nessi Skrevet 12. juli 2004 #1 Skrevet 12. juli 2004 Vi har tenkt å lage sang til foreldrene våre, men jeg kommer ikke i gang med sangen. Er det noen som har hatt en slik sang som kunne tenke seg å vise den frem? Kanskje jeg får noe ideer.
Gjest MrsL Skrevet 12. juli 2004 #2 Skrevet 12. juli 2004 Vi hadde en sang til hjemmet, men vi diktet den ikke selv. Den tok vi rett og slett ut av en samling bryllupssanger vi hadde her. *kanskje litt juks*
Gjest Tex Skrevet 12. juli 2004 #3 Skrevet 12. juli 2004 Vi hadde ikke sang til foreldrene våre, men i sangen jeg laget til min mann avsluttet jeg omtrent slik: Så løfter vi glasset for disse her som viktigst i verden i livet mitt er forlover og søster og far og mor for svigermor og T (mannen min) og Gullan og Tor der da de to siste er barna mine.
Ottine Skrevet 12. juli 2004 #4 Skrevet 12. juli 2004 Vil du legge vekt på nostalgi eller humor? Vi hadde en litt snerten og lystig sang til våre foreldre - brukte melodien "Gøy på landet". Refrenget lød "Skål for...(navn på barndomshjemmet mitt) Skål for... (navn på hans barndomshjem) Skål for svigers, mor og far!" Så videre skål for familie og venner... Det spørs helt hvordan du vil legge opp sangen. Skal du f.eks bruke "Lykkeliten" blir sangen en helt annen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå