AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #1 Skrevet 26. september 2014 Jeg hadde 1 måneds oppsigelse, jeg flyttet ut før den 1. og leverte nøkler, vasket ut, osv. Noen nye flyttet inn rett etterpå. Kan utleieren kreve husleie av meg i oppsigelsesmåneden når det har flyttet inn noen nye som også betaler leie?! Kan han få dobbelt leie rett og slett? Jeg trodde fordelen med å få inn noen nye i oppsigelsestiden var at husleien ble kortet ned for den som var flyttet ut.. Jeg kunne ikke finne noe i husleieloven om dette. Noen som vet eller vært borti lignende? Anonymous poster hash: 6d0c0...16b
Gjest constance90 Skrevet 26. september 2014 #2 Skrevet 26. september 2014 Jeg trodde og at du kun betalte til noen andre overtok. Betaler du på forskudd eller etterskudd?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #3 Skrevet 26. september 2014 Jeg tviler på om du har noen rettigheter her. Om du ville kunne du ha valgt å tviholde på nøklene til den 1. Det var du som frivillig flyttet ut for tidlig og leverte nøkler. Etter det gjør nok utleier hva han vil. For alt du vet kan han ha latt den nye leieboeren flytte inn og bo gratis der frem til leieforholdet egentlig starter den 1. fordi det likevel står tomt. Anonymous poster hash: b1797...3c4 3
umwar Skrevet 26. september 2014 #4 Skrevet 26. september 2014 Dobbel leie er IKKE lov! Absolutt ikke. En kan ikke ta betalt for samme husrom to ganger i samme periode. 5
umwar Skrevet 26. september 2014 #5 Skrevet 26. september 2014 Dette er enkelt å søke seg frem til dersom du leser gjennom noen rettspapirer. Noen konkret lov/paragraf finnes ikke på "dobbelt leie" problemet. Men du disponerer husrommet så lenge du betaler. Ingen andre. Legger ved en diskusjon jeg fant. Les innlegg nr 12. http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1197277 2
Rotemor Skrevet 26. september 2014 #6 Skrevet 26. september 2014 Talbot har helt rett ! Her skal ikke TS måtte betale!
Gjest Coolaid Skrevet 26. september 2014 #7 Skrevet 26. september 2014 (endret) Jepp mener det ikke er lovlig. Spør forbrukerkontoret. Endret 26. september 2014 av Coolaid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå