*Lene* Skrevet 18. juli 2004 #21 Del Skrevet 18. juli 2004 Det er klart at det er noe med tankemåten som er feil. GR er jo en hjelp på veien. Det psykiske får man ikke hjelp til der. Er selv en jo-jo slanker, og VET at det er tvangstanker som får meg til å fyke opp og ned i vekt! Jeg kan være skikkelig motivert, for så å gi fullstendig faen...og jeg VET jo hvor hardt det er å gå ned igjen..Sukk.. Jeg leste en bok av Allan carr da jeg sluttet å røyke. Boken fikk meg til å forandre tvangstankene mine vedr. røykingen. Han burde skrevet en om jo-jo slankere også! Alt handler jo om det psykiske her!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 18. juli 2004 #22 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg leste en bok av Allan carr da jeg sluttet å røyke. Boken fikk meg til å forandre tvangstankene mine vedr. røykingen. Han burde skrevet en om jo-jo slankere også! Alt handler jo om det psykiske her!!! Allen Carr har faktisk også skrevet "Allen Carr's Easyweigh to Lose Weight." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreamy Skrevet 18. juli 2004 #23 Del Skrevet 18. juli 2004 En endring i måten man tenker på. Ja jeg tenkte selvfølgelig annerledes etter Grete Roede kurset jeg gikk på. Ellers hadde poenget med kurset vært borte for min del Hvrodan kan du vite at det ikke er slikt kurs som må til? Har du gått på ett slikt kurs selv? Hvordan mener du at jeg skal endre måten jeg tenker på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreamy Skrevet 18. juli 2004 #24 Del Skrevet 18. juli 2004 I mitt tilfelle var kurset individuelt tilpasset. Alle fikk sine personlige samtaler med kursinstruktør. Kursinstruktører på Grete Roede kurs har vært overvektige selv. De kjenner til mange av våre problemer og feil. Jeg kan bare snakke for meg selv, men det var nesten terapi og være med på det kurset. Jeg vil mye heller snakke med en som har vært overvektig og vet hvordan det er, enn en psykolog eller hva som helst som har lært gjennom bøker. De er sikkert flinke de også , men jeg foretrekker de som har vært i samme situasjon og kommet seg ut av det igjen. Men dette er altså bare min personlige mening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 18. juli 2004 #25 Del Skrevet 18. juli 2004 Saken er at jeg tror ikke det er et slikt kurs som skal til, men en endring i måten man tenker på. Er ikke alle som klarer å endre sitt eget tankemønster alene. Selv går det da ca 1 uke, så gir jeg opp. Fellesskap gir meg imidlertid motivasjon. Og på sikt kan man da lære at det går ann og det har en funksjon å endre sin livsstil. Men klart det ikke passer for alle! Men for meg passet det utmerket, bla fordi jeg er en svak person som ikke klarer å gjøre store endringer i livet alene, særlig ikke når det finnes 1 million ulike måter å gjøre det på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 18. juli 2004 #26 Del Skrevet 18. juli 2004 Hele ponget med GR er jo å få kunnskap om kosthold slik at man selv kan styre inntakk av kcal vs forbrenning. Leveregel: ikke spis mer enn du forbrenner. Er det noe jeg tror vet virker så er det Grete Roede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 19. juli 2004 #27 Del Skrevet 19. juli 2004 Allen Carr har faktisk også skrevet "Allen Carr's Easyweigh to Lose Weight." Å? Som forvrenger hjernen like mye som "endelig ikke røyker"? har du lest den`? Løper å kjøper hvis. For røykeboken var genial! Hadde aldri klart å slutte uten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 19. juli 2004 #28 Del Skrevet 19. juli 2004 Har ikke lest den. Den står nevnt i forordet til Endelig ikke-røyker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 19. juli 2004 #29 Del Skrevet 19. juli 2004 Ah...Takker :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2004 #30 Del Skrevet 19. juli 2004 Så de har altså et vegetarisk alternativ? Det hadde de ikke for en 15 år siden eller så' date=' da jeg kikket på bøkene.[/quote'] Det har sikkert forandret seg på 15 år som alt annet.. Ting skjer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg