Siam Skrevet 12. juli 2004 #1 Del Skrevet 12. juli 2004 Har hørt at det finnes en "konkurrent" til Grete Roede som er billigere og like bra. Jeg har lett etter en hjemmeside for å finne litt info om kuren og kurssteder i Oslp, men kan ikke finne noe. Er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 12. juli 2004 #2 Del Skrevet 12. juli 2004 Aldri hørt om, men et par gratis råd: * Tren mer - å gå er fint! * Spis mindre fett * Spis mindre sukker * Spis mye frukt og grønnsaker * Kutt ut brus - også lettbrus Det var sikkert ikke dette du ville ha da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 12. juli 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 12. juli 2004 Jo jøss! Det var kjempefine råd, for det har jeg aldri hørt før!! At jeg ikke bare har gjort det for lenge siden, da!! :evil: *pms-siam smeller med døra* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 12. juli 2004 #4 Del Skrevet 12. juli 2004 Hei. Jeg går på Grete Larsen slankekurs. Er ikke så mye info å finne om de på nettet egentlig. Nye kurs der jeg går begynner antagligvis i august igjen. Ellers er kurset veldig ok. Jeg har gått ned 19.5 kg. Ser ikke like "proft" ut som Grete Roede, men like effektivt! Men så er det halve prisen også. Koster 750,- (hvis jeg ikke husker feil) Send meg en pm hvis du vil ha navn og nummer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veie Skrevet 17. juli 2004 #5 Del Skrevet 17. juli 2004 Hei. Jeg går på Grete Larsen slankekurs. Er ikke så mye info å finne om de på nettet egentlig. Nye kurs der jeg går begynner antagligvis i august igjen. Ellers er kurset veldig ok. Jeg har gått ned 19.5 kg. Ser ikke like "proft" ut som Grete Roede, men like effektivt! Men så er det halve prisen også. Koster 750,- (hvis jeg ikke husker feil) Send meg en pm hvis du vil ha navn og nummer! Hmm...kunne godt tenkt meg navn og nr. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 17. juli 2004 #6 Del Skrevet 17. juli 2004 Jeg har faktisk ingen tro på slike slankekurer. Er enig med LoisLane, man må endre livsstilen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 17. juli 2004 #7 Del Skrevet 17. juli 2004 Jeg har faktisk ingen tro på slike slankekurer. Er enig med LoisLane' date=' man må endre livsstilen sin.[/quote'] Hele poenget med GR (og sikkert GL) er jo at man lærer hvordan man kan endre livsstilen. Ikke alle som kan alle triksene av seg selv. I tillegg så hjelper det mange å vitre at "noen" får vite om det hvis man sklir ut, samt at ukentlig veiing kan være en motivasjonsfaktor, i tillegg til å møte likesinnede. Da jeg gikk på GR kurs ble det gang på gang presisert at det ikke var aktuelt å leve som før, om man ønsket å beholde ny vekt. Man lærte også mye om mat man kunne bytte ut med annen mat osv., nettopp med tanke på varige endringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 18. juli 2004 #8 Del Skrevet 18. juli 2004 Nettopp! grete Roede/Larsen hjelper med kostholdsveiledning. Hvordan og hva man skal spise! Dette er ikke superkurer hvor man raser ned i vekt, men går sakte sikkert ned i vekt på en sunn og flott måte :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 18. juli 2004 #9 Del Skrevet 18. juli 2004 Har sett folk som har gått kurs på kurs hos Grete Rohde, men som etterpå har gått rett opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cand alt Skrevet 18. juli 2004 #10 Del Skrevet 18. juli 2004 Har sett folk som har gått kurs på kurs hos Grete Rohde' date=' men som etterpå har gått rett opp igjen.[/quote'] GR er livstilsendring, så hvis noen går opp igjen etter å ha vært på et slik kurs så må man skylde på seg selv. Jeg har gått GR noe av det beste jeg har gjort. Gått ned 15 kilo og er kommet meg dit jeg var før. OG så mye jeg har lært. Spiser mye men fortsetter å gå ned, fordi jeg spiser rett. Det er helt deilig. Skal gå på stabiliseringskurs, men det hadde vært morsomt å sniffe litt på denne konkurrenten. Kan noen gi med navn og nummer. