Gjest avocadoen Skrevet 26. september 2014 #1 Del Skrevet 26. september 2014 Er det nori det heter? Uansett så har jeg laget sushi hjemme før, men den tangen lukter og smaker så vondt når jeg gjør det hjemme (vet ikke om det er tangen eller min sin feil) så lurer på om det er mulig å lage type maki uten tang? Jeg forstår ikke hva jeg gjør galt, for på restaurant lukter og smaker tangen ingenting. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #2 Del Skrevet 26. september 2014 Det kan hende tangen du har kjøpt er litt gammel. Du kan prøve å riste den i en stekepanne eller ovnen for å friske på den. Det må gjøres forsiktig, for arkene blir lett brent. Du kan også servere sashimi med ris ved siden av, eller chirashi hvor du tar risen i en bolle og blander inn de andre ingrediensene, og droppe nori helt. Maki kan rulles inn i andre ting også, som papirtynne agurkskiver. Anonymous poster hash: 43e18...36c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 26. september 2014 #3 Del Skrevet 26. september 2014 Det kan hende tangen du har kjøpt er litt gammel. Du kan prøve å riste den i en stekepanne eller ovnen for å friske på den. Det må gjøres forsiktig, for arkene blir lett brent. Du kan også servere sashimi med ris ved siden av, eller chirashi hvor du tar risen i en bolle og blander inn de andre ingrediensene, og droppe nori helt. Maki kan rulles inn i andre ting også, som papirtynne agurkskiver. Anonymous poster hash: 43e18...36c Takk for veldig fint svar skal prøve å putte den i ovnen litt Nå har jeg kjøpt på matbutikk i stedet for på asiamarkedet så satser på at den okke er så gammel denne gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkløver Skrevet 26. september 2014 #4 Del Skrevet 26. september 2014 jeg så noen veldig artige som var laget med agurk i stedet for nori! Det kunne jo vært noe å prøve Eventuelt bruke rispapir i stedet det smaker fint lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå