Gå til innhold

Dere som har barn som er litt sjenerte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har akkurat begynt på skolen. Hun er veldig sjenert av seg, men når hun blir kjent så er hun helt annerledes.

Hun er en person som ikle tørr å snakke høyt i klassen. Hvordan kan jeg hjelpe henne til at hun tør å snakke i klassen, rekke opp hånda etc.

Anonymous poster hash: 11b84...127

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.

Vår sønn er også veldig sjenert og stille av seg. Han er en som observere først også kommer han frem når han selv synst det er trygt.

Han starte nå i første klasse sammen med helt nye ukjente venner. Han gikk da i en BHG i en annen kommune.

Det vi gjorde var at vi informerte de som jobber på SFO og læreren hans. Det ble fulgt opp, fra begge kanter. Nå har han venner som han føler seg trygg med, og det gikk i hans eget tempo.

Skrevet

Barnet mitt har akkurat begynt på skolen. Hun er veldig sjenert av seg, men når hun blir kjent så er hun helt annerledes.

Hun er en person som ikle tørr å snakke høyt i klassen. Hvordan kan jeg hjelpe henne til at hun tør å snakke i klassen, rekke opp hånda etc.

Anonymous poster hash: 11b84...127

Ikke prøv å forandre henne, det er lov å være sjenert.

Anonymous poster hash: 938cf...6bb

Skrevet

Vi har ikke gjort så veldig mye, har bare tatt ting i hennes tempo. Skolen visste at hun er beskjeden/sjenert ifm overføringssamtaler med barnehagen, så de har tatt hensyn til det og hun har fått svare på spørsmål i klassen når hun selv har nikket samtykkende og gitt tegn på at hun tør/vil svare.

Hun har blitt mye tøffere på det første året på skolen(går nå i andre), hun tør å svare i klassen, ta kontakt i friminuttene med andre barn, være med noen hjem... Det har egentlig bare skjedd naturlig, fordi hun får ta ting i sitt tempo. Noen har godt av å bli pushet litt, mens andre må absolutt ikke få det lille dyttet, da blir det bare verre. Man må se an barnet sitt, og ha en god dialog med skolen og den barnehagen barnet har gått i(for å vite hvordan de oppfører seg på førskolegruppa mtp sjenansen og det å skulle "prestere" og svare på spørsmål i en gruppe)

Lykke til, det bruker heldigvis å løsne for de fleste ila det første året. Man er jo som man er, noen vil alltid være sjenert, men det går fint an å fungere greit på skolen likevel :)

Anonymous poster hash: 5edac...5e7

Skrevet

Ikke prøv å forandre henne, det er lov å være sjenert. Anonymous poster hash: 938cf...6bb

Men realiteten er at man får dårlige muntlig karakterer når man ikke snakker i plenum dessverre. Det fikk jeg, i alle fag.

Anonymous poster hash: d6748...e18

Skrevet

Men realiteten er at man får dårlige muntlig karakterer når man ikke snakker i plenum dessverre. Det fikk jeg, i alle fag.

Anonymous poster hash: d6748...e18

Nå har du kommet mange år fram i tid. Dette er snakk om en førsteklasssing.

Anonymous poster hash: d8b6a...d7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...