Gå til innhold

Må jeg betale for tapt time hos hudpleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle hatt en hudpleietime i dag. I går fikk jeg mld. fra klinikken om at timen min måtte flyttes, og om jeg ikke kunne ringe på igjen. Jeg var på jobb til sent på kveld i går og tenkte å ringe i dag. Jeg planla derfor andre ting i dag. Jeg fikk da en litt sint telefon kl. 12 der dama sa at hun hadde ventet på meg. Hun sa også at jeg måtte betale for timen siden jeg ikke kom, men hun kunne gjøre et unntak hvis jeg sa en ny dato nå. Jeg sa at jeg ville sjekke timeplanen min og heller ringe henne opp igjen, men da sa hun at jeg måtte si en dato der og da. Jeg jobber turnus, så det er ikke noe mønster i hva jeg jobber. Jeg tok derfor en sjanse og sa tirsdag. Etterpå når jeg fikk sjekket timeplanen min ser jeg at jeg skal jobbe på tirsdag. Har egentlig ikke så lyst å ringe tilbake å si at jeg må bytte fordi dama var så potte sur i telefonen og jeg er litt konfliktsky :( kan de behandle meg slik? Jeg er da for pokker en kunde i en servicebransje

Anonymous poster hash: 554e0...5b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og hva har dette på "samliv og relasjoner" å gjøre?

Og ja, de kan behandle deg slik. At du er konfliktsky, er ditt problem. Ikke hudpleiesalongens,

Anonymous poster hash: b90dc...310
  • Liker 3
Skrevet

Du fikk melding om at timen måtte flyttes også kjeft dagen etter fordi du ikke kom? Da får du vise henne meldingen og forklare at du jobber turnus.

Sånn behandler man ikke kunder, hun burde virkelig unnskylde oppførselen sin.

• Liker 5
Skrevet

Hva sto det konkret på meldingen? Den delen med "om jeg ikke kunne ringe på igjen" er litt uklar.

Skrevet

Konkret på meldingen står det: "Vi må dessverre flytte timen din i morgen. Kan du ta kontakt på dette nr?" Jeg hadde tenkt å ringe den dagen, men hadde ikke kommet så langt enda... TS

Skrevet

Klart du ikke skulle betale for en time som DE hadde avlyst. Og så frekk da! Jeg hadde avlyst, og bestilt ny time et annet sted. Husk bare å avbestille 24 timer før (er vel det som er vanlig avbestillingsfrist?). Husk at du har skriftlig bevis for at det var DE som avlyste timen du ikke møtte opp til.

• Liker 3
Skrevet

Altså, hvordan kunne hun da ha ventet på deg klokken tolv, når ikke det var en beskjed om klokkeslett engang?

Jeg ville bare avbestilt hele greia, og funnet meg en annen hudsalong!

Skrevet

Klart du ikke skulle betale for en time som DE hadde avlyst. Og så frekk da! Jeg hadde avlyst, og bestilt ny time et annet sted. Husk bare å avbestille 24 timer før (er vel det som er vanlig avbestillingsfrist?). Husk at du har skriftlig bevis for at det var DE som avlyste timen du ikke møtte opp til.

Enig

Og TS: Du burde øve deg på å være mer selvhevdende. Det finnes også kurs for dette.

Anonymous poster hash: 7a5d0...34d

Gjest krokodillen
Skrevet

Altså, hvordan kunne hun da ha ventet på deg klokken tolv, når ikke det var en beskjed om klokkeslett engang?

Jeg ville bare avbestilt hele greia, og funnet meg en annen hudsalong!

Lurer jeg og på. Hvordan kunne de vente deg kl 12 ts om de ikke har sagt noe?

Enten lar du være å fortelle om en vesentlig detalj her eller så er ikke hu hudpleierdama helt i vater

Skrevet

Avbestill og finn deg en salong der de er litt mer kundevenlige.

Anonymous poster hash: 19cf4...adb

• Liker 1
Skrevet

Lurer jeg og på. Hvordan kunne de vente deg kl 12 ts om de ikke har sagt noe?

Enten lar du være å fortelle om en vesentlig detalj her eller så er ikke hu hudpleierdama helt i vater

Hvis jeg har forstått TS riktig, så hadde hun opprinnelig en time kl 12, som ble avlyst, og som da TS selvsagt ikke møtte opp til. Jeg går ut i fra at det er denne timen de vil ha betalt for. Ikke den nye timen som ikke var avtalt på det tidspunktet.

Gjest krokodillen
Skrevet

Hvis jeg har forstått TS riktig, så hadde hun opprinnelig en time kl 12, som ble avlyst, og som da TS selvsagt ikke møtte opp til. Jeg går ut i fra at det er denne timen de vil ha betalt for. Ikke den nye timen som ikke var avtalt på det tidspunktet.

Da har hun i tilfelle regelverket på sin side og kan drite i den betalingen

Skrevet

Hei! takk for "pushen". Jeg troppet opp på klinikken i dag og sa klart ifra hvordan jeg opplevde det. Dama tok på seg det største påtatte smilet jeg noen har sett og prøvde å ro seg i land. Jeg var nok litt opptrekt, ikke ufin, men nok til at hun gikk litt i forsvar (derfor jeg unngår å krangle fordi jeg ikke liker meg selv når det blir slik). Jeg slapp både å betale og den nye timen. Puh.. må øve meg på å gå i slike små konfliktsituasjoner. Er litt stolt over meg selv som faktisk gjor det da... :sjenert:TS

• Liker 13
Skrevet

Flink! :blomst: Det skulle bare mangle at du slapp å betale!

• Liker 1
Skrevet

Det høres da ikke ut som du gjorde det så veldig lett for dem heller. Du kunne bare ha ringt samme dag. Eller sagt "la meg sjekke turnusen og ringe deg opp" når det gjaldt en ny dag. Det er lov til å være en fleksibel kunde iblant, det er jo ikke vanlig at de spør om noe slikt uten grunn. Hudpleiere er mennesker de og.

Anonymous poster hash: 9d825...09f
Skrevet

Det høres da ikke ut som du gjorde det så veldig lett for dem heller. Du kunne bare ha ringt samme dag. Eller sagt "la meg sjekke turnusen og ringe deg opp" når det gjaldt en ny dag. Det er lov til å være en fleksibel kunde iblant, det er jo ikke vanlig at de spør om noe slikt uten grunn. Hudpleiere er mennesker de og.

Anonymous poster hash: 9d825...09f

Hva snakker du om? Hudpleieren ville ta betalt for at TS ikke møtte opp til timen som hudpleieren selv hadde avlyst.
  • Liker 1
Skrevet

Jeg var midt opp i noe og hadde virkelig ikke lyst til å krangle i telefonen der jeg var. Måtte dra rett på jobb etterpå. Og "la meg sjekke turnusen og ringe deg opp" det sa jeg faktisk... og da fikk jeg til svar at "nei, jeg måtte bestemme det der og da hvis jeg ville ha noe ut av timen". Men ja, jeg kunne nok gjort det på en bedre måte. Jeg burde kanskje sende en tekstmelding tidlig på morgenen f.eks... Men jeg forventet ikke denne reaksjonen som kunde.

Når jeg kom tilbake i dag og la frem situasjonen, så nektet til og med damen på hva hun hadde sagt.. Skal advare folk mot denne plassen fra nå av.. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...