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 18. juli 2004 #11 Del Skrevet 18. juli 2004 OG så mye jeg har lært. Spiser mye men fortsetter å gå ned' date=' fordi jeg spiser rett. Det er helt deilig. Skal gå på stabiliseringskurs, men det hadde vært morsomt å sniffe litt på denne konkurrenten. Kan noen gi med navn og nummer. Takk [/quote'] Men, hva som er rett for én person trenger jo ikke være det for en annen. En del sliter jo med matintoleranse, og kan da selvsagt ikke spise ting andre kan spise o. l. Tror heller det er bedre å snakke med en kostveileder el. l., jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cand alt Skrevet 18. juli 2004 #12 Del Skrevet 18. juli 2004 GR tar høyde for ulike matintoleranser, de har flere menyer og et bredt sortimang. Dette er et godt bygt opp kosthold som også samsvarer mye med ernæringseksperter i norge. Selv har jeg en intoleranse, men det lot seg gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 18. juli 2004 #13 Del Skrevet 18. juli 2004 Så de har altså et vegetarisk alternativ? Det hadde de ikke for en 15 år siden eller så, da jeg kikket på bøkene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cand alt Skrevet 18. juli 2004 #14 Del Skrevet 18. juli 2004 Så de har altså et vegetarisk alternativ? Det hadde de ikke for en 15 år siden eller så' date=' da jeg kikket på bøkene.[/quote'] Nei det vet jeg ikke noe om. Men du kan jo titte litt her selv: http://www.greteroede.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 18. juli 2004 #15 Del Skrevet 18. juli 2004 Kunne ikke se på hjemmesiden om de hadde det. Den så veldig standard ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 18. juli 2004 #16 Del Skrevet 18. juli 2004 Har sett folk som har gått kurs på kurs hos Grete Rohde' date=' men som etterpå har gått rett opp igjen.[/quote'] Fordi de går tilbake til gamle synder etterpå. Det går på viljen, og har lite med kurset som sådann å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 18. juli 2004 #17 Del Skrevet 18. juli 2004 Så de har altså et vegetarisk alternativ? Det hadde de ikke for en 15 år siden eller så' date=' da jeg kikket på bøkene.[/quote'] Hvorvidt de har et vegetarisk alternativ eller ei, er da noe helt annet enn at du "ikke har tro på slike kurs, da det er livsstilsendring som må til". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreamy Skrevet 18. juli 2004 #18 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg har gått Grete Roede kurs en gang. Lærte utrolig mye. Hele poenget er jo at man skal forandre de gamle matvanene og begynne en ny livsstil. Kjempefint å gå sammen med andre med samme problemer som meg. Jeg ble veldig motivert av det og tok av meg mye. Jeg holdt meg på samme vekta i flere år etterpå, men nå trenger jeg nytt kurs tror jeg.. .. For meg er det lettere å ta av meg sammen med andre som vet hvordan det er å slanke seg. Jeg HATER å ta imot råd fra tynne mennesker som tror de er eksperter. De har rett og slett ikke peiling på hvordan JEG har det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreamy Skrevet 18. juli 2004 #19 Del Skrevet 18. juli 2004 Jeg er så enig som det går ann å bli. Jeg snakker av erfaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 18. juli 2004 #20 Del Skrevet 18. juli 2004 Nå var altså ikke det poenget mitt her. Jeg spurte om hvor tilpassede slike kurs egentlig er. Saken er at jeg tror ikke det er et slikt kurs som skal til, men en endring i måten man tenker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg