AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 http://www.vg.no/sport/fotball/kvinnefotball/usas-stjernekeeper-om-nakenbildene-trist-og-uheldig/a/23303783/ Hvis alle disse kjendisene er så rystet og lei seg over nakenbilder som er spredt på nettet (mange nyhetsoppslag tidligere i sommer), forklar meg da hvorfor de legger ut nakenbilder av seg selv på internett? Jeg er "bare" et vanlig menneske, altså hverken kjendis eller idrettsstjerne. Og har ikke behov for å legge ut nakenbilder av meg selv slik at andre kan se dem. Selv om kroppen min er ganske ok. Hehe. Hva er det med disse kjendisene og nakenbilder? Hvorfor har folk (kjendiser og andre) et så stort behov for å ta nakenbilder av seg selv - og deretter legge bildene et sted der det er enkelt for andre å se? Og så blir de dritsur/deppa når bildene blir hacket. Jeg skjønner det ikke. Altså: Vil du ikke at andre skal se deg naken, er det bare å droppe å ta nakenbilder og legge dem ut på nettet. Enkelt. Anonymous poster hash: 91e69...e76 1
ekkoet Skrevet 26. september 2014 #2 Skrevet 26. september 2014 (endret) Det er vel et 2-delt. spørsmål synes jeg. Det ene er hvorfor de tar bildene, det andre er hvorfor de blir tilgjengelige. Den første biten kan jeg ikke si så mye om, men det er klart, de er flotte folk, de ser sikkert flotte ut naken og de er typen som trives i rampelyset. At de tar bilder av seg selv naken er kanskje ikke da sjokkerende, selv om det sikkert er forskjellig fra person til person.(Men det er det vel for menigmann og) Når det gjelder hvordan de blir spredd tror jeg ikke de "har lagt dem uit på internett" selv. Jeg tror rett og slett de ikke har forståelse for hvor attraktive de er som mål, kombinert med hva faktsik noen mennesker kan få til. Feks. alle disse som fikk bildene sine stjålet fra icloud tenkte nok i første omgang sikker ikke over at "tar jeg dette bildet med iphonen havner det på nett" (da snakker jeg nett som icloud, ikke nett som vg.no). Videre har de full tiltro til alt feks. apple leverer er trygt. De ser rett og slett ikke det at disse bildene er ikke helt og holdent under sin kontroll lengre. Den andre feilen er jo at de deler bildene med partner eller lignende som i sin tur er uforsiktig eller ikke til å stole på, evt har en utro tjener. Jeg vil tro det er en blanding av naivitet og manglende teknisk innsikt som har satt dem i denne posisjonen.. Så - de har satt seg tilgjengelig for situasjonen selv, men de er fremdeles offeret, det er noen andre som har anstrengt seg for å få spredd disse bildene, det er ikke kjendisene selv som har lagt de ut på nett. Endret 26. september 2014 av ekkoet 2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #4 Skrevet 26. september 2014 De gjør det vel for å opprettholde karrieren sin. Synd man må være naken i dag for å bli `kjent` Anonymous poster hash: 95018...559
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #5 Skrevet 26. september 2014 Penger? Flere sier at bildene er blitt stjålet og blitt lagt ut på nettet. Så er det liksom noen som har brutt seg i huset og stjele kameraet? Yeah right! Anonymous poster hash: 1fded...dc0
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #6 Skrevet 26. september 2014 Litt skrivefeil. Beklager det. Anonymous poster hash: 1fded...dc0
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #7 Skrevet 28. september 2014 Ingen kan være så naive i 2014, det nekter jeg å tro. Alle vet at det er lett å hacke seg inn på en pc, og er du da kjent så stiger interessen. Hvorfor da ha nakenbilder liggende på pcn som er koblet til internett? Hvorfor ta nakenbilder i det hele tatt og stole på at ingen "kommer over dem"? De vet nok utmerket godt hva de gjør, noe av det første de får er vel en media-rådgiver... Og det har aldri vært mer pop å kle av seg for fame. Trist. Anonymous poster hash: 14f1c...de7
MarianneE Skrevet 28. september 2014 #8 Skrevet 28. september 2014 Det er jo kun for oppmerksomheten, det skjønner vi alle.
Anbefalte innlegg