Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare høre litt her hva dere mener....

Min søster er etablert på nytt med mann og barn og har et barn med en tidligere samboer. Dette barnet er nå blitt 7 år.

Da våre foreldre og hennes eks foreldre bor på samme sted, som forøvrig er et lite sted 100 mil fra der hun bor nå, treffes de av og til. Dvs de drar på besøk til hverandre og gir hverandre små vennetjenester som f.eks ved eller bær o.l.

I går hadde våre foreldre vært på besøk hos hennes eks-svigers og hentet ved. Samtidig hadde de fått med seg sønnen til min søster som er på besøk der hos faren sin, som er dratt på sommerferie til sine foreldre.

Min søster hadde blitt kjempesint da hun snakket med våre foreldre og de hadde fortalt dette.

Årsaken er at hun ikke ønsker at de har noe kontakt med hennes eks-svigers.

Dette synes jeg er helt feil sett i fra barnets synspunkt.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun burde sette barnet sitt foran sine egne følelser....

Selv om jeg har en sønn fra tidligere forhold kan ikke jeg nekte mine foreldre å ha kontakt med hans foreldre om de ønsker. de er voksne oppegående mennesker med sitt eget liv og sine egne valg.

For barnets skyld synes jeg det er bra at de har kontakt.

Skrevet

Er for så vidt enig i at barnet bør få ha kontakt med sine besteforeldre.

Men det kan ligge en grunn bak hennes standpunkt, som vi ikke vet om.

Derfor syns jeg barnets mor må få lov til å stå for hva som er best for dette barnet.

Så lenge det er en beslutning tatt av henne med barnet i tankene også, selvfølgelig...og ikke en egoistist en.

Gjest agurk
Skrevet

Hun kan da ikke bestemme hvem voksne mennesker skal omgåes med!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det jeg tenker på er at det må være viktig for barnet at besteforeldrene har et godt forhold. Særlig fordi de bor så langt unna moren og på den måten kan være en fin trygghet. Jeg tenker også på at barnet kan komme til å bebreide moren for dette når han blir eldre.

Grunnen til at hun ikke vil at de skal ha kontakt tror jeg er sammensatt. Men det viktigste er nok at hun ikke ønsker at det skal være så nære knyttinger mellom familiene. Hun har gitt beskjed til faren til barnet at hun ikke vil at han skal komme på besøk til våre foreldre. Særlig ikke hvis hun er der på ferie med den nye familien sin. Jeg tror hun ikke liker at det kan oppstå "konfliksituasjoner". Dvs når faren til barnet skulle levere han tilbake etter sommerferien hadde han blitt så lei seg og begynt å gråte. Dette likte søsteren min dårlig som var på ferie med sin familie der da.

Gjest agurk
Skrevet

Bli voksen er vel det beste rådet tror jeg! Er det rart mange familier sliter med å sammarbeide etter ett samlivsbrudd???

Gjest Madam Felle
Skrevet
Hun kan da ikke bestemme hvem voksne mennesker skal omgåes med!

Enig i dette. :wink:

Skrevet

Samboeren min var sammen med ei dame i maaaaange år før det ble slutt. De har ingen unger sammen, men likevel...

Mine svigerforeldre har kontakt med hans eks-svigerforeldre...de har tross alt etablert et vennskap over mange år...jeg synes det er helt feil om voksne mennesker ikke skal få bestemme sine venner selv...Et brudd er ille nok som det er om man ikke skal "straffe" foreldrene i samme slengen....

Skrevet

Det har vel heller ikke vært forholdet mellom besteforeldrene, men det at barnet hennes ble med sin eks sine foreldre hjem som var problemet.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ble litt komplisert dette :-?

Barnet og faren er på ferie hos sine foreldre og besteforeldre. Og siden våre foreldre var på besøk der fikk de ta med seg barnet for 1 dag for så å kjøre han hjem igjen.

Både det og at foreldrene på begge sider har kontakt liker ikke min søster. Samt at hun ikke liker at faren til barnet kommer på besøk/hente/levere barnet hos våre foreldre.

Skrevet
Ble litt komplisert dette :-?

Barnet og faren er på ferie hos sine foreldre og besteforeldre. Og siden våre foreldre var på besøk der fikk de ta med seg barnet for 1 dag for så å kjøre han hjem igjen.

Både det og at foreldrene på begge sider har kontakt liker ikke min søster. Samt at hun ikke liker at faren til barnet kommer på besøk/hente/levere barnet hos våre foreldre.

Vel, da misforsto jeg. Og er enig med deg i at dette er noe hun ikke har rett til å hlage oppstyr rundt.

At de voksne har kontakt, ken ikke hun gjøre noe med.

At han bringer og henter hos deres foreldre kan hun kun forhindre om hun selv henter/leverer, ikke forlange at han skal danse etter hennes pipe. (selv om det er lov å ta hensyn andre vei om hun virkelig syns det er plagsomt)

Gjest Anonymous
Skrevet

Så hærlig for deres felles barnebarn. Din søster kan ikke bestemme over voksne mennesker hvem de skal omgås. Det er da ikke de som er skilt.

De vil møtes i mange anledninger fremover pga barnet. Ikke mange som har det slik og din søster burde være takknemlig.

Skrevet

Min eks og min sønn har mere kontakt med mine foreldre enn meg. Ser ikke noe galt i det ettersom de er naboer, og jeg bor tyve mil unna.

Jeg er likevel ikke særlig begeistret for å treffe han i familiesammenkomster hos mine foreldre, men det skjønner han og holder seg unna da, eller drar hjem tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...