Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg skriver en sms til en viss person, så får jeg ofte noe helt annet til svar, som ikke har noe med innholdet i meldingen å gjøre. F.eks:

Meg 17:15:

Ja, det er vel på tide å ta en tur til hytta igjen snart. Lenge siden vi har vært der nå :)

Kim 17:25:

Akkurat ferdig med å vaske bilen.

Et annet eksempel:

Meg 14:00:

Snakka med Linda igjen, hun kan sende deg pakken din i morgen hvis du ønsker det? Forresten så gikk det velig fint med danseoppvisningen på lørdag.

Katrine 14:05:

Danset Maria også?

???

Er du sånn at du ikke svarer på innholdet i mld? HVORFOR? :)

Anonymous poster hash: 184bd...b69

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sinnsykt irriterende, en venninne gjør det samme. Har funnet ut at når hun gjør det, så spør jeg om det jeg vil ha svar på, på nytt. Hender at jeg fortsatt ikke får svar på det jeg spurte om, men noe helt annet. Da er det bare å spørre på nytt, eller vente...

Anonymous poster hash: fb77e...2f0
Skrevet

Sinnsykt irriterende, en venninne gjør det samme. Har funnet ut at når hun gjør det, så spør jeg om det jeg vil ha svar på, på nytt. Hender at jeg fortsatt ikke får svar på det jeg spurte om, men noe helt annet. Da er det bare å spørre på nytt, eller vente... Anonymous poster hash: fb77e...2f0

Lurer på hvorfor noen er sånn? Irriterende er det, ja...

Ts

Anonymous poster hash: 184bd...b69

Skrevet (endret)

Ikke skriv "Ja, det er vel på tide å ta en tur til hytta igjen snart. Lenge siden vi har vært der nå"

Skriv: "Lenge siden vi har vært på hytta nå, skal vi stikke dit i helgen?"

Altså formulér det som et spørsmål

Ikke skriv "Snakka med Linda igjen, hun kan sende deg pakken din i morgen hvis du ønsker det? Forresten så gikk det velig fint med danseoppvisningen på lørdag."

Skriv: "Snakka med Linda igjen, ønsker du at hun skal sende deg pakken i morgen? Forresten så gikk det velig fint med danseoppvisningen på lørdag."

Igjen; formulér det som et spørsmål, og fjern det med danseoppvisningen så hun ikke svarer på det i stedet for. Det kan du heller nevne når du har fått svar på det du lurer på :) Jeg har merket det tidligere at skal man ha svar på noe, så må du ikke skrive NOE som helst annet, pga at mange glemmer setning 1 når de leser setning 2.

Endret av Jade
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...