Sofia Phil Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Jeg har valgt å fordype meg i Lolita og Victoria av Hamsun. temaet er forbudt kjærlighet men jeg har ikke funnet noen bra problemstilling enda. Noen som har noen bra tips?
lisske Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 "Utviklingen av forbudt kjærlighet", hva var forbudt da handlingen i Victoria fant sted vs. Lolita." Hvordan blir disse typene forbudt kjærlighet sett på idag( hva er forbudt i dag)? 2
Ferny Skrevet 26. september 2014 #4 Skrevet 26. september 2014 "Utviklingen av forbudt kjærlighet", hva var forbudt da handlingen i Victoria fant sted vs. Lolita." Hvordan blir disse typene forbudt kjærlighet sett på idag( hva er forbudt i dag)? Synes dette høres spennende ut. Men da blir det kanskje i så fall aktuelt å dra inn andre (nyere) bøker også. Tenker at homofili, forelskelse på tvers av kulturer osv. kunne vært noe å ta opp i så fall? Elsk meg litt, elsk meg lenge er en bok jeg kommer på. Men det er jo mer dikt og sitater...
Gjest Seajewel Skrevet 27. september 2014 #5 Skrevet 27. september 2014 Temaet i Lolita er iallefall tabu så du kan ta en påstand, og gjøre den om til problemstilling. For eksempel: Kjærligheten beskrevet i boka Lolita er tabubelagt på grunn av aldersforskjellen. Snu: I hvilken grad er den forbudte kjærligheten tabubelagt/forbudt? Eksempel.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #7 Skrevet 1. oktober 2014 Knut Hamsun. Skulle du sitere noen?Anonymous poster hash: 90671...7f9 1
Gjest Iben Skrevet 1. oktober 2014 #8 Skrevet 1. oktober 2014 Skulle du sitere noen?Anonymous poster hash: 90671...7f9 "Akk, kjærligheten den gjør menneskehjertet til en sopphave, en frodig og uforskammet have hvori står hemmelighetsfull og frekk sopp."
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2014 #11 Skrevet 1. oktober 2014 Særemne i norsk på videregående? Mener å huske det var kun norske forfattere man måtte velge? Anonymous poster hash: ef720...74a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå