AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 hei. jeg er en mann på 54 år som er gift med en fantastisk kone, hun og jeg er gift på 6 året, og jeg vet at vi er lykkelige. Det har skjedd en del i min kones liv i det siste, hun har igjennom en rettsak i forbindelse med en voldtekt, hun var på besøk hos en venninne, og hun ble overfalt og voldtatt. Vi har snakket masse om hendelsen, hun har vært i terapi men det er sånn at retten er satt i Desember. I de siste ukene er det sånn at hun gråter når hun legger seg, hun kryper inn til meg og jeg holder rundt henne, stryker på henne, men holder og avstand hvis jeg skjønner at det er det hun trenger. Men hun har nesten sluttet å spise, og spiser hun så hører jeg at hun går på badet etterpå ¨kaster opp. Jeg ser at hun blir tynnere, Altså hun er tynn fra før men jeg syntes ikke det bør bli så mye mer av tap på vekt. Jeg fikk lov å lage mat før men nå er det kun hun som lager mat. Ikke er hun like sosial som hun pleier, Og er vi borte i middags selskap, vel...... det kastes opp. Hun er sint, rasende, jeg har snakket med legen, hun har vært der hos han og hans kvinnelig kollegia så er alt bra, ingen hjelp. Jeg lurer på om det er noen som har noen tanker. PS! jeg fant denne siden min, kone har konto her inne, men jeg velger å være anonym sioden jeg jeg ikke har bruker Anonymous poster hash: d1597...e4b
Gjest Blomsterert Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 Det er en tøff tid for din kone. Hun kan ha opplevd både selve voldtekten og rettsaken som traumatisk. Nå må hun gå og vente på om retten fester lit til forklaringen hennes. Hvis hun da ikke har bevis i form av vitne®eller annet? Uansett er det en veldig vanskelig fase å være inne i. Når en utvikler spiseforstyrrelser,er det et tegn på å ville ha kontroll. Syns du støtter henne så godt du kan,og det er vel det eneste du kan gjøre. Se det an til etter desember,selv om det er en stund. Så lenge hun går til fastlege,vil vel legen ta det opp om hun mister alt for mye vekt. Ellers får du ta det opp med ham,så hun blir fulgt opp. Blir det ikke bedre,får hun nok henvisning til psykolog.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #3 Skrevet 26. september 2014 Det er en tøff tid for din kone. Hun kan ha opplevd både selve voldtekten og rettsaken som traumatisk. Nå må hun gå og vente på om retten fester lit til forklaringen hennes. Hvis hun da ikke har bevis i form av vitne®eller annet? Uansett er det en veldig vanskelig fase å være inne i. Når en utvikler spiseforstyrrelser,er det et tegn på å ville ha kontroll. Syns du støtter henne så godt du kan,og det er vel det eneste du kan gjøre. Se det an til etter desember,selv om det er en stund. Så lenge hun går til fastlege,vil vel legen ta det opp om hun mister alt for mye vekt. Ellers får du ta det opp med ham,så hun blir fulgt opp. Blir det ikke bedre,får hun nok henvisning til psykolog. Takk for svar, Det er mange tanker i hodet mitt, bevis finnes kun i form av DNA så det er det eneste hun har. Jeg tenker og på at er det bare jeg som tar feil eller er det sånn at hun har igang satt en spiseforstyrrelse? Jeg vet ikke. Vet bare at hun nektet å spise frokost i dag, ville kun ha tekoppen. Og hun ble sint da jeg hadde hatt sukkerbiter og melk i den , slik hun pleier. Før kunne jeg komme inn på badet mens hun dusjet eller noe,( ikke på do da) men i dag var det ikke mulig. Jeg hørte at hun hikstet , og gråt, så jeg låste meg inn, og dusjen sto på men hun satt på gulvet å gråt, jeg fikk ikke lov å holde rundt henne i dag, men satt der ved siden av henne.Viste at jeg var der for henne. jeg har ringt legen, hun har ikke sovet i natt, og hun har ligget utrolig urolig. Så vi har sammen fått time på mandag. Høre hva han har å si, jeg er ikke redd for at hun skal prøve å ta livet sitt eller noe men.... greit å¨forklare for han. Anonymous poster hash: d1597...e4b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #4 Skrevet 26. september 2014 TS her. Jeg ser at jeg ikke har svart på en ting hos deg Blomsterert. Rettsaken er ikke før i Desember. Kommer til å legge dette innlegget i helse også, kanskje det egentlig passer der., Anonymous poster hash: d1597...e4b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #5 Skrevet 26. september 2014 Blomsterert: Det er feil av meg, rettsaken er ferdig men motparten har anket. Litt trøtt etter dålrig søvn Anonymous poster hash: d1597...e4b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #6 Skrevet 26. september 2014 http://www.nettros.no/spiseforstyrrelser/behandling/ Anonymous poster hash: dbb72...370
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #7 Skrevet 26. september 2014 Vel bare for å si det: Dette er bare høytenkning, og stemmer nødvendigvis ikke. Jeg vil ikke komme med noen "fasitsvar" på en sånn situasjon men kan komme med noen tanker. Det virker for meg at hun trenger mer oppfølging enn det hun får. Jeg vet ikke hva slags terapi hun har. Men hun virker jo veldig deprimert fra det jeg har lest og kan hende hun trenger å jobbe seg igjennom grumset skikkelig. Kan være hun holder mye inne i seg selv, og at terapien ikke får ordentlg effekt. For som sagt over så er ting som spiseforstyrrelser ofte et tegn på å prøve å få kontroll fordi man kanksje føler man har mistet kontroll et annet sted i livet. Så det viser jo at hun føler ting antageligvis veldig kaotisk, og at hun gråter og blir sint og muligens er uforusigbar der...alt det virker ihvertfall for meg at ting veldig lett flyter ut for henne, og det kan jeg jo godt forstå. Hun ha det nok ikke godt. Hun opplever sikkert mye tanker, flashbacks og usikkerhet. Sånne ting kan jo gjøre at man føler en mister kjennskap til seg selv på en måte, at man "flyr vekk" fra seg selv når man samtidig prøver å finne den gamle trygge roten man hadde før. Men så er det noe som aldri stemmer. Det kan være hun rett og slett ikke får satt ord på alt.... Har hun vært innom no senter der det fins folk som jobber mer spesifikt med mennesker som er blitt utsatt for voldtekt? Jeg kjenner ei som gikk til et sånt sted som hadde blitt utsatt for voldtekt, og hun syntes det var en mer effektiv form for terap fordi man gikk mer rett til roten av problemet og virkelig jobbet seg igjennom det, renset opp. For og så sakte men sikkert gi seg selv kontroll. Det er ikke alltid vanlig "forsiktig" terapi er effektivt. Fordi det kanksje ikke utfordrer opp det man er redd for å si. Men heller sier at "du trenger ikke snakke om det hvis du er redd for det", men så er det akkurat det man kanksje trenger, å virkelg dra opp det som man er virkelig redd for å si, det man prøver å undertrykke. Men dette er bare en tanke som sagt, jeg kjenner jo ikke situasjonen ordentlig, så det blir jo opp til dere å avgjøre. Jeg syns du hvertfall er veldig tålmodig og hjelper så godt du kan og det er kjempefint av deg. Anonymous poster hash: 258eb...834
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #8 Skrevet 26. september 2014 http://www.dixi.no hvis du ikke har lest på denne siden så står det mye info om sånne ting der som kan være til god hjelp Anonymous poster hash: 258eb...834
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #9 Skrevet 26. september 2014 Høres ut som hun kunne trengt mer hjelp fra helsevesenet. Kanskje er det mulig for henne å få møte noen som har kommet seg igjennom det, slik at hun får fysisk bevis på at det ikke kommer til å ødelegge livet hennes? Jeg har vært i din situasjon, og min venninne ble verre når jævelen anket. På dette tidspunktet overtalte jeg henne til å legge seg frivillig inn ved psykiatrisk avdeling, hvor jeg besøkte henne hver dag og passet på at hun ble der til hun kom seg over det verste. Når anken ble avvist ble hun mye bedre. Dette er også et alternativ dere kan vurdere, for spiseforstyrrelser (om hun har det) kan føre til langvarige problemer. Anonymous poster hash: 8b1df...4d2
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #10 Skrevet 26. september 2014 FOR GUDS SKYLD så anbefaler jeg senter mot incest og overgrep smiso, dixi! Søk dette opp på nettet. Det er gratis og hun slipper å vente på psykolog. De er veldig dyktige å kan dette, er spesialisert på ovrrgrep, voldtekt og incest! Dette er det hun trenger. Hilsen en som bruker senteret selv. Anonymous poster hash: ee13b...a2b
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #11 Skrevet 26. september 2014 Men jeg er usikker på om hun egentlig har en spiseforstyrrelse, Men hun ville ikke høre snakk om Psykiatrien, spes siden hun jobber der eller jobbet. Nopen som kan fortelle meg hvordan dette med spiseforstyrrelse fungerer Anonymous poster hash: d1597...e4b
Gjest Blomsterert Skrevet 26. september 2014 #12 Skrevet 26. september 2014 Blomsterert: Det er feil av meg, rettsaken er ferdig men motparten har anket. Litt trøtt etter dålrig søvn Anonymous poster hash: d1597...e4b Om hun venter på anke fra ham så må det oppleves helt fryktelig. Veldig fint at du kontakter lege og er der for henne. Kan hende det er verre enn jeg tenkte først. Stor sympati med dere begge,forferdelig situasjon å være i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå