AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #1 Skrevet 26. september 2014 Hei:-) Vill gjerne ha folks synspunkter før jeg eventuelt tar dette opp med faren til barnet mitt Til nå har jeg sendt med middag til samvær. Da enten ferdigglass eller hjemmelaget mos. Nå er hun blitt så stor att jeg ikke lenger lager store porsjoner mos for å fryse ned kun til henne. Hun får det jeg spiser hver dag her hjemme. Hun er 10 mnd nå. Synes dere det er for mye å forlange att han lager middag? Hun er der på ettermiddagen når det uansett er normalt å ha middag. Liker ikke de ferdigglassene jeg sender med nå. Og å lage mos kun for samvær gidder jeg ikke nå som hun spiser vanlig mat her hjemme. Hvis dere mener det enda er mitt ansvar, når tenker dere att det bør bli hans oppgave? Anonymous poster hash: a9a02...d18
Britt Banditt Skrevet 26. september 2014 #2 Skrevet 26. september 2014 Så lenge hun spiser vanlig middag er det klart det er hans oppgave! 5
kvinneguide Skrevet 26. september 2014 #3 Skrevet 26. september 2014 Så lenge hun spiser vanlig middag er det klart det er hans oppgave Han har vel uansett ansvar for middag under samvær 11
mianova Skrevet 26. september 2014 #4 Skrevet 26. september 2014 Hei:-) Vill gjerne ha folks synspunkter før jeg eventuelt tar dette opp med faren til barnet mitt Til nå har jeg sendt med middag til samvær. Da enten ferdigglass eller hjemmelaget mos. Nå er hun blitt så stor att jeg ikke lenger lager store porsjoner mos for å fryse ned kun til henne. Hun får det jeg spiser hver dag her hjemme. Hun er 10 mnd nå. Synes dere det er for mye å forlange att han lager middag? Hun er der på ettermiddagen når det uansett er normalt å ha middag. Liker ikke de ferdigglassene jeg sender med nå. Og å lage mos kun for samvær gidder jeg ikke nå som hun spiser vanlig mat her hjemme. Hvis dere mener det enda er mitt ansvar, når tenker dere att det bør bli hans oppgave?Anonymous poster hash: a9a02...d18 Den første gangen han hadde samvær med ungen. Har forståelse at du har valgt egenprodusert glass tidligere dersom du ikke liker de butikkjøpte og fryktet at han ville kjøpe de, men nå som ungen spiser "voksenmat" kan han lage middagen selv til barnet. Er vel ikke akkuratt storforlangende å forvente at barnefar forer sitt eget barn. 7
Britt Banditt Skrevet 26. september 2014 #5 Skrevet 26. september 2014 Han har vel uansett ansvar for middag under samvær Ja, det er det uansett. Men om mor og far hadde en avtale på det tidligere så er jo det greit nok. Men du har helt rett, det er han som skal sørge for mat under samvær.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2014 #6 Skrevet 26. september 2014 Han har vel uansett ansvar for middag under samvær Skulle tro det, går ikke an å sy puter på mannfolkene på den her måten. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #7 Skrevet 26. september 2014 Ja, det er det uansett. Men om mor og far hadde en avtale på det tidligere så er jo det greit nok. Men du har helt rett, det er han som skal sørge for mat under samvær. Ja vi hadde avtalt det og jeg syntes det var greit siden jeg som oftest hadde fryseren full. Som noen skrev tidligere så hadde han nok kun kjøpt ferdigglass om han måtte sørge for maten helt selv, noe jeg ikke vill utenom en sjelden gang. Han er litt vanskelig å forholde seg til uten att jeg vill legge ut alt her, derfor har jeg vegret meg noe for å ta det opp. Han vill nok oppfatte meg som vanskelig om jeg krever att han lager mat. De spiser ofte middag veldig sent, men jeg mener att når han har ett lite barn hos seg må han tilpasse seg henne litt. Hun spiser middag rundt 15-16 noe som ikke er unormalt middagstid i mine øyne. Men fint å få bekreftet att jeg ikke er storforlangende som mener att han bør sørge for maten selv TsAnonymous poster hash: a9a02...d18
Britt Banditt Skrevet 26. september 2014 #8 Skrevet 26. september 2014 Ja vi hadde avtalt det og jeg syntes det var greit siden jeg som oftest hadde fryseren full. Som noen skrev tidligere så hadde han nok kun kjøpt ferdigglass om han måtte sørge for maten helt selv, noe jeg ikke vill utenom en sjelden gang. Han er litt vanskelig å forholde seg til uten att jeg vill legge ut alt her, derfor har jeg vegret meg noe for å ta det opp. Han vill nok oppfatte meg som vanskelig om jeg krever att han lager mat. De spiser ofte middag veldig sent, men jeg mener att når han har ett lite barn hos seg må han tilpasse seg henne litt. Hun spiser middag rundt 15-16 noe som ikke er unormalt middagstid i mine øyne. Men fint å få bekreftet att jeg ikke er storforlangende som mener att han bør sørge for maten selv TsAnonymous poster hash: a9a02...d18 Selvfølgelig er det ikke storforlangende! Er barnet hos han er det hans ansvar å gi barnet mat. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #9 Skrevet 26. september 2014 Selvfølgelig er det ikke storforlangende! Er barnet hos han er det hans ansvar å gi barnet mat. Takk for svar. Har nytt møte på familievernkontoret om ikke lenge så tenker jeg tar det opp da. Greit å få litt backup av profesjonelle når jeg vet han kan reagere negativt om jeg tar det opp alene med han. Har ett lite spørsmål til om noen kan svare. Sånn det er nå har han absolutt ingen utstyr til henne. Hun sitter altså på fanget å blir matet. Merker att hun spiser dårligere der da hun er sulten lenge før hun bruker når hun kommer hjem. Hun blir nok ukonsentrert av matingen når hun ikke sitter ordentlig. Har jeg noen rett å kreve att han kjøper en passende stol til henne. Jeg virker kanskje stakkarslig og dum som ikke tar sånt opp med han. Men har bare unngått alt sånt for å ikke skape konflikter. Men hun er så stor nå att ting blir litt vanskelig TsAnonymous poster hash: a9a02...d18
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #10 Skrevet 26. september 2014 Takk for svar. Har nytt møte på familievernkontoret om ikke lenge så tenker jeg tar det opp da. Greit å få litt backup av profesjonelle når jeg vet han kan reagere negativt om jeg tar det opp alene med han. Har ett lite spørsmål til om noen kan svare. Sånn det er nå har han absolutt ingen utstyr til henne. Hun sitter altså på fanget å blir matet. Merker att hun spiser dårligere der da hun er sulten lenge før hun bruker når hun kommer hjem. Hun blir nok ukonsentrert av matingen når hun ikke sitter ordentlig. Har jeg noen rett å kreve att han kjøper en passende stol til henne. Jeg virker kanskje stakkarslig og dum som ikke tar sånt opp med han. Men har bare unngått alt sånt for å ikke skape konflikter. Men hun er så stor nå att ting blir litt vanskelig TsAnonymous poster hash: a9a02...d18 Men kjære meg, er hun ikke barnet hans da? Hvorfor har han ikke utstyr til henne? At hans har en stol til henne er det minste du kan forlange! Makan til farAnonymous poster hash: 52241...f96 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #11 Skrevet 26. september 2014 Men kjære meg, er hun ikke barnet hans da? Hvorfor har han ikke utstyr til henne? At hans har en stol til henne er det minste du kan forlange! Makan til farAnonymous poster hash: 52241...f96 Han bor hos moren for att han ikke klarer å finne ei leilighet han har råd til alene. Og moren mener vell att det tar for mye plass. Ja jeg blir veldig irritert, men å ta opp noe sånt med han er håpløst. Man skulle jo forvente såpass utstyr av faren men når han ikke gjør det på eget initiativ, kan jeg kreve det av han for att han skal ha samvær? TsAnonymous poster hash: a9a02...d18
TrickyCicci Skrevet 26. september 2014 #13 Skrevet 26. september 2014 Du trenger ikke å sende med middag, men om far velger å gi middagsglass til henne istedetfor å lage mat fra bunnen av, kan du egentlig ikke klage (med mindre hun har en spesiell grunn til at hun ikke kan ha middagsglass). At han ikke har stol høres bare snålt ut, er jo mye enklere for den som mater uansett? På ikea får du stol med brett til under 150kr, så det burde han fint ha råd til, og så får den bare ryddes vekk hvis den tar for mye plass. 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #14 Skrevet 26. september 2014 Og dette her lot du sette unge på deg?Anonymous poster hash: 95a90...906 3
Timseh Skrevet 26. september 2014 #15 Skrevet 26. september 2014 Og dette her lot du sette unge på deg?Anonymous poster hash: 95a90...906 Unødvendig kommentar. Det er ikke alltid livet blir slik man har planlagt det. 3
umwar Skrevet 26. september 2014 #16 Skrevet 26. september 2014 La far ta litt ansvar for ungen han har laget! 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #17 Skrevet 26. september 2014 Unødvendig kommentar. Det er ikke alltid livet blir slik man har planlagt det. Må ha vært en OS. Anonymous poster hash: 95a90...906 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #18 Skrevet 27. september 2014 Må ha vært en OS. Anonymous poster hash: 95a90...906 Nei det var det absolutt ikke. Men hele historien har jeg ingen interesse av å legge ut. Fikk de svarene jeg trengte og slike ekle kommentarer kan du egentlig bare holde for deg selvAnonymous poster hash: a9a02...d18 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #19 Skrevet 27. september 2014 Du trenger ikke å sende med middag, men om far velger å gi middagsglass til henne istedetfor å lage mat fra bunnen av, kan du egentlig ikke klage (med mindre hun har en spesiell grunn til at hun ikke kan ha middagsglass). At han ikke har stol høres bare snålt ut, er jo mye enklere for den som mater uansett? På ikea får du stol med brett til under 150kr, så det burde han fint ha råd til, og så får den bare ryddes vekk hvis den tar for mye plass. Klager ikke om han kjøper middagsglass. Men hun spiser dårlig av det(smaker dritt så er ikke så rart når hun er vant til mat med mer smak) så håper jo han kan lage mat til henne. Han har råd til stol men moren hans er såpass spesiell att hun nekter å ha det i hus. Og så lenge han er avhengig av å bo der føler han vell han må forsvare det. Men kommer til å ta dette opp på neste møte og håper vi blir enige om noe TsAnonymous poster hash: a9a02...d18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå