Gå til innhold

Skal spare til lengre hår, tror dere dette hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 20 år, og siden jeg var 14 har jeg rettet håret så og di daglig. Har naturlig krøller. Ikke klipt meg så veldig ofte, men stusset det for en liten stund tilbake. Det er veldig slitt, og splittene deler seg.. Blir fort flokete fort, og ser generelt ikke pent ut :( Merker også at håret er blitt kortere, selv om jeg ikke har klippet meg.

Har ikke vært særlig flink til å ta vare på håret mitt, brukt billigshampoer fra matbutikken, og slurva med varmebeskyttende.

Så nå har jeg fått nok, og skal ta vare på håret mitt!

Har bestilt redken extreme serien (shampo, balsam, hårkur (Strength Builder Plus) og anti snap leave in treat ment) har også bestilt en varmebeskyttende spray fra Keratese (Discipline Spray Fluidissime). Bestilte fra blush, da de hadde 40 % på alle hårpleieprodukter, håper bare det er ekte vare! :(

Har også gått til innkjøp av hårbørste av naturhår, og hårstrikker som ikke skal skade håret.

Begynte å ta ølgjær i går. Skal også ta en tablett b-vitamin og en-to med nattlys olje. :) Skal gjøre mitt beste for å spise så sunt som mulig, og prøve å drikke mye vann. Skal også prøve å rette/føne håret minst mulig, men da er jeg avhengig av hestehale og hårbånd. Kommer nok til å rette det før spesielle anledninger/ en gang i uka (håret er så kort forann at jeg må bruke hårbånd med mindre jeg retter det. Denne typen her: http://images.bubbleroom.se/data/product/600w/babyliss-babyliss-791608-h%C3%A5rband-sport-4st-95822-e9aaa.jpg

Er redd hårbåndene skader håret, men vil nok tro det er mindre skade enn å rette det.. er de to alternativene jeg har. :)

Tror dere dette kommer til å fungere? For å få lengre og sterkere hår? :) Hvor fort tror dere resultatene vil komme? Er det noen andre ting jeg kan gjøre, som jeg har glemt? :) Noen som har erfaring med disse hårproduktene, blush.no, ølgjær, b-vitaminer, nattlysolje, unngå varme osv? :)

Hadde satt stor pris på svar!

Anonymous poster hash: 39ca9...9a7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er 20 år, og siden jeg var 14 har jeg rettet håret så og di daglig. Har naturlig krøller. Ikke klipt meg så veldig ofte, men stusset det for en liten stund tilbake. Det er veldig slitt, og splittene deler seg.. Blir fort flokete fort, og ser generelt ikke pent ut :( Merker også at håret er blitt kortere, selv om jeg ikke har klippet meg.

Har ikke vært særlig flink til å ta vare på håret mitt, brukt billigshampoer fra matbutikken, og slurva med varmebeskyttende.

Så nå har jeg fått nok, og skal ta vare på håret mitt!

Har bestilt redken extreme serien (shampo, balsam, hårkur (Strength Builder Plus) og anti snap leave in treat ment) har også bestilt en varmebeskyttende spray fra Keratese (Discipline Spray Fluidissime). Bestilte fra blush, da de hadde 40 % på alle hårpleieprodukter, håper bare det er ekte vare! :(

Har også gått til innkjøp av hårbørste av naturhår, og hårstrikker som ikke skal skade håret.

Begynte å ta ølgjær i går. Skal også ta en tablett b-vitamin og en-to med nattlys olje. :) Skal gjøre mitt beste for å spise så sunt som mulig, og prøve å drikke mye vann. Skal også prøve å rette/føne håret minst mulig, men da er jeg avhengig av hestehale og hårbånd. Kommer nok til å rette det før spesielle anledninger/ en gang i uka (håret er så kort forann at jeg må bruke hårbånd med mindre jeg retter det. Denne typen her: http://images.bubbleroom.se/data/product/600w/babyliss-babyliss-791608-h%C3%A5rband-sport-4st-95822-e9aaa.jpg

Er redd hårbåndene skader håret, men vil nok tro det er mindre skade enn å rette det.. er de to alternativene jeg har. :)

Tror dere dette kommer til å fungere? For å få lengre og sterkere hår? :) Hvor fort tror dere resultatene vil komme? Er det noen andre ting jeg kan gjøre, som jeg har glemt? :) Noen som har erfaring med disse hårproduktene, blush.no, ølgjær, b-vitaminer, nattlysolje, unngå varme osv? :)

Hadde satt stor pris på svar!

Etter vask av håret:

Bruk en god balsam, da det beskytter håret mot slitasje.

Å gni håret med håndduken skader faktisk håret. Klem lett ut vannet fra håret og bruk en håndduk deretter til å trekke til seg vann fra håret ved å klemme den inntil hodet/ rundt håret. La håret lufttørke.

Jeg følger disse rådene, har ikke klippet håret på ca 1 år, føhner aldri håret, og har ikke slitte hårtupper/ flisete hår.

Jeg tror det hadde vært lurt om du hadde fått stusset vekk det håret som er flisete, da det ellers vil fortsette å flise seg lengre oppover

Anonymous poster hash: 19ccc...3ef

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Kam ut håret mens balsamen er i håret, da får du kammet ut flokene uten å slite unødvendig på håret.

Jeg synes at naturlig krøller er flott, og tenker at det er lurt om du unngår unødvendig belastning/ slitasje på håret.

Skrevet

Noen bruker olivenolje eller annen matolje som hårkur en gang i blandt. Den kan godt sitte i håret over natten eller lengre

Skrevet

Hei,
Jeg tror det hjelper særlig dersom du tar en runde og klipper bort alt det slitte.
Selv har jeg krøller (men jeg elsker de og har så g si aldri rettet de bort), men da jeg byttet shampoo fra matbutikken til en dyrere i salongen merket jeg forskjell med engang. Håret er mye sunnere, og krøllene mer definerte. (flere spør om jeg faktisk har tid til å krølle det hver morgen, for det ser ut som det er gjort med krølltang). Det tok bare en uke før forskjellen var tydelig.

Anonymous poster hash: 09287...dee
Skrevet

Hår er dødt og hår som allerede er skadet/ødelagt kan ikke repareres. Det kan kamufleres av produkter slik at det ser bedre ut, men kvaliteten på håret vil ikke endres.

Anonymous poster hash: e6c06...cb1
  • Liker 4
Skrevet

Å kjøpe dyre "proff-produkter" hjelper deg lite. Mest sannsynlig er det varmebehandlingen og sånt som har tatt knekken på håret ditt. Krøllet hår er som regel skjørt og blir fort tørt og slitt, så sørg for å klippe av alt det slitte og gi håret nok fukt. Du kan gjerne lage din enen fukt-kur. Olje og eggeplomme fungerer fint.

Vask håret så sjelden du kan. Hver 3. dag/2 ganger i uka bør holde. La håret lufttørke om du kan, sett det opp med myke strikker (uten metall på og ikke for stramt).

Anonymous poster hash: c0379...721
Skrevet (endret)

Det viktigste du gjør er å ikke utsette håret for varmebehandling. Vask håret maks hver andre dag, helt hver tredje/fjerde dag. Ikke vask håret i for varmt vann, skru ned temperaturen når du dusjer. Vask håret om ettermiddagen/kvelden slik at det får lufttørke. Ta håret i strikk når du dusjer om morgenen.

Ikke bruk rettetang i det hele tatt. Det sliter mye på håret. Du bør heller ikke farge eller bleke håret.

Jeg har god erfaring med å ikke utsette håret for varmebehandling, og jeg bruker sjelden hårprodukter som hårspray o.l. Billigsjampo fungerer fint, det er varmen og hårprodukter som ødelegger håret.

Dersom du skal bruke strikk, bør du variere hvor du har strikken (hestehale, flette, halv flette osv.) slik at slitasjen fra strikken ikke blir sentrert et fast sted.

Endret av Grønt blad
Skrevet

Naturbørste hjalp mitt hår veldig!

Jeg gikk også til innkjøp av Arganolje til hår, som jeg bruker rikelig av i tuppene. Føler det beskytter håret, og det ser også mye finere ut da de slitte tuppene ikke er like synlige. Kjøpte min olje fra Groupon, da de ha noen kjempegode tilbud på dette av og til.

Anonymous poster hash: c8575...59d
Skrevet

Tusen takk for svar! :) Skal teste ut tipsene deres! Spesielt det med håndkle var lurt, og variere på strikken! :)

Noen som har erfaring med ølgjæren? :) Er det bare oppspinn? Leser mye på nettet om extreme serien som skal være veldig bra, men også om ølgjær! Men ser mye av det er flere år gammelt.. :)

Skrevet

Hvis du skal bruke Redken Extreme shampoo og balsam, ville jeg ikke gått for Extreme kur i tillegg. Jeg ville heller gått for en kur som tilfører mye fuktighet, da håret vil bli ganske tørt etterhvert hvis du kun velger å bruke Extreme produkter.

