AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #1 Skrevet 26. september 2014 Tirsdag sist uke var jeg inne hos NAV og leverte en søknad om sosialstønad, og fikk beskjed om 1mnd behandlingstid. Krysser fingrene for litt støtte, og at jeg får det før 15, som er dato for betaling av husleie. Noen som kan tenke seg hvor mye støtte jeg kan forvente? (Husleia er 7500, strøm 300-700kr, også må vi ha til mat. Er meg og sambo, har har ca 13000kr mnd i inntekt, så ikke nok til å forsørge begge, siden han har bil og andre regninger i tillegg) Men! På kontoen min står ca 200kr. Dette skal altså holde frem til jeg forhåpentligvis får noe støtte. Har hørt at man kan søke krisehjelp, men jeg lurer på hvordan det fungerer.. Må jeg inn på Navkontoret for å søke? (120kr i buss kjenner jeg er litt uaktuelt... sambo er ikke hjemme fra jobb med bilen før kontoret er stengt. Ikke nok penger til at jeg kan kjøre og hente han på jobb). Noe sjans for støtte i det hele tatt? Må også nevne at jeg gjør alt jeg kan for å skaffe min egen inntekt. Søker flere jobber hver dag, vært på flere intervju, spurt på alle butikker i rimelig avstand osv. Men virker som det er tilnærmet umulig å få noe når det er så utrolig mange søkere til hver eneste jobb! Og jeg er ikke kresen! Anonymous poster hash: b607c...9fd
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #2 Skrevet 26. september 2014 Er det noen sykehjem/pleiehjem i nærheten? Eller barnehager og SFO, de trenger som regel tilkallingsvikarer! Anonymous poster hash: 1798f...f8a
Hulderen Skrevet 26. september 2014 #3 Skrevet 26. september 2014 Har du meldt deg som arbeidssøkende hos NAV? Du kan ha rett på arbeidsledighetstrygd.
toppris123 Skrevet 26. september 2014 #4 Skrevet 26. september 2014 Er det noen sykehjem/pleiehjem i nærheten? Eller barnehager og SFO, de trenger som regel tilkallingsvikarer! Anonymous poster hash: 1798f...f8a Har søkt på stillinger som blir lagt ut, + spurt etter jobber utenom dette. Ingen hell foreløpig. Flere av dem ba meg sende CV, så de heller kunne kontakte meg om det ble noe ledig. Har du meldt deg som arbeidssøkende hos NAV? Du kan ha rett på arbeidsledighetstrygd. Jeg har ikke hatt nok inntekt til å ha rett på det. Har gått på skole, og kun hatt sommerjobb utenom. Og noen timer ellers i året.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #5 Skrevet 26. september 2014 Har søkt på stillinger som blir lagt ut, + spurt etter jobber utenom dette. Ingen hell foreløpig. Flere av dem ba meg sende CV, så de heller kunne kontakte meg om det ble noe ledig. Jeg har ikke hatt nok inntekt til å ha rett på det. Har gått på skole, og kun hatt sommerjobb utenom. Og noen timer ellers i året. Men har du finregnet på det? Noen timer her og der i løpet av året og en sommerjobb kan jo være nok til å dytte deg over grensa? Anonymous poster hash: 4274b...658
toppris123 Skrevet 27. september 2014 #6 Skrevet 27. september 2014 Men har du finregnet på det? Noen timer her og der i løpet av året og en sommerjobb kan jo være nok til å dytte deg over grensa?Anonymous poster hash: 4274b...658 Ja, er ikke nok :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå