Gjest Enhjørning Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Hei! Trenger noen gode matforslag, er helt tom her. Jeg er vegetarianer og typen er en stor tilhenger av kjøtt, så vi prøver å lage ting som vi kan kombinere noe som bruker å gå veldig bra Vi har ikke så altfor mye penger på mat og er ikke så flinke på kjøkkenet enda samt at vi går litt tom for ideer når yndlingsmaten til begge er pizza og taco Er ellers veldig opptatt av helse og kosthold, er bare denne middagen som ofte ender usunt. Ingen av oss spiser fisk forresten(jeg tåler ikke, han liker ikke). Setter utrolig stor pris på om noen har gode tips til mat!
lillemeg90 Skrevet 26. september 2014 #2 Skrevet 26. september 2014 Wok er jo godt, sunt og billig? Ulike indiske retter? Den indiske resturanten her har en god vegetarisk rett med ost istedefor kjøtt. Den velger igså kjøresten som elsker kjøtt!
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #3 Skrevet 26. september 2014 Mine vegetarretter jeg spiser uten å tenke over at det er vegetar: Potet- og sellerirotsuppe/pastinakk- og jordskokksuppe/potet- og purresupp/gulrot- og ingefærsuppe/blomkålsuppe osvosv. Begge spiser den med godt brød til, han får gjerne sprøstekt bacon på sin porsjon (med unntak av gulrotvarianten). Risotto med sopp - han kan eventuelt ha kjøtt til, du kan spise med f.eks. ovnsstekt brokkoli/blomkål. Falafel med hummus og salat i fullkornspita. Indiske retter er svært gode med kikerter eller linser - chana masala, curry, daal etc. Generelt er fyldige, runde og krydrete retter veldig greit for kjøttspisere, som ofte savner "middagsfølelsen" de får av kjøtt&saus-retter, og som flere vegetarianere som er dårlige på kjøkkenet ikke klarer å fremskape. Ulike gratenger og "bakes" er ofte greie å dele hvis han vil ha et stykke kjøtt til, personlig spiser jeg lett blomkål- og brokkoligrateng til middag som hovedrett og ikke tilbehør, og hvis jeg får en skikkelig god rotfruktmos kan jeg fint bare spise det + noen stekte kantareller, mens han kunne spist f.eks. kyllingbryst, lammefilet eller bratwurst. Anonymous poster hash: 26a16...d97
Gjest Enhjørning Skrevet 29. september 2014 #4 Skrevet 29. september 2014 Tusen takk for tips Jeg bruker som regel soyaprodukter ved siden av, evt linser og bønner så det er ikke noe problem. Bare er helt låst på middag generelt for oss begge, så
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå