HairIda Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Jeg har bunt hår og skal farge det pastellrosa. For å få til det trenger jeg selvsagt å farge håret platinabondt/grått. Til det hadde det vært greit og hatt slik blekepulver og developer som de bruker i sallonger. Så er det noen som vet om det er å få kjøpt i norge? vet at det er mulig i andre land OG hvilken styrke trenger jeg på developeren? Har ganske mørkt brunt hår
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #2 Skrevet 28. september 2014 Tror ikke du får kjøpt slikt løst i Norge, men mulig jeg tar feil. Da jeg undersøkte muligheten for å kjøpe dette selv over nett for noen år siden, var det slik at de sterkeste developerne (40%) ikke kunne shippes til Norge. Enda et eksempel på at vi ikke har tilgang, bare fordi vi bor i Norge. (men mulig dette er endret nå ) Anonymous poster hash: d4d98...fa2
anybody Skrevet 28. september 2014 #3 Skrevet 28. september 2014 Developer er hydrogen peroxid, det kan hvertfall kjøpes på apotek, men jeg aner ikke hvor sterk an får tak i. jeg har kjøpt 6% en gang. Hydrogen peroxid er IKKE noe man skal leke med. Vil uansett råde deg til å gå til frisøren, håret ditt kommer til å bli veldig ødelagt uansett hvordan du kommer til å gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #4 Skrevet 29. september 2014 Hvis håret ditt er mørk brunt bør du kanskje ha 40vol developer og det tror jeg ikke du får sendt til Norge. Vet at mange på utenlandske hårfargingsforum mener det skader mindre å bleke i to omganger med 20vol enn en gang med 40vol, men jeg har ikke sett at det går an å få tak i dette i norske butikker så har ikke fått prøvd det selv. Det beste er å ta en test på en liten hårlokk på en lite synlig plass og se hvordan det blir. Hvis du kan slippe unna med å bruke 30vol er det mildere for håret enn 40vol. Du bør ikke bleke håret til det blir hvitt fordi det er såpass skadelig, og da er det stor farge for at håret knekker, men heller til en veldig lys gulfarge og så toner du det hvitt. Jeg har mørkebrunt hår og i Norge pleier jeg å bruke denne, da den er den eneste som bleker håret mitt til en blek gul farge slik at jeg kan tone det med blå/lillashampoo. Kjøper blekingen på sparkjøp eller vita men du finner den sikkert andre plasser også. Heldigvis er rosa ikke den verste fargen å få til selv om håret ikke er helt hvitt. Ville absolutt gått til frisør og gjort det hvis du ikke har erfaring med bleking fra før av. Helbleking av hår er skummelt og du kan ende opp med ganske ødelagt hår som kan ende opp med å koste deg mye mer enn du hadde sett for deg. Anonymous poster hash: a21e8...292
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå