Gå til innhold

Lage sushi uten tang?

Gjest avocadoen

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Er det nori det heter?

Uansett så har jeg laget sushi hjemme før, men den tangen lukter og smaker så vondt når jeg gjør det hjemme (vet ikke om det er tangen eller min sin feil) så lurer på om det er mulig å lage type maki uten tang?

Jeg forstår ikke hva jeg gjør galt, for på restaurant lukter og smaker tangen ingenting.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan hende tangen du har kjøpt er litt gammel. Du kan prøve å riste den i en stekepanne eller ovnen for å friske på den. Det må gjøres forsiktig, for arkene blir lett brent.

Du kan også servere sashimi med ris ved siden av, eller chirashi hvor du tar risen i en bolle og blander inn de andre ingrediensene, og droppe nori helt.

Maki kan rulles inn i andre ting også, som papirtynne agurkskiver.

Anonymous poster hash: 43e18...36c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Det kan hende tangen du har kjøpt er litt gammel. Du kan prøve å riste den i en stekepanne eller ovnen for å friske på den. Det må gjøres forsiktig, for arkene blir lett brent. Du kan også servere sashimi med ris ved siden av, eller chirashi hvor du tar risen i en bolle og blander inn de andre ingrediensene, og droppe nori helt. Maki kan rulles inn i andre ting også, som papirtynne agurkskiver. Anonymous poster hash: 43e18...36c

Takk for veldig fint svar :) skal prøve å putte den i ovnen litt :) Nå har jeg kjøpt på matbutikk i stedet for på asiamarkedet så satser på at den okke er så gammel denne gang :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så noen veldig artige som var laget med agurk i stedet for nori! Det kunne jo vært noe å prøve :)

Eventuelt bruke rispapir i stedet :) det smaker fint lite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...