ca...6e5

Enig,det er ikke feriestedet som er problemet, men en mann som ikke har interesse av å ta hensyn til at ts skal få det fint og en som begynner å krangle hvis man sier ifra.

• Liker 2
Skrevet

Enig,det er ikke feriestedet som er problemet, men en mann som ikke har interesse av å ta hensyn til at ts skal få det fint og en som begynner å krangle hvis man sier ifra.

Nemlig.

Dessuten er det ofte egoistiske menn som ender opp med å bosette seg i Thailand og gifte seg med en Thai som lar de gjøre som de vil, og slike menn har ofte en del venner av samme sort, som bekrefter deres verdisyn.

Hvor lenge har dere vært sammen, TS? Hvis han virkelig er av det egoistiske slaget, så må du regne med at han kommer til å misunne kompisene sine i Thailand ganske heftig hvis du prøver å sette deg i respekt, og så kommer han til å lure på om han kanskje også skal dra dit og finne seg en kone som "lar han være mann".

• Liker 3
Skrevet

Men ærlig talt. Har du ikke spekulert i dette ganske lenge nå?

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/395042-ferie-i-pattaya-det-frister-meg-ikke/

Hvordan er samlivet deres i det daglige, egentlig?

Ærlig talt: Han er mye eldre enn deg, han har ligget rundt med thaidamer han nekter for at er horer (og det er de GARANTERT - de gjør det ikke gratis med gamle farang's), og han respektere deg ikke.

Hvorfor ikke heller finne deg en sprek, deilig fyr på din egen alder?

• Liker 3
Gjest Pink.Pearls
Skrevet (endret)

Virker som kjæresten din synes det er litt kjedelig med bare du og han på ferie.

Endret av Pink.Pearls
Skrevet

Jeg må bare høre om det er meg som er helt teit her, eller om andre også hadde følt det sånn..:

I fjor vinter var kjæresten og jeg på ferie i Thailand. Jeg var der for første gang og det var våres første ferie sammen. Kjæresten har flere kompiser som bor der, og ferien ble mye preget av øldrikking og samvær med disse kompisene. Noe jeg så meg fort lei på. Alle kompisene hadde thaidamer som så vidt pratet engelsk og jeg følte meg ganske utenfor når disse mennene satt og preiket. Det var liksom ingen damer som jeg kunne "henge med". Det ble ingen koselig kjærestetur.

Ikke noe drømmeferie for min del.

Vi har begge barn fra tidligere forhold og nå prater vi om å ta med oss barna til Thailand til neste sommer. Hvis vi skal det må vi begynne å spare nå. Jeg vil egentlig ikke dra til samme plass som i fjor, ikke noe spesielt fin plass, men kjæresten vil absolutt det, fordi der kan vi låne huset til en av kompisene billig, da kompisene hans er i Norge på sommeren.

Hvis vi bor der så kan vi dra på flere spennende utflukter hvor det er fine strender osv. Noe det ikke er der vi evt. skal bo.

I dag sa kjæresten til meg at en av kompisene som bor der nede har tenkt å dra ned igjen samtidig som oss med sønnen sin. Jeg fikk med en gang flash back til i fjor. Og spurte om han da hadde tenkt at vi skulle "henge med de". Han svarte at han ikke hadde tenkt så mye.

Jeg skrev at vi selvsagt kunne møte de en dag, men at jeg ikke ønsket at vi skulle være sammen med kompisen i flere dager. Når vi er på familieferie vil jeg at vi skal kose oss sammen, det blir ikke det sammen med en kompis av han på siden - en som jeg ikke kjenner og som da jeg traff i fjor var umulig å kommunisere med. Han har en thai kjæreste som ikke prater Engelsk.

Kjæresten blir sint og sier at jeg ikke kan nekte å omgås flere mennesker på ferie. Og nei, klart vi kan omgås andre. Men det spørs av graden og hvem det er, så jeg spurte han om hva han egentlig tenkte om det.

Han tenkte at vi godt kunne be kompisen med på alle aktivitetene vil skal på, og øyene vi skal besøke. For han kan nok ikke være med på alt uansett. Det er HELT greit for meg sa han.

Men det er IKKE greit for meg. Jeg vil ha en fin familieferie med alle barna (vi har aldri reist samlet før) hvor vi godt kan bli kjent med andre mennesker, men ikke være bundet til, avtale på forhånd osv. Åh, jeg mister bare lysten på alt nå. Hvorfor vil han ikke gjøre dette til en hyggelig ferie for meg også når jeg sier hvordan jeg føler det? Spes etter den som var i fjor.

Er jeg vanskelig?

Fordi han ikkje respekterer deg.

Når du i tillegg seier at han ler av dine forslag så må det då ringe ei bjelle hos deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...