Gå til innhold

Jeg vil ikke ha noe med barnet hans å gjøre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet en bra fyr og alt er på mange måter perfekt. Problemet er at han har barn fra før av. Jeg vil ikke ha barn og ønsker meg ikke barn, så jeg tror vi må ordne oss som særbo når han har barnet. Dette er ikke noe problem da jeg har en utleie del i min leilighet som jeg kan bo i de helgene han har barnet. Eller så kan jeg jo reise bort/ finne på egne ting de helgene... Noen som har ordnet seg sånn? Noen erfaringer?

Anonymous poster hash: 8ee07...087

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Malanthor
Skrevet

Uhm. Tror kanskje ikke at det forholdet der er ment for å vare med mindre du forandrer deg litt med tanke på barnet hans. Er greit at du ikke må være super keen på det hele men litt må man da kunne forvente av noen man er i et forhold med. :laugh:

• Liker 19
Skrevet

Forholdet kommer ikke til å vare dersom du virkelig mener at du aldri vil ha med barnet å gjøre. Dump ham og finn deg en som ikke vil ha barn.

Anonymous poster hash: dffd4...07c

• Liker 4
Gjest Linneah2013
Skrevet

Har funnet en bra fyr og alt er på mange måter perfekt. Problemet er at han har barn fra før av. Jeg vil ikke ha barn og ønsker meg ikke barn, så jeg tror vi må ordne oss som særbo når han har barnet. Dette er ikke noe problem da jeg har en utleie del i min leilighet som jeg kan bo i de helgene han har barnet. Eller så kan jeg jo reise bort/ finne på egne ting de helgene... Noen som har ordnet seg sånn? Noen erfaringer?

Et sånt forhold er dømt til å mislykkes, men det antar jeg du allerede vet..

Skrevet

Uhm. Tror kanskje ikke at det forholdet der er ment for å vare med mindre du forandrer deg litt med tanke på barnet hans. Er greit at du ikke må være super keen på det hele men litt må man da kunne forvente av noen man er i et forhold med. :laugh:

Hva mener du med forvente? At jeg skal delta i oppfostringen? Det er jeg lite interessert i...

• Liker 1
Skrevet

Da er det bedre å finne seg et mannfolk uten barn.

Dette forholdet er dømt til å mislykkes uansett.

• Liker 7
Skrevet

Still deg spørsmålet: hvis det var du som hadde barn og mannen tenkte slik, hva ville du ha gjort da?

• Liker 3
Skrevet

Hva skal du gjøre i høytidene når barnet er hos far? Sitte på hybelen?

Anonymous poster hash: 6fabc...ce4
  • Liker 1
Skrevet

Det der går nok ikke.. Finn deg en uten barn du.

• Liker 1
Skrevet

et forhold dømt til å misslykkes. hva med når barnet er større og veit at pappa har kjæreste, men hun vil ikke ha noe med h*n å gjøre, hva da?? skal du virkelig krenke det barnet så mye som mulig??

Anonymous poster hash: e493e...7db
  • Liker 6
Gjest Malanthor
Skrevet

Hva mener du med forvente? At jeg skal delta i oppfostringen? Det er jeg lite interessert i...

At du oppfører deg hyggelig mot barnet og ikke skygger unna som om pesten sto på døre hver gang ungen kommer innom. At dere kan finne på ting med barnet sammen. Kino, turer osv.. Du må ikke være noen reserve mor, da forventer han for mye men jeg tror at majoriteten nok vil forvente ting som nevnt ovenfor. Umulig å si spesifikt om fyren din da jeg ikke kjenner han. Han kan jo alltids være unntaket og ikke regelen. :blomst:

Det hadde kanskje vært bedre for deg å hatt en mann som ikke hadde barn og ikke ønsket det heller. Men pose og sekk er ikke alltid noe man finner.

• Liker 3
Skrevet

Bare mat trollet.

Anonymous poster hash: e923c...3c1

Skrevet

Dette var rett og slett nitrist å høre om. Nesten så jeg lurer på om dette er sant?!? Du kan da ikke mene at du ikke skal omgås ungen hans i det hele tatt? Hvordan skal du da takle det faktum at en forelder nødvendigvis setter barnet sitt foran kjæresten? Slik MÅ prioriteringen være, og der kommer du til å slite hvis du ikke er interessert i å skape en relasjon med ungen. For meg hadde det vært totalt uaktuelt med en partner som ikke ville bry seg om mine barn. Greit nok å ikke ønske flere barn i huset, men man må bry seg om og ta seg av de som allerede er der.

Skrevet

For hans og barnets del gjør det slutt og finn deg noen andre som deler dine fremtidsønsker og behov.

Det vil være destruktivt for et barn å oppleve at farens kjæreste overhodet ikke vil ha noe med han eller henne å gjøre. Det vil også skape en front mellom dere og vil potensielt ende i at barnet forsøker å skape konflikter mellom deg og barnets far.

Hva gjør du om barnet ønsker å ha mer samvær med far når det blir eldre? Skal du da tvinge far til å måtte ta et valg mellom deg og barnet? Isåfall har du allerede tapt.

Jeg synes personlig hele problemstillingen er absurd. Har du en slik holdning bør du aldri bli engasjert i en mann med barn eller en mann som selv ønsker barn en gang.

• Liker 4
Skrevet

Har HELDIGVIS aldri hørt om noen med den erfaringen du etterser, men du må ta hele pakka eller ingenting.

• Liker 4
Skrevet

Olle Bolle er med på lasset. Sånn er det når du blir sammen med en mann med barn, Trollmor ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville droppet denne mannen og funnet meg en uten barn.

Anonymous poster hash: 37d37...332
  • Liker 1
Skrevet

Men det kan jo hende mannen selv heller ikke ville ha barn, men må ta seg av et alikevel? Skjønner TS godt om hun ikke vil overta andres problemer.

Anonymous poster hash: d0018...b0b
  • Liker 2
Skrevet

Du har ganske enkelt ikke noe i det forholdet å gjøre. Du må på en måte velge, enten "alt" eller "ingen ting". Er du ikke interessert i at han har barn, at du ikke takler å være en del av en familie, - så kan det bli store ødeleggelser av den situasjonen.

Slike forhold er dømt til å gå i oppløsning. Det er bare vanskelig for disse parene å skjønne det, de må jo absolutt prøve først, og så går det utover barna i tillegg. Tar du den mannen så må du ta med barnet på kjøpet også. Takler du ikke det må du gå ut av forholdet. Det er best for både deg og han, og så for barnet. Ganske enkelt.

Vil du ha en mann å dele livet med, så må du ha masse lykke til med det! Men denne mannen er feil for deg, så det beste for deg er å droppe ut av dette forholdet. Når du har droppa ham så kan du gå videre, vurdere om du ønsker en partner, men ikke velg deg en som har barn med på lasset

• Liker 2
Skrevet

Still deg spørsmålet: hvis det var du som hadde barn og mannen tenkte slik, hva ville du ha gjort da?

Tror jeg ville syntes det var fint å kunne vie all min tid til barnet, den lille tiden vi hadde sammen, og nytt tiden sammen med min samboer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...