Jeg er i utgangspunktet fornøyd med Redken, og trodde det var det beste, men det var helt til jeg valgte å prøve Maroccon Oil. Har alltid trodd at det er oppskrytte produkter, men etter bare fire (!!) ukers bruk av shampoo og balsam fra denne serien, kan jeg allerede se endringer. Håret mitt ser faktisk allerede nå friskere ut, i tillegg til at det floker seg mye mindre enn det har gjort tidligere. Kan med hånden på hjertet si at dette er produkter som faktisk virker.

Skrevet

Tusen takk for svar! :) Skal teste ut tipsene deres! Spesielt det med håndkle var lurt, og variere på strikken! :)

Noen som har erfaring med ølgjæren? :) Er det bare oppspinn? Leser mye på nettet om extreme serien som skal være veldig bra, men også om ølgjær! Men ser mye av det er flere år gammelt.. :)

Jeg har brukt ølgjær flere ganger! Gjør underverk for hud og hår! For meg fungerer det, men jeg tror det er veldig individuelt. Er ikke så dyrt da, så verdt et forsøk :)

• Liker 1
Skrevet

B-vitamin får du nok av i kostholdet ditt, og det er ingen bevis på at dette har noen effekt på hverken hud, hår eller negler.

Viktigste er å ta de slitte tuppene. Gjør du ikke dette er sjansen liten for å få langt hår, da disse "spiser" seg oppover og brekker håret ditt.

Sørg for at du bruker shampo og balsam som har rikelig med proteiner i seg.

Ellers vet jeg at Nisim har shampo og balsam som heter Fast som egentlig var ment for kreftpasienter. Google det så kan du lese mer om det, mener vertfall at det skal få håret til å vokse x-antall ganger raskere enn ved normal shampo/balsam.

Skrevet

Jeg har brukt ølgjær flere ganger! Gjør underverk for hud og hår! For meg fungerer det, men jeg tror det er veldig individuelt. Er ikke så dyrt da, så verdt et forsøk :)

Vokser faktisk håret fortere av det? Føler at håret mitt kun vokser til en maks lenge (omtrent til puppene), også blir det bare aldri lenger. Kanskje jeg skal gå til innkjøp av ølgjær for å se om det funker.

Skrevet

Vokser faktisk håret fortere av det? Føler at håret mitt kun vokser til en maks lenge (omtrent til puppene), også blir det bare aldri lenger. Kanskje jeg skal gå til innkjøp av ølgjær for å se om det funker.

Det er ikke alles hår som vokser sykt langt. Mange har begrensninger. Jeg tror jeg og har det, men føler ølgjær hjalp meg godt igang. Det var stuck på skuldrene i 2-3 år. Frustrerende! Taper ikke noe på å prøve. Er jo bare masse vitaminer :) funker på negler og hud, god bonus
  • Liker 1
Skrevet

Har nøyaktig samme "historie" som deg når det kommer til hår (med bleiking i tillegg), og for meg funka det veldig bra å ha denne håroljen i lengdene etter hårvask, når det nesten er ferdigtørket :jepp:

Skrevet

Det er ikke alles hår som vokser sykt langt. Mange har begrensninger. Jeg tror jeg og har det, men føler ølgjær hjalp meg godt igang. Det var stuck på skuldrene i 2-3 år. Frustrerende! Taper ikke noe på å prøve. Er jo bare masse vitaminer :) funker på negler og hud, god bonus

Da skal jeg gå til innkjøp allerede i dag :danse:

Skrevet

Hvis du farger/bleker håret, slutt med det. Bruk kokosolje i håret natta før du vasker det. Drit i å "drikke mye vann", det er ikke godt for noe. Skader kanskje ikke, men det hjelper ikke heller. Butikksjampo og balsam er nødvendigvis ikke så ille, og har nok ikke hatt så mye å si for hvor slitt håret ditt er. Prøv å rette håret enda mindre enn en gang i uka, du må heller lære deg å leve med håret du har.

Jeg liker både b-vitamintilskudd og blush, har god erfaring med begge, selv om det ikke er bevist at tilskudd har noen effekt.

Skrevet

Hvis du ikke har super skadet hår så ville jeg anbefalt å bruke Redken Real Control i sted da den tilfører både proteiner og fuktighet til håret. Med Fast shampoo og balsam så må du faktisk vaske håret hver dag og for min del merket jeg ingen forskjell ( 3 mnd bruk) men dette var bare kun min erfaring